Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korespondenční analýza
Konrádová, Lucie ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Plašil, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na představení metody korespondenční analýzy jako silného nástroje pro průzkumovou analýzu dat. Dále na pochopení správné interpretace korespondenční mapy, tedy jejího grafického výstupu. Metoda je představena jak ve své jednoduché variantě, tak její rozšíření na vícerozměrnou úlohu. Použití této metody je demonstrováno na datech nefinančních podniků České republiky, které jsou evidovány v registru ekonomických subjektů.
Zadání a statistické řešení výzkumné úlohy
Novák, Marek ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Hustopecký, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřena na seznámení s problematikou statistického přístupu k výzkumným úlohám. V rámci tohoto přístupu se zabývá oblastmi, ze kterých pocházejí zadání výzkumných úloh, postavením zadavatele a statistika při jejich analýze, způsoby pořizování dat a problémy s nimi spojenými, hlavními typy vícerozměrných metod a možnými pohledy na jejich klasifikaci. Součástí je i přehled ukázek zadání úloh, nabídnutí možností k jejich řešení a poskytnutí datových souborů s nimi spojených. První kapitola se přitom věnuje samotnému statistickému přístupu k výzkumným úlohám a druhá kapitola nabízí konkrétní ukázky jejich zadání. Přílohu práce tvoří přiložené CD, které obsahuje datové soubory k většině uvedených úloh.
Spokojenost zákazníků
Fenclová, Jana ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem této diplomové práce je předvést využití statistických metod k hlubšímu poznání spokojenosti a loajality zákazníků velké společnosti. Především jde o pochopení zákaznického chování a nalezení zásadních podnětů, které mohou ovlivňovat spokojenost zákazníků se společností, jejíž služby využívá. Práce je členěna do tří kapitol, které se skládají s oddílů a pododdílů. Podle struktury jí lze rozčlenit na dvě základní části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá z první a druhé kapitoly. První kapitola se věnuje marketingovému výzkumu zaměřeného na spokojenost zákazníka. Popisuje základní přístupy měření, výběr vzorku zákazníků, strukturu dotazníků, techniku sběru dat a vybrané metody z praxe. Druhá kapitola obsahuje vybrané statistické metody, konkrétně jde o korelační analýzu, regresní analýzu, faktorovou analýzu a modely strukturálně lineárních vztahů. Praktická část je reprezentována pro tuto práci klíčovou třetí kapitolou. Na počátku může čtenář nejprve nalézt popis výběrového šetření a základní informace o analyzovaném výběrovém souboru. Získaná data jsou dále analyzována za použití nepříliš známé a zřídkakdy používané metody Walker, která nabízí zajímavou a efektivní možnost vyhodnocování informací o zákaznících. Právě představení a demonstrace metody Walker představuje nejen jádro, ale současně i hlavní cíl celé práce.
Monitoring prodejní plochy
Bartůněk, Michal ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Rosendorfská, Renata (oponent)
Tato práce je zaměřena na představení speciálního typu marketingového výzkumu, jeho jednotlivých specifikací a následně i využití dat, získaných těmito výzkumy, v praxi. Práce obsahuje konkrétní příklady jednotlivých typů výzkumů s reálnými daty, technické a metodické řešení sběru dat společnosti Ipsos Tambor s.r.o., možnosti využití statistických analýz.
Kontingenční tabulky a jejich využití ve výzkumu
Huřťák, Ladislav ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průša, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá kontingenčními tabulkami a jejich využitím v sociologických a marketingových výzkumech. Nejprve je stručně zmíněna historie a současnost těchto výzkumů. Poté jsou představeny typy proměnných. Dále jsou popsány problémy spojené s kategorizací dat a následně je pozornost věnována prezentaci a analýze kategoriálních dat. Jsou zmíněny nejčastěji používané testy nezávislosti a míry závislosti. S pomocí čtyřpolní tabulky jsou ukázány různé přístupy k statistické indukci - je porovnán bayesovský a klasický způsob uvažovaní. Jedna z kapitol je věnována korespondenční analýze. Aplikační část diplomové práce tvoří sociologická analýza pracovní orientace občanů USA. Data byla získána při General Social Survey 2006. Jsou zkoumány faktory ovlivňující motivaci k práci. Studie má dvě hlavní témata. Udržení osvědčených zaměstnanců ve firmě a závislost ročního příjmu na dosaženém stupni vzdělání.
Úspěšnost firmy
Vojáčková, Jitka ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi hodnocení úspěšnosti firmy podle různých úhlů pohledu od finančního po socio-environmentální. Analyzuje pomocí statistických metod (jako je Faktorová analýza, Shluková analýza) shodu pořadí firem dle různých hodnotících kriterií. V úvahu této analýzy bere i oborovou odlišnost činnosti hodnocených firem, jež je zjišťována pomocí metody Analýza rozptylu (ANOVA).
Conjoint analýza v marketingových výskumoch
Javornický, Peter ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Smékal, Vít (oponent)
Predmetom práce bolo podať komplexný prehľad dostupných informácií týkajúcich sa conjoint analýzy počínajúc historickými dôvodmi jej vzniku, vývoja a končiac podrobným návrhom experimentu. Súčasťou práce je praktická aplikácia, v ktorej sú využité teoretické znalosti na reálnom prípade. V praktickej časti sú skúmané preferencie spotrebiteľov. Tieto výsledky sú porovnané s klasickou metódou zisťovania preferencií.
Segmentace trhu
Neckař, Jan ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Staněk, Miloš (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo užití vícerozměrných statistických analýz v praktickém využití. Vybral jsem si segmentaci trhu. Vytvořil jsem několik skupin lidí, podle toho jaký mají vztah k reklamě. Uživatel této analýzy tak může zaměřit své úsilí pouze na část populace, kde bude reklama účinná.
Měření postojů
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.
Využití modelů latentních tříd při segmentaci trhu
Mičkal, Tomáš ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití modelů latentních tříd při segmentaci trhu. Jejím cílem je vysvětlit hlavní myšlenku, na níž jsou modely latentních tříd založeny, podat výklad nejužívanějších metod a algoritmů a především demonstrovat aplikaci latentních modelů na problematiku segmentace trhu. Je členěna do třech částí. První část poskytuje uvedení do problematiky segmentace trhu.Popisuje koncept segmentace trhu a kritéria efektivní segmentace, obsahuje klasifikaci segmentačních proměnných a souhrn nejčastěji používaných metod a technik při segmentaci trhu. Druhá část se zabývá teoretickými východisky modelů latentních tříd. Vysvětlena je podstata latentních modelů, jejich matematická formulace a způsob odhadu parametrů modelu. Třetí část obsahuje výsledky použití modelu latentních tříd na konkrétní segmentační studii. Studie se týká trhu finančních služeb a jejím cílem bylo identifikovat a následně charakterizovat segmenty homogenní z hlediska vlastnického profilu finančních produktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.