Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova bilingvních dětí v předškolním období
Jirsová, Klára ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
"Výchova bilingvních dětí v předškolním období" je teoreticko-empirická studie, která se zabývá pedagogicko-psychologickými aspekty optimální výchovy přirozeně bilingvních dětí a dětí účastnících se cizojazyčné výuky v rodině a v mateřské škole. Takto pojatá výchova vychází z psychických potřeb předškolního dítěte. V teoretické části je popsán psychický vývoj dítěte s důrazem na jeho řeč a komunikaci. Je zde specifikována situace bilingvního jedince v sociálním, kulturním a politickém kontextu. Dále jsou uvedeny metody výchovy dítěte v bilingvní rodině a určité pochybnosti rodičů o její správnosti. Je konkretizována výchovně-vzdělávací činnost českých a cizojazyčných (zejména anglických) mateřských škol a jejich metod výuky a přístupu k dítěti s jiným jazykem. Výuka cizího jazyka v předškolním věku by měla být pojímána jako příprava na budoucí osvojování cizích jazyků a jako příležitost nahlédnout do jiných kultur. Empirická část práce obsahuje popis a poznatky ze zúčastněného pozorování dětí v jedné české a dvou anglických MŠ. Zjistila jsem, že v cizojazyčných MŠ může docházet k přecenění jednostranného jazykového cíle na úkor psycho-hygienických zásad výchovy dětí hovořících jiným jazykem, než je jazyk instituce. V těchto případech je klíčová role pedagogů, kteří mohou negativní dopady instituce na tyto...
Výchova bilingvních dětí v předškolním období
Jirsová, Klára ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
"Výchova bilingvních dětí v předškolním období" je teoreticko-empirická studie, která se zabývá pedagogicko-psychologickými aspekty optimální výchovy přirozeně bilingvních dětí a dětí účastnících se cizojazyčné výuky v rodině a v mateřské škole. Takto pojatá výchova vychází z psychických potřeb předškolního dítěte. V teoretické části je popsán psychický vývoj dítěte s důrazem na jeho řeč a komunikaci. Je zde specifikována situace bilingvního jedince v sociálním, kulturním a politickém kontextu. Dále jsou uvedeny metody výchovy dítěte v bilingvní rodině a určité pochybnosti rodičů o její správnosti. Je konkretizována výchovně-vzdělávací činnost českých a cizojazyčných (zejména anglických) mateřských škol a jejich metod výuky a přístupu k dítěti s jiným jazykem. Výuka cizího jazyka v předškolním věku by měla být pojímána jako příprava na budoucí osvojování cizích jazyků a jako příležitost nahlédnout do jiných kultur. Empirická část práce obsahuje popis a poznatky ze zúčastněného pozorování dětí v jedné české a dvou anglických MŠ. Zjistila jsem, že v cizojazyčných MŠ může docházet k přecenění jednostranného jazykového cíle na úkor psycho-hygienických zásad výchovy dětí hovořících jiným jazykem, než je jazyk instituce. V těchto případech je klíčová role pedagogů, kteří mohou negativní dopady instituce na tyto...

Viz též: podobná jména autorů
1 Jirsová, Kamila
2 Jirsová, Karolína
3 Jirsová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.