Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spektrální a směrové charakteristiky dvouplátkových hudebních nástrojů
Kryška, Vojtěch ; Kiska, Tomáš (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením a porovnáním ruzných strojků/dvojplátků na hoboji, fagotu a anglickém rohu v ruzných intenzitách a délkách tónu a měřením směrových charakteristik těchto nástrojů. Dále se věnuje měření spektra zurny, duduku a píšťaly z dud.
Spektrální analýza flétnových varhanních píšťal a jejich srovnání
Sommer, Tomáš ; Michálková Slimáčková, Jana (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku spektrální analýzy flétnových rejstříků varhanních píšťal. První část práce se věnuje terminologii týkající se varhanních píšťal. Teoretická část se také zaměřuje na problematiku harmonické analýzy s využitím matematických metod zpracování signálů, které tuto analýzu umožňují. Druhá část se zabývá metodou měření konktrétních varhan, pořízením zvukových vzorků, jejich vyhodnocením a popisem spektra.
Analýza a srovnání spekter u různých modelů klavírů
Peloušek, Tomáš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavíru. V úvodu pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na konstrukci a zvukovou barvu a podrobně rozebírá vliv jednotlivých částí nástroje na zvukovou barvu. Následující část se zaměřuje zejména na téma spektrální analýzy v hudebním pojetí zvukové barvy. V další části je popsán průběh měření konkrétních hudebních nástrojů u výrobce v bezodrazové komoře. Následují použité metody a výpočty a v závěru práce komentuje výsledky analýzy souboru získaných vzorků.
Softwarový sampler se zvuky cimbálu
Bičan, Jan ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je vytvoření VST zásuvného modulu (pluginu), který bude sloužit jako výstupní část elektronického cimbálu. Práce nejprve vysvětluje základní pojmy sampler, cimbál, VST, MIDI, mikrofony a mikrofonní techniky snímání. Poté popisuje jednotlivé části tvorby softwarového sampleru se zvuky cimbálu. To zahrnuje nahrání jednotlivých tónů (vzorků) cimbálu, jejich třídění, editaci a implementaci do technologie VST. Popisuje problematiku konkrétního nástroje a odlišnosti od jiných, příbuzných zásuvných modulů a navrhuje řešení. Na konci práce je zhodnocen její průběh, testování s hardwarovými částmi elektronického cimbálu a její nedokonalosti s návrhy na budoucí zlepšení.
Návrh a konstrukce snímací části cimbalonu
Nop, Patrik ; Vrba, Kamil (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Semestrální práce je zaměřena na návrh několika možných způsobů provedení snímání strun, případně tzv. virtuálních strun elektronického cimbalonu. Práce vychází z problematiky konstrukčních vlastností klasického cimbálu a jeho způsobu tvorby tónů. U jednotlivých navržených metod jsem využil poznatky o snímání elektrických kytar, o funkci laserové harfy, o možnostech midi kontrolerů a o vlastnostech elektretových mikrofonů. Většinu metod jsem již zkonstruoval a prověřil v praxi. Některé stále ještě zhotovuji a jejich ověření zařadím do navazující bakalářské práce.
Návrh a konstrukce MIDI převodníku pro snímače strun
Korytář, Matěj ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku návrhu a konstrukce MIDI převodníku pro hudební nástroj cimbál. Je zde stručně popsán akustický hudební nástroj z hlediska vzniku tónu a konstrukce. Dále jsou rozvedeny možnosti snímání strun, popřípadě jiné způsoby snímání hry. V následující kapitole je popsán MIDI protokol z hlediska historie, rozhraní a typů vysílaných zpráv. Jsou zde také uvedeny požadavky na čip, použitý pro převodník a způsob jeho připojení. Dále je popsán princip převodu signálu ze snímačů a následné zakódování do protokolu MIDI včetně použitého programu s detailním popisem. Na závěr je prodiskutováno několik budoucích rozšíření.
Analýza spektra houslí
Hanzálek, Pavel ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku analýzy zvukového spektra a směrových charakteristik u houslí. Začátek práce pojednává o vývoji houslí, obecně o barvě zvuku a směrových charakteristikách. Teoretická část se také zabývá jednotlivými typy zvukových spekter a obecně o LPC analýze. Praktická část se zabývá již praktickými úkoly práce jako je popis aplikace vytvořené v programu MATLAB pro zkoumání časového spektra tónů, FFT spekter, formantů pomocí LPC analýzy a zobrazení směrových charakteristik. Dále se zabývá popisem metody, postupem snímání a měření dvou rozdílných houslí s odlišnými typy strun a stáří korpusu.
Analýza sytosti spektra a směrovosti vyzařování u barokního, moderního a plastového pozounu
Cibuľa, Marek ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením a analýzou frekvenčního spektra a směrovosti vyzařování tří druhů pozounů – barokního, moderního a plastového, a to v různých dynamikách hry a hráčských stylech. Je v ní popsán systém mikrofonního pole, použitého pro záznam a technická realizace systému pro zpracování signálu. V závěru se zabývá souvislostmi mezi mechanickými rozměry nástrojů s jejich barvou zvuku a směrovostí.
Analýza sytosti spektra a směrovosti vyzařování u barokního, moderního a plastového pozounu
Cibuľa, Marek ; Otčenášek,, Zdeněk (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením a analýzou frekvenčního spektra a směrovosti vyzařování tří druhů pozounů – barokního, moderního a plastového, a to v různých dynamikách hry a hráčských stylech. Je v ní popsán systém mikrofonního pole, použitého pro záznam a technická realizace systému pro zpracování signálu. V závěru se zabývá souvislostmi mezi mechanickými rozměry nástrojů s jejich barvou zvuku a směrovostí.
Analýza časově proměnného spektra klavírů
Smělý, Pavel ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavírů. Počátek práce pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na zvukovou barvu a konstrukci a podrobně rozebírá jednotlivé jeho části a jejich vliv na zvukové spektrum. Teoretická část se také zaměřuje na problematiku harmonické analýzy jak v hudebním pojetí zvukové barvy, tak využitím matematických metod zpracování signálů, které tuto analýzu umožňují. Další část se zabývá již praktickými úkoly práce jako je popis aplikace a funkcí vytvořených v prostředí MATLAB pro zkoumání časově proměnného spektra tónů, popisem metody a postupu snímání a měření tří koncertních klavírů. Práce také rozebírá, na praktických ukázkách dokládá a mezi měřenými klavíry porovnává nejdůležitější akustické jevy, které v nástroji při tvorbě tónů vznikají, popisuje zvukovou barvu jednotlivých nástrojů a udává doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.