Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  začátekpředchozí195 - 204  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika dítěte na útěku z pohledu Linky vzkaz domů - analýza vzkazů
Nebuželská, Michaela ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
V této práci jsem se věnovala otázce útěků, pohřešovaným dětem a zkušenostem Linky vzkaz domů s touto problematikou. Zaměřila jsem se především na to, co to jsou útěky, jak se mohou dělit, zabývala jsem se také pohledem na útěky pomocí terapeutického systému Pesso Boyden System Psychomotor a možnostmi, jak ho v práci s dětmi na útěku využít. V kapitole věnované dětem na útěku z domova jsem se zabývala důvody, proč děti domov opouštějí. Podle statistik Linky vzkaz domů jsem jako hlavní příčiny popsala rodinné zázemí (v jeho rámci jsem se zabývala krizí tradiční rodiny, neúplnými rodinami, rizikovými rodinami, rozvodem a také tím, jak prožívají útěk rodiče dítěte), školní problémy (zejména problémy s učivem, učiteli a spolužáky a také problematiku šikany), syndrom CAN (v jeho kontextu jsem se věnovala vysvětlení tohoto pojmu, typologii, dětem a rodinám, které jsou jím ohroženy, následkům syndromu, právnímu rámci tohoto jevu a také jsem se snažila najít důvod, proč tyto děti nevyhledávají tak často pomoc). V rámci útěků z ústavních zařízení jsem se snažila hledat důvody, proč k tomuto jevu tak často dochází, zabývala jsem se souvislostí mezi útěky svěřenců zařízení a kriminalitou. V kapitole věnované toulání jsem zmínila také děti ulice. V rámci vyhození dětí z domova jsem se zaměřila na možné důvody vyhození...
Aktuální systém supervize na Lince bezpečí
Sabová, Kateřina ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce věnuje pozornost tématu supervize práce pomáhajícího pracovníka telefonické krizové intervence (dále jen TKI). Roli supervize na obecné rovině prozkoumává první z kapitol. Navazuje mapování supervize na pracovištích TKI v České republice. Hlavní část práce pak sleduje konkrétně teoretické pojetí i praktické využití supervize na Lince bezpečí (dále jen LB). Této oblasti nebyla na LB dosud věnována komplexní pozornost. Jedná se však o velmi důležitou a nezbytnou součást práce konzultantů LB, proto cílem této práce bylo otázku supervize na LB zmapovat, zaměřit se veškeré formy, typy supervize na tomto pracovišti, její cíle, metody, objekty i subjekty aj., stručně řečeno na to, jak funguje celý její aktuální systém, a jak jsou s ním jeho příjemci, tj. konzultanti LB spokojeni. Dalším cílem práce bylo porovnání s jinou dětskou linkou důvěry, s Modrou linkou z Brna, a zjištění zajímavých shod i rozdílů v práci pracovišť se supervizí, možných doporučení pro LB. Výzkumná část měla za úkol získat praktickou zpětnou vazbu k aktuálně fungujícímu systému supervize na LB od konzultantů tohoto pracoviště. Po teoretickém úvodu do tématu se podařilo nastínit místo supervize na pracovištích TKI u nás, a přinést rovněž detailní popis aktuálního fungování systému supervize na LB. Ukázalo se, že na konzultanta...
Psychosociální centrum ACORUS. Zhodnocení poskytovaných služeb
Bláhová, Kateřina ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Domácí násilí je aktuální téma a také stále více diskutovanou oblastí. V soudobé společnosti se tomuto tématu věnuje stále více odborníků a i laická veřejnost dostává více informací o tomto problému. Cílem této práce není přinést nové poznatky o pojmu domácí násilí. Zájem o situaci, kdy násilím trpí ženy, muži i děti je úctyhodný, ale dle mého názoru je stále málo zájmu věnováno potřebám obětí domácího násilí. Co vlastně potřebují a očekávají oběti domácího násilí. Co očekávají od odborníků? Cílem této práce je tedy zhodnocení služeb, které nabízí Psychosociální centrum Acorus pro oběti domácího násilí. V teoretické části této bakalářské práce jsou vymezeny některé pojmy související s domácím násilím. Jelikož je cílem analýza stávajících služeb nabízených Psychosociálním centrem Acorus, tak je zde dopodrobna vypsán systém služeb. Empirická část je zaměřena na hodnocení služeb, jak bývalé a současné pobytové uživatelky služeb hodnotí programy, které jsou pro ně přínosné nebo naopak co jim spíše vadí a co jim pomáhá najít v sobě sílu ke změně. Jelikož se věnuji práci s oběťmi domácího násilí v Psychosociálním centru Acorus jako sociální pracovnice, věřím, že poznatky z empirického výzkumu využiji já i kolegyně a kolegové. Závěry z této bakalářské práce by mohly být využity při další práci s oběťmi domácího...
O.S. Letní dům a jeho spolupráce se sociálními pracovnicemi
Plessingerová, Jana ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce na téma o.s.Letní dům a jeho spolupráce se sociálními pracovnicemi si klade za cíl podrobně popsat činnost občanského sdružení Letní dům. Především pak méně známý druh služby, určený dětem a mladým lidem z dětských domovů, poskytovaný formou socioterapeutických pobytů. V práci dále hledám odpověď na otázku, jak vypadá současná spolupráce sdružení se sociálními pracovnicemi oddělení sociálně-právní ochrany dětí a dětských domovů a jakým způsobem by spolupráce mohla být dále rozvíjena.
Rozvoj komunikačních dovedností sociálních pracovníků
Sytenská, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností sociálních pracovníků v pražských nemocnicích. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou možnosti vzdělávání dostupné pro zdravotně-sociální pracovníky nemocnic. Dále zjišťuje, zda se pracovníci aktivně zajímají o vzdělávání v komunikaci a jaké prostředky využívají nejčastěji. Práce se zabývá vymezením základních pojmů a dále popisem kompetencí zdravotně-sociálních pracovníků. Pojednává o vzdělání a zákonem stanovené povinnosti se celoživotně vzdělávat. Zaměřuje se také na sebereflexi a supervizi z pohledu dalších zdrojů vzdělávání - poznání sebe sama. V praktické části se zabývá výzkumem mezi zdravotně-sociálními pracovníky. Cíl výzkumu je zjištění, zda se pracovníci aktivně vzdělávají v komunikačních dovednostech. Obsahuje analýzu a interpretaci výsledků, diskuzi a závěr shrnující celou práci. Klíčová slova Komunikace, sociální práce, zdravotně-sociální práce, rozhovor, vzdělávání, sebereflexe, supervize
Svépomocné skupiny pro lidi se závislostí na návykových látkách v kraji Vysočina
Pavelková, Iveta ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Síť služeb pro jedince, kteří jsou závislí na návykových látkách, je v ČR rozmanitá. V jednotlivých krajích se liší jak drogová situace, tak i dostupnost odborných služeb. Zastupitelnou nebo doplňující možností mohou být pro jedince, kteří by chtěli se svojí závislostí něco udělat, svépomocné skupiny. V ČR existují různé svépomocné skupiny, nejznámější jsou Anonymní Alkoholici a další, po jejich vzoru vzniklé