|
Subjektivní vnímání času se zaměřením na krátkodobé činnosti
Kafková, Lucie ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá subjektivním vnímáním času, především přesností odhadu délky časového intervalu, subjektivní rychlostí plynutí času a možnými souvislostmi s časovou perspektivou, mírou potíží v regulaci emocí a věkem. Dále se práce zabývá rozdíly mezi retrospektivním a prospektivním přístupem při odhadu délky intervalu. Výzkum se uskutečnil online, celkem se účastnilo 180 respondentů. Sběr dat proběhl v časovém rozmezí 4 měsíců. Hlavními nástroji byly ZTPI - Zimbardův inventář časové perspektivy a DERS-SF-CZ - česká verze krátké formy škály potíží v regulaci emocí; pro deklaraci subjektivní rychlosti plynutí času byla použita metoda verbálního odhadu. Subjektivní délka intervalu byla zaznamenána po kompletaci přepisu dvou krátkých textů. Výsledky statistické analýzy získaných dat indikovaly statisticky signifikantní vztahy mezi subjektivní rychlostí plynutí času a věkem; mezi mírou potíží v regulaci emocí a subjektivní rychlostí plynutí času. U osob s pozitivní a negativní minulou škálou orientace časové perspektivy výsledky ukázaly signifikantní vztah mezi subjektivní rychlostí času a mírou potíží v regulaci emocí. Výsledky také ukázaly, že při prospektivním i retrospektivním odhadu je délka intervalu nadhodnocována; u prospektivního odhadu je nadhodnocení v průměru větší. Výsledky jsou...
|
| |
| |
| |
|
Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd ZŠ a kvarty osmiletých gymnázií
KAFKOVÁ, Lucie
ANOTACE Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií Diplomová práce, 2011 Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku. Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů. Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy). Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D. Katedra biologie PF JU, České Budějovice
|