Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocení vybraných motorických testů a antropometrických ukazatelů u mladých plavců
Oplištilová, Tereza ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Pokorná, Jitka (oponent)
Název: Vyhodnocení vybraných motorických testů a antropometrických ukazatelů u mladých plavců Cíl: Cílem diplomové práce je zhodnotit vybrané motorické testy a zjistit úroveň vybraných antropometrických, silově výbušných a silově vytrvalostních ukazatelů u mladých plavců ve věku 8 až 15 let, u kterých porovnáme, zda a do jaké míry se vzájemně ovlivňují. Metody: Sběr dat byl proveden pomocí přímého měření v laboratořích, kde se měřily somatické a kondiční parametry. Data získaná testováním byla zpracována pomocí popisných statistik v programu Microsoft Office Excel 2016. Pro přehledné znázornění dat byly zvoleny sumarizační tabulky a bodové grafy. Výsledky: Do testování bylo celkem zahrnuto 17 dětí ve věku 8 až 15 let obou pohlaví, které byly rozděleny dle ročníku na skupinu A (2008-2010) a skupinu B (2011- 2012). Na základě výsledků bylo zjištěno, že rozpětí paží úzce souvisí s tělesnou výškou probanda. Průměrné hodnoty tělesné výšky (skupina A-160,5 cm) a (skupina B-150, 8 cm) byly téměř shodné s průměrnou hodnotou rozpětí paží těchto skupin (skupina A-159,9 cm) a (skupina B-150,3 cm). U všech probandů byla potvrzená lateralita pravé paže a na základě tohoto zjištění jsme u více jak 80 % probandů zjistili souvislost mezi lateralitou, výkonem záběru i silou stisku pravé horní končetiny (HK). Mezi...
Výkonová motivace v tréninku synchronizovaného plavání
Kopecká, Kateřina ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Přípravná plavecká výuka dětí s mentálním postižením Cíle práce: Cílem práce je navrhnout a ověřit vhodné postupové kroky při nácviku základních plaveckých dovedností u dětí s mentálním postižením v přípravné plavecké výuce. Studiem odborné literatury a realizací experimentálního výzkumu získáme nové poznatky a praktické zkušenosti. Ty poznatky vyhodnotíme a následně budeme formulovat určitá doporučení pro praxi. Metoda: Experiment bude prováděn metodou přímého a zúčastněného pozorování Klíčová slova: plavecké dovednosti, přípravná plavecká výuka, mentální postižení
Vliv zpětné informace na zlepšení techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let
Lachman, Ondřej ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Nazev: Vliv zpětné informace na zlepšení techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let Cíle: Cílem diplomové práce je vyhodnocení vlivu zpětné informace na zlepšení plavecké techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let. Metody: V práci jsme použili metody pozorování, expertní posouzení a analýzy videozáznamu pořízených ve výukovém bazénu. Pro porovnání vlivu zpětné informace na zlepšení techniky probíhala výuka ve sledovaných skupinách obsahově totožná. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že následná zpětná informace prostřednictvím videonahrávek a slovního popisu má pozitivní vliv na změnu techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let. Klícova slova: plavání, plavecký zpusob kraul, dětská technika, analýza videozáznamu
Příprava plavců na suchu ve věkové kategorii 13-14 let
Zenáhlík, Aleš ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Příprava plavců na suchu ve věkové kategorii 13-14 let Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit a specifikovat obsah a zabezpečení přípravy na suchu v období základního plaveckého tréninku. Ve vazbě na rozdílné požadavky zaměření přípravy plavců na suchu v různých etapách tréninku bylo šetření vymezeno pro věkovou kategorii plavců 13-14 let. Výzkum byl realizován v plaveckých oddílech, které mají svoji sportovní působnost v kraji Praha a ve Středočeském kraji. Metody: Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření (dotazník vlastní konstrukce). Při vyhodnocení získaných dat byly použity metody analýzy a komparace. Metoda analýzy byla aplikována v rozboru dílčích položek šetření pomocí grafického vyjádření. Metoda komparace byla uplatněna k vzájemnému porovnání získaných výsledků ve stanovených krajích České republiky. Výsledky: Přes některé odlišnosti mezi pražskými a středočeskými oddíly výsledky naznačují, že ¾ šetřených plaveckých oddílů zabezpečují přípravu na suchu pro 13-14 leté plavce v rozsahu 1-2 hodiny týdně s nejčastější dotací trvání mezi 45-60 minutami před plaveckým tréninkem v prostorách areálu bazénu, nebo i mimo areál bazénu. Personálně je většinou příprava na suchu zabezpečena trenérem s plaveckou kvalifikační třídou, který zároveň vede i trénink ve vodě. Koncepčně...
Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce
Hubená, Kristýna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce. Cíle: Cílem diplomové práce bylo popsat a analyzovat interakční profily dvou učitelek mateřské školy s dlouholetou pedagogickou praxí, které vedly přípravnou plaveckou výuku 3-4letých dětí, a přispět tak k objektivizaci představ o specifické didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě. Metody: V této práci jsme využili metodu zúčastněného pozorování dvou učitelek mateřské školy, sběr dat byl realizován pořízením videozáznamu a jeho následným zpracováním a vyhodnocením pomocí metody modifikované analýzy didaktické interakce. Dále byla využita metoda dotazování ve vztahu ke sledovaným učitelkám. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve vyučovacích jednotkách obou vybraných učitelek byla nejčastější formou chování instrukce. Další nejpoužívanější pak bylo v případě první učitelky oznámení, u druhé potom zpětná informace a spoluúčast. Z hlediska obsahu didaktické interakce převládla ve všech analyzovaných videozáznamech činnost učební. Jako druhou nejčetnější vyhodnotil program modifikované analýzy didaktické interakce organizační činnost. Z výsledků dále vyplynulo, že jednoznačně nejdominantnější didaktická situace se uskutečňovala mezi učitelem a žákem a z forem projevu učitele převládal řečový a pohybový projev. Klíčová...
Testování Maximální SF v plaveckém trenažéru
Hubička, Tomáš ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název práce: Testování maximální SF v plaveckém trenažéru. Cíle práce: Navrhnout způsob testování maximální SF v bazénu s protiproudem. Upravit a použít metodiku testování SF max na suchu a použít jí v bazénu s protiproudem, fungujícího jako plavecký trenažér. Alternativní metoda zjišťování maximální srdeční frekvence u plavců. Metody: Dle základu pilotní studie byla sestavena metodika testování SF max. Vzorek probandů k výzkumu byl vybrán ze studentů a učitelů na FTVS, kteří jsou bývalí, nebo stále aktivní plavci. Pro zaznamenávání SF byl použit sporttestr a vyhodnocení dat bylo provedeno programem Polar Precision Performance. Pro určení submaximální rychlosti plavání byl probandy podstoupen test CSS. Tato rychlost byla dále použita k rozplavání před stupňovaným zátěžovým testem do individuálního maxima SF probandů. Výsledky: Testem CSS je získána individuální rychlost plavání na úrovni ANP každého z probandů v m/s. Ta byla dále využita jako rychlost pro rozplavání ve stupňovaném testu do maxima SF. Z analýzy výsledků můžeme vidět, že jsme se dostali se čtyřmi probandy ze šesti na hodnotu max SF v porovnání s teoretickým výpočtem max SF. Klíčová slova: Maximální srdeční frekvence (SF max), bazén s protiproudem (flum), rychlost plavání, sporttestr, Critical Swim Speed (CSS), laktát
Aplikace CSS (Critical Swimming Speed) v plaveckém trenažéru
Cagaň, Štěpán ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název: Aplikace CSS (Critical Swimming Speed) v plaveckém trenažéru Cíle: Cílem naší pilotní studie bylo zjistit, zda zatížení při plavání rychlostí odpovídající ANP ve flumu na stupni ověřeném akreditovaným pracovištěm je úměrné zatížení při plavání rychlostí odpovídající ANP v bazénu. Metody: Pro ověření stanoveného cíle jsme stanovili u každého probanda rychlost odpovídající anaerobnímu prahu pomocí protokolu Critical Swimming Speed. Následně jsme sledovali hodnoty krevního laktátu a srdeční frekvence při plavání stanovenou rychlostí v bazénu a posléze ve flumu. Naměřené hodnoty jsme porovnali. Výsledky: Zjistili jsme, že zatížení ve flumu je výrazně nižší, než zatížení v bazénu. Dále jsme zjistili, že proudění vody ve flumu není konstantní. Klíčová slova: flum, plavání, plavecký trenažér, laktát, kraul, critical swimming speed
Vnější motivace v plavecké výuce v České republice a Norsku
Pospíšilová, Zdeňka ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Vnější motivace v plavecké výuce v České republice a Norsku. Cíle práce: Prostudovat relevantní materiály k porovnání vnější motivace dětí v plavecké výuce v České republice a Norsku. Zároveň srovnat pojmy jako základní plavecké dovednosti, požadavky na začátečníky, pomůcky k výuce, motivaci žáků, hodnocení dovedností. Vyhodnocovat zejména zvláštnosti v motivaci v plavecké výuce a rozdíly v pojetí základních plaveckých dovedností. Metoda: Analýza a syntéza informací získaných studováním materiálů plaveckých federací, plaveckých klubů a škol obou zemí. Následná komparace jejich koncepcí plavání. Výsledky: Zjištění rozdílů mezi chápáním základních plaveckých dovedností a vnější motivace dětí v plavecké výuce v České republice a Norsku. Výsledky pomohou na základě poznatků ze zahraničí optimalizovat soubor základních plaveckých dovedností a prostředky k motivaci k plavecké aktivitě v České republice. Klíčová slova: Plavání, základní plavecké dovednosti, vnější motivace, Česká republika, Norsko.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.