Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Kolman, Jakub ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Lázeňský soubor je dnes seskupením prvků, které od konce 20. století hledají svoji identitu, jak vzhledem k místu, městu, krajině, tak vzhledem k účelu nejen jejich funkce, ale především prostředí. Soubor se skládá z několika budov, z různých období. Každá je silně vyjádřena formálním přístupem jak k charakteru jejich objemů, fasád, materiálů, tak k jejich prostorové skladbě, typologii a vnímání prostorů. Potenciál vývoje nových lázní je jednou z podstatných hodnot diplomního projektu. Tento potenciál se v rámci projektu nemusí řešit, ale naopak může předvídat a nechat otevřenou situaci jejich dalšího vývoje. Měřítko místa ani programu tomu nebrání.
Městská knihovna, Lausanne
Typltová, Hana ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Jedná se o návrh nové městské knihovny v industriálním prostředí platformy Sévelin, Lausanne
Městská knihovna, Lausanne
Turčan, Andrej ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt novej mestskej knižnice a mediatéky v meste Lausanne vo Švajčiarsku, rieši koncept premeny starej priemyselnej platformy Sévelin, na novú spoločenskú a vzdelávaciu štvrť mesta s metropolitným životom. Dva objekty knižnice a mediatéky mestotvorne ukončujú racionálnu urbanistickú mriežku štvrte a vo svojom strede definujú námestie ako vstupný bod platformy a tiež ako priestor vystúpenia aktivít knižnice do ulíc mesta. Tu je napojená stanica metra ako zdroj života, preto má miesto predpoklady na úspešné fungovanie a život. Koncept knižnice – „dom v dome, mesto v meste“, predstavuje skupinu troch objektov umiestnených pod spoločnou strechu a fasádou. Domy knižnice dospelých, mládeže a administratívy definujú medzi sebou dve átriá, ktoré opticky a funkčne prepájajú život celej knižnice. Preto systém „mesto v meste“. Objekt mediatéky je vysunutý pred objem knižnice a naznačuje nové smerovanie našej kultúry a práce s informáciami.
Městská knihovna, Lausanne
Zezula, Adam ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh knihovny v industriálním území blízko historického centra města Lausanne.
Městská knihovna, Lausanne
Závodná, Jana ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Na mieste zasypanej riečky Flon v Lausanne v prostredí meniacich sa industriálnych budov vzniká nové kultúrne a mestské centrum. Do jedného z blokov je umiestnený aj projekt mestskej knižnice. Ide o 2 objekty, otočené na seba hladkými sklenenými fasádami, akoby šlo o jeden rozkrojený. Vzniká tak nový exteriérový priestor v systéme celej platformy. Interiér je koncipovaný ako hra výklenkov, kam idem za svetlom a malých priestorov, kam idem za tichom a sústredením.
Městská knihovna, Lausanne
Superatová, Alena ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Nová městská knihovna se nachází na platformě Sevelin. Je to prostřední ze tří horizontálních plošin, které vznikli na začátku 20.století zasypáním říčky Flon. Tyto plošiny byly zastavěny sklady, průmyslovými halami a nákladním nádražím. Důležitými body konceptu bylo zachovat podélnou strukturu území, jeho průchodnost, vazbu mezi plošinami a vytvořit velký veřejný prostor, centrum Sevelinu. Jedna z cest se uzavře dopravě a stane se z ní pěší zóna navazující na platformu Flon. Místo hlavního náměstí, vloženého napříč k ulici pro pěší, určuje výšková dominanta knihovny, která i definuje jeho šířku. Knihovna určující celé náměstí se snaží jakoby vtáhnout do sebe celý veřejný prostor. Fasáda je vykonzolovaná, bezrámově zasklená a láká nejen kolemjdoucí dovnitř, ale i čtenáře ven. Knihovna je rozdělena do dvou budov, vyšší městské knihovny pro děti a dospělé a specializované knihovny komixů. Vstup je přes převýšenou vstupní halu, přes polyfunkční prostor výstav a novinek otevřený do zeleného svahu do prostoru knihovny. V knihovně se pohybujeme dvěma komunikačními jádry mezi kterými je info pult. Přední části u prosklené fasády do náměstí jsou nízké regály s volným výběrem v přímém kontaktu s sezením. V zadní části jader vysoké regály s pracovními stoly. Zaměstnanci knihovny mají vlastní vstup a komunikační jádro, kterým se dostanou přímo do patra administrativy nebo archivů.
