Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 270 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana osobnosti v mediální oblasti
Fičurová, Nora ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Předložená diplomová práce poskytuje základní úvod do problematiky konfliktu ochrany osobnosti člověka se svobodou projevu médií a právem na informace veřejnosti a to s důrazem na českou a evropskou judikaturu. Okrajově je zmíněna i problematika nových médií, a to v souvislosti s nedávným vývojem judikatury ESLP. Diplomová práce je členěna do úvodu, závěru a tří kapitol. První kapitola poskytuje definice základních pojmů týkající se řešeného tématu a základní teoretická východiska. Čtenář je seznámen s pojmem osobnosti člověka a jejími složkami, s pojmem osobnostních práv a jejich povahou a možnými zásahy do osobnostních práv, jakož i s pojmem médií a nových médií. Druhá kapitola pojednává o právní úpravě institutů ochrany osobnosti, svobody projevu, svobody tisku a práva na informace. Postupně je rozebrána mezinárodní právní úprava, především pak EÚLP. Dále se kapitola zaobírá zákonnými předpisy, a to postupně občanskoprávní úpravou a dále úpravou předpisy mediálního práva. V samostatném oddílu jsou pak rozebrány předpisy vztahující se k odpovědnosti ISPs za obsah uveřejněný v nových médiích třetí stranou, a to jak na vnitrostátní, tak na evropské úrovni. Třetí kapitola, která tvoří hlavní část této práce, pojednává o problematice konfliktu ochrany osobnostních práv se svobodou projevu a právem na...
Právní aspekty implementace projektu "Creative Commons" v České republice
Jansa, Petr ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
99 6 Závěr Smyslem této práce bylo komplexně pojednat právní aspekty implementace licencí Creative Commons v České republice. Bližší pohled ukázal, že institut veřejných licencí vykazuje celou řadu znaků, které jsou z hlediska Českého práva problematické. Nejedná se výlučně o problém licencí Creative Commons, ale o problém obecný, což vyplynulo ze srovnání s jinými hojně používanými veřejnými licencemi (GPL, FDL a Creative Archive). Snaha nalézt pro problematická ustanovení veřejných licencí vhodnou interpretaci ovšem nebyly marné, neboť na většinu sporných otázek se podařilo nalézt uspokojivou odpověď a v obecné rovině lze konstatovat, že stávající právní úprava používání veřejných licencí umožňuje. V některých případech je ovšem třeba nesoulad mezi požadavky veřejných licencí a českého práva překlenout výkladem a tato práce může v tomto ohledu posloužit jako přehled možných interpretací pro jednotlivá ustanovení veřejných licencí v českém kontextu. Lze tedy říci že plní svůj účel. To platí i pro návrh české verze licence BY-NC-SA uvedený v příloze č. 1, který se stal podkladem pro další práci na české verzi licencí CC, jejichž definitivní znění je v době odevzdání této práce na spadnutí.
Právo na odměnu při opětném prodeji originálu uměleckého díla
Faladová, Adéla ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Předložená rigorózní práce je věnována právu na odměnu při opětném prodeji originálu uměleckého díla (droit de suite, resale right). Zachycuje historii prvotního uznání práva na odměnu ve Francii a posléze v mezinárodním právu autorském. Podrobně popisuje průběh přijímání směrnice Evropského parlamentu a Rady 2001/84/ a její následnou implementaci v členských státech EU a EHP. Pozornost je dále věnována několika vybraným zahraničním právním úpravám, jednak v členských státech EU (Francie, Německo, Irsko, Spojené království), jednak v tzv. třetích zemích (Austrálie, Kalifornie/USA, Nový Zéland). Součástí práce jsou také srovnávací tabulky porovnávající některé prvky práva na odměnu, jak jsou upraveny v jednotlivých právních úpravách různých států. Větší pozornost je věnována české právní úpravě, a to od jejích počátků v roce 1926 až po platnou právní úpravu z roku 2006. V závěru jsou zmíněny náměty pro další legislativní úpravy české právní úpravy, vycházející z dosavadních zkušeností s uplatňováním práva na odměnu v ČR a inspirované zahraničními právními úpravami.
Vybrané aspekty cloud compliance - se zvláštním zřetelem k ochraně osobních údajů
Kranawetter, Kristina ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Cílem předložené rigorózní práce je vysvětlit pojem compliance a IT compliance jako relativně nový právní fenomén zabývající se problematikou souladu korporátních informačních technologií s velkou mírou právních předpisů, se kterým se potýkají korporace (a zejména jejich právní oddělení) po celém světě. Hlavní pozornost je věnována compliance firemních IT v souvislosti s využíváním cloudových technologií, zejména s ohledem na dodržování předpisů na ochranu osobních údajů. Práce analyzuje původ a možnou definici pojmu compliance, IT compliance a nejrelevantnější předpisy a standardy týkající se compliance (např. Sarbanes Oxley Act, EuroSOX, Basel II atd.). Dále se zabývá vztahem compliance, IT compliance a právy duševního vlastnictví, nutností a možným budoucím závazkem k jejich ochraně prostřednictvím vhodné konfigurace informačních technologií korporace. V zájmu konstruktivního přístupu je na příkladu německého Spolkového úřadu pro bezpečnost informačních technologií ilustrováno, jakým způsobem může stát přispět k právně konformní implementaci informačních technologií - konkrétně na příkladu ochrany osobních údajů. V souvislosti cloud compliance s ochranou osobních údajů práce zohledňuje aktuální právní vývoj na obou stranách Atlantiku. Zejména na základě probíhajícího soudního procesu tzv....
