Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multikulturní výchova: etnický původ, identita, soužití
Kadlecová, Šárka ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce Multikulturní výchova: etnický původ, identita, soužití se zabývá prvkem různorodosti ve společnosti, v souvislosti se představením průřezového tématu multikulturní výchova v rámcových vzdělávacích programech. V teoretické části se snaží objasnit, proč k zavedení prvku odlišnosti do vzdělávání dochází. Popisuje komplexnost kultury a jejího vlivu na osobnost jako zdroje odlišností ve společnosti. Dále jsou uvedeny modely vývoje identity jedince, s důrazem na vývoj identity příslušníka menšiny. Věnuje se fenoménu multikulturalismu na poli politické filosofie a stručně i postavení menšin v České republice a Evropské unii. Následně je představen ideový model multikulturního vzdělávání navržen mysliteli ve Spojených státech amerických. Poté je analyzován model multikulturní výchovy navržený v Rámcovém vzdělávacím programu pro české školy. Praktickou část tvoří tématický celek Lidská práva a já, navržený jako součást průřezového tématu Multikulturní výchova pro poslední dva ročníky základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.
Multikulturní výchova: etnický původ, identita, soužití
Kadlecová, Šárka ; Kubišová, Zuzana (oponent) ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce Multikulturní výchova: etnický původ, identita, soužití se zabývá prvkem různorodosti ve společnosti, v souvislosti se představením průřezového tématu multikulturní výchova v rámcových vzdělávacích programech. V teoretické části se snaží objasnit, proč k zavedení prvku odlišnosti do vzdělávání dochází. Popisuje komplexnost kultury a jejího vlivu na osobnost jako zdroje odlišností ve společnosti. Dále jsou uvedeny modely vývoje identity jedince, s důrazem na vývoj identity příslušníka menšiny. Věnuje se fenoménu multikulturalismu na poli politické filosofie a stručně i postavení menšin v České republice a Evropské unii. Následně je představen ideový model multikulturního vzdělávání navržen mysliteli ve Spojených státech amerických. Poté je analyzován model multikulturní výchovy navržený v Rámcovém vzdělávacím programu pro české školy. Praktickou část tvoří tématický celek Lidská práva a já, navržený jako součást průřezového tématu Multikulturní výchova pro poslední dva ročníky základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.