Městská knihovna, Lausanne
Toman, Radek ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
„Předměty, jež je viděti kolem, nejsou jen předměty určené geometrickými rozměry. Jsou to určité příběhy. Předmět tedy není jen předmětem, nýbrž též historií, a historie není jen historií, nýbrž je též předmětem.“ Václav Navrátil, z knihy O smutku, lásce a jiných věcech Práce se zabývá návrhem městské knihovny v bývalé průmyslové části Lausanne. Doba, kdy zde byly slyšet kovové údery kladiv, je už pryč. Ale vzpomínky zde nacházíme na každém kroku. Jsou jimi kolejnice lemující cesty, zbytky technologických zařízení a jiné pozůstatky časů, jejichž ambice i hodnoty už pominuly. Přesto jsou důležitou vrstvou v území, která poskytuje informace o mizejících hodnotách. Obsahují industriální zkušenost, která se v Evropských městech stala již minulostí. Ideovým obsahem industriálních staveb je jakési poselství racionality. Doba jejich vzniku byla hnána dopředu racionálními motory, jejich posláním byla racionalizace výroby, činností, prostorů, ale i mezilidských vztahů, vlastně všech stránek života. Knihovna je proto tvořena jako jakási soudobá továrna vědění. Je novou vrstvou kontinuálně navazující na své předchůdce.
Městská knihovna, Lausanne
Pohůnek, Jakub ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt poukazuje na nové možnosti stavení knihoven po roce 2020. Vytvoření nových,zajímavých studijních prostor,spojení mezi interierem a exterierem. Možnost změny vitřní dispozice v čase. Nové knihovny představují nové možnosti spojení mezi lidmi.
Městská knihovna, Lausanne
Piják, Josef ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Knihovna, Lausanne, Sevelin
B + B BARCELONA
Křikavová, Iva ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
B+B Barcelona/diplomová práce/Iva Křikavová/ateliér Ivana Kolečka/2010 Urbanistický plán barcelonské čtvrti Poble Nou byl v minulosti silně vymezen, haly továren plně zastavovaly území bloků, ulice s náměstími měly jasnou strukturu. Průmysl ukončil svoji činnost a sousedství diagonály se stalo lákavé pro různé obchodní společnosti, hotely a developery, kteří zde začali stavět. Třicetipatrové domy s nedefinovaným okolím, struktura se ztrácí, chaos vítězí. Pro zachování charakteru plánu, starých a nově vzniklých domů, se stalo jasné vymezení bloku gymnázia. Definice bloku před sto lety spočívala v jeho absolutním zastavění s vnitroblokem vprostřed, jak se ale chovat nyní v roce 2010? Odpovědí je definování bloku třemi domy, kde každý z nich má svoji funkci - škola, sport, knihovna s jídelnou. Mezi nimi se pohybují učitelé a studenti, zažívají cestu, změnu, kdy soustředění nechávají daleko za sebou v budově školy a přichází sportovat, najíst se či si přečíst nějakou knihu. Samotné objemy by se však nemohly stát odpovědí, nemohly by se stát uceleným blokem. To prostor mezi nimi je musí spojovat, dávat ucelený charakter, navazovat na stavěnou část a propojovat vše navzájem, získat tak systém pohybu a orientace společný pro všechny tři. Řešením se stal princip pásů, jimiž procházíte - pás navázaného venkovního prostoru, pás vnitřního volného (hala, cesta k cílové učebně, místnosti) a pás cílového v podobě učeben, tělocvičny a víceúčelových sálů. Jedinečné pro plán Cerda oproti jiným pravoúhlým sítím jsou jeho náměstí, jež jsou vytvořena seříznutím rohů bloků. Projekt v takovéto urbanistické síti by měl na toto reagovat. Co je pro město a blok useknutý roh? V projektu pro mě není překážkou pro dobré pravidelné dispozice, ale místem vniknutí města a jeho principů do projektu a zároveň reakcí školy na tyto speciální místa. Ve všech čtyřech rozích vznikají v rámci domů otevřené haly přes všechna patra, stávají se krytým pohledem školy do města a města do školy. V systému je jedna výjimka, je jím stávající kostel, který nemá ambice se stát něčím neobvyklým a speciálním, ale je součásti celku. Každý objekt má svoji římsu. Ta se stala symbolem, prvkem, který otáčí dům směrem dovnitř k vnitrobloku a druhým budovám. Bere na sebe na něj navazující prostor bloku, člení jej a dává mu charakter, dům sportu propojuje s venkovním hřištěm, dům knihovny s místem pro odpočinek a dům školy s místem se stromy. Všechny tři římsy jsou ve stejné výšce, tím také sjednocují celou školu, celý blok. Fasády pod nimi jsou otevřené, prosklené, tím mají jiný charakter než ty zbývající.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KŘIKAVOVÁ, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.