Dokumentární film z hlediska autorského práva
Fořt, Ferdinand ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce s názvem Dokumentární film z hlediska autorského práva je prozkoumat a zhodnotit autorskoprávní specifika dokumentárních filmů. Nejprve je popsán dokumentární film jakožto kulturní fenomén se zvláštním vztahem k realitě - jsou uvedeny jeho možné definice, třídění a nastíněny etické otázky, které nabízí. Poté následuje krátký exkurz do dějin ochrany audiovizuálních děl (jak na území ČR, tak v mezinárodním kontextu), přičemž detailněji jsou rozvedeny části týkající se přímo dokumentárního filmu. V další části se práce věnuje pojmu audiovizuální dílo a autorství audiovizuálního díla podle účinného českého autorského zákona č. 121/2000 Sb. a snaží se vymezit hranice tohoto pojmu a jeho možné výklady zejména ve vztahu k dokumentárním a dalším non- fikčním filmům. Poté následuje kapitola zabývající se právní povahou protagonistů dokumentárního filmu neboli sociálních herců, která se liší od herců v hraném filmu, neboť sociální herci nepředvádějí umělecké výkony ve smyslu autorského zákona. Na tuto kapitolu navazuje část týkající se ochrany osobnosti sociálních herců v dokumentárních filmech, která se řídí obecnou úpravou ochrany osobnosti v zákoně č. 89/2012 Sb. občanském zákoníku, což může při tvorbě dokumentárních filmů vyvolávat značné problémy. Další kapitola se pak...
Umělecký výkon a jeho autorskoprávní ochrana
Ericssonová, Michaela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
ZÁVĚR Ve své práci jsem se snažila vyložit podstatu uměleckého výkonu, práv na něm váznoucích a ochranu těchto práv. Cílem práce nebylo podat vyčerpávající výklad o všech aspektech práva výkonného umělce, ale ucelený přehled o tom, jaké postavení výkonný umělec v současném právním řádu má a jak může svá práva realizovat. Chceme-li na problematiku výkonného umělce nahlédnout z jiného úhlu pohledu, totiž z praxe a z hlediska skutečného uplatňování práv výkonného umělce v uměleckém prostředí, je bohužel třeba konstatovat, že právní úprava zůstává v mnoha případech nenaplněna. Je tomu tak jednak proto, že stále ještě není v umělecké společnosti dostatečné právní povědomí o dané problematice a ti, kteří ho mají, jej často využívají ve svůj prospěch na úkor výkonného umělce. Ve výkladu jsem na některé praktické problémy upozornila. Zmínila jsem i návrh evropské směrnice a studiové hudebníky, kterým náleží "jediná spravedlivá odměna". Z praxe vím, že studiový hudebník se po natočení skladby a vyplacení honoráře za provedení uměleckého výkonu této odměny dočká pouze zřídka a nedostane ani žádnou jinou odměnu, ačkoli oprávnění k výkonu svých práv licenční smlouvou nikomu neposkytl. Oprávněně se domnívám, že pokud by se takového postupu domáhal, mohl by se nanejvýše obávat toho, že ho příště na natáčení "již...
Neoprávněné užití autorského díla
Petrovská, Natálie ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Závěr Ve své diplomové práci jsem zaměřila na oblast autorského práva, přesněji na neoprávněné užití autorského díla a autorskou odměnu. Jak vyplývá z výše provedené analýzy, ochrana autorského právo v současné době obsahuje moderní právní úpravu, která je v souladu jak s mezinárodními závazky, tak komunitární úpravou. Právní úprava částečně vychází z autorskoprávních legislativních tradic uplatňovaných v minulosti na našem území, zřetelná je však rovněž inspirace některými legálními zahraničními přístupy. Při zpracování této práce jsem vycházela především z autorského zákona a dalších souvisejících předpisů včetně trestního zákoníku. Autorská práva jsou chráněna jak normami soukromého, tak normami veřejného práva. Autorské právo a práva související s právem autorským jsou v ČR zásadně neformální, k poskytování autorskoprávní ochrany tedy není třeba nějaké speciální registrace nebo zápisu do rejstříku děl a nositelů práv k nim. Současná informační společnost umožňuje nepřeberné možnosti neoprávněných užití autorských děl a pachateli se stávají často také děti. Za zásahy do autorských práv odpovídá narušitel za své jednání jak soukromoprávně, tak veřejnoprávně (za trestný čin či správní delikt). Jako hlavní cíl této práce jsem si stanovila přiblížit čtenáři problematiku autorského práva se zacílením na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 270 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.