Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Leopolda Godowského se zaměřením na skladatelskou tvorbu pro klavír, rozbor vybraných částí Jávské suity
Šupák, Michal ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Leopold Godowsky, významná osobnost ?zlaté éry klavíru? v XIX. století se do dějin zapsal především jako klavírní virtuoz a inovátor na poli klavírní techniky a fyziologické stránky klavírní interpretace. Poněkud opomíjena je jeho skladatelská tvorba, která je z většiny zaměřena na klavír a ve které zúročil všchny své poznatky a zkušenosti, které nabyl jako klavírista a pedagog. Tato práce má za cíl seznámit čtenáře s osobností Leopolda Godowského a jeho přínosem do hudebních dějin se zřetelem na jeho originální skladatelskou tvorbu pro klavír. Součástí této práce je rozbor čtyř částí Javské suity, který autorovi pomáhá v definici kompozičního stylu a vlastních tvůrčích prostředků.
Současná romská hudba v České republice
Kačo, Tomáš ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato práce zachycuje profesionální současnou romskou hudbu na nejvyšší úrovni, jakož i amatérskou romskou hudbu, provozovanou pouze z čisté lásky a pravdivosti. Základním pramenem této práce je má vlastní zkušenost. Současná romská hudba je velmi široké téma, proto bych rád své téma zúžil na menší okruh. A to se zaměřením na Českou republiku.
Klavírní dílo C. Debussyho se zaměřením na cyklus Estampes - harmonický rozbor, srovnání nahrávek
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hlubší analýza interpretačních problémů klavírního cyklu Rytiny od Clauda Debussyho. Byly k tomu zvoleny tři různé postupy analýzy. Nejprve je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto cyklu a všemi autorovými inspiračními zdroji. Druhým postupem je harmonický rozbor celého cyklu, v němž se snažím postihnout výjimečné rysy každé skladby, upozornit na nejdůležitější hudební myšlenky a tematický materiál charakteristický pro hudební impresionismus, který skladatel v díle použil. Nakonec jsou představeni tři významní klavíristé 20. století a jejich různá interpretace cyklu Rytiny: W. Gieseking, E. Gilels a S. Richter. Jejich interpretace jsou porovnány jak vzájemně, tak s ohledem originální notový text. Takto komplexní pohled na toto klavírní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Rytin. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje čtyřmi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna čtyřmi přílohami.
Balady Fryderyka Chopina s důrazem na ba ladu As dur Op. 47
Trauškeová, Anna ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o jedněch z nejznámějších a nejhranějších Chopinových skladeb - jeho čtyřech baladách, přičemž druhá část této práce se zaměřuje především na baladu As dur op. 47. Autorka se v této práci věnuje Chopinovým baladám především po obsahové stránce, jejíž možnou inspiraci hledá v dílech Adama Mickiewicze. O provázanosti literární a hudební složky v baladách se zmiňuje nejprve v širším historickém kontextu, o kterém píše v první kapitole této práce - Balada z hlediska historického. Zde uvádí vývoj této formy od jejích počátků až k novodobému typu, který známe dnes. Ve druhé kapitole - Chopinovy balady z hlediska obsahu - jsou předloženy konkrétní příklady možné literární předlohy přímo u jednotlivých Chopinových balad. Ve třetí kapitole se autorka zabývá podrobným rozborem balady As dur, a to po stránce obsahové, formální i harmonické. Poslední, čtvrtá kapitola je pak věnována zamyšlení nad interpretací tohoto významného Chopinova díla.
Moderní výuka hudební nauky
Švehláková, Zdeňka ; Bilinská, Kvitoslava (vedoucí práce) ; Kahánek, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá moderním způsobem výuky hudební nauky, jehož autorkou je Irena Kršková. Tato žena celý život pracovala jako učitelka hudby, přičemž největších úspěchů dosáhla při výuce hudební nauky a intonace. Její snahou bylo nejen naučit žáky co nejvíc, ale především je pro hudbu nadchnout. Práce začíná životopisem Ireny Krškové, největší prostor je však věnován její progresivní metodě výuky hudební nauky. Kršková napsala velice pokrokovou školu hudební nauky a vymyslela mnoho učebních pomůcek, které zjednodušují a zpestřují výuku. Navíc založila kurz pro učitele Potštátský houslový klíč, o kterém se zde také zmiňuji. Ten slouží k pochopení její metody.
Psychika a její poruchy u hudebníků - interpretů
Dostalová, Gabriela ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Kahánek, Ivo (oponent)
Práce obsahuje stručný úvod, zaměřený především na význam hudby jako takové a její různé definice. Dále se zaměřuje na popis osobností hudebních interpretů z psychologického hlediska. Podrobněji rozebírá jejich psychickou a fyzickou zátěž. V následující kapitole jsou popsány možné psychické poruchy, vyplývající z jejich zvýšené vnímavosti, citlivosti a výraznějšího působení stresových situací. Dále se práce zabývá pozitivním dopadem hudby na psychiku člověka. A to především působením na stavy melancholie, na psychotické poruchy, Touretův syndrom, Parkinsonovu a Alzheimerovu chorobu a stručně popisuje vliv muzikoterapie u pacientů se závislostí. Poté popisuje důležitou úlohu hudby v holotropní a psychedelické psychoterapii. Dále popisuje vliv muzikoterapie na autismus spolu se stručnou charakteristikou této poruchy a vyjmenovává nejčastější metody užívaných muzikoterapií. Závěr obsahuje stručné shrnutí této práce.
Osobnost Igora Vitaljeviče Katajeva
Náhlá, Silvie ; Kahánek, Ivo (vedoucí práce) ; Malý, František (oponent)
Předmětem této práce je životopis Igora Vitaljeviče Katajeva, rozdělen do oblasti skladatelské, interpretační a pedagogické. Součástí práce jsou kapitoly pojednávající o uměleckém prostředí a významných osobnostech, které ovlivnily Katajevův život a tvorbu. Závěrečnou kapitolu tvoří kapitola o osobních vzpomínkách I. V. Katajeva na význačné hudební osobnosti v jeho životě.
Dmitrij Šostakovič a jeho 1. sonáta pro klavír.
Hanáková, Radka ; Böhmová, Veronika (vedoucí práce) ; Kahánek, Ivo (oponent)
Práce se zabývá První klavírní sonátou op. 12 Dmitrije Šostakoviče. Cílem je přinést pokud možno co nejucelenější obraz tohoto díla a přispět tak k rozšíření malého počtu pramenů, které se o této skladbě vyskytují, alespoň tedy v českém jazyce. Za hlavní části práce považuji formální a především interpretační rozbor, který vychází z mé vlastní zkušenosti, jelikož jsem tuto sonátu hrála. Moji snahou je předat zkušenosti a poznatky, které jsem získala při jejím studiu a následném provádění. Toto všechno je zasazeno do kontextu Šostakovičova životopisu doplněného zásadními díly a samostatnou kapitolou věnovanou skladbám pro sólový klavír. V příloze je přiložen kompletní notový materiál k této sonátě.
Klavírní koncert op. 26 Sergeje Prokofjeva
Ožana, Petr ; Langer, Miroslav (vedoucí práce) ; Kahánek, Ivo (oponent)
Práce se zabývá především analýzou třetího klavírního koncertu Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertu se opírám o svědectví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby basníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.
Bohuslav Martinů: Fantazie a Tosccata a Sonáta č. 1
Kahánek, Ivo ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Langer, Miroslav (oponent) ; Střelcová, Stanislava (oponent)
Formální a inerpretační rozbor na pozadí tvorby pro sólový klavír.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kahánek, Ivo
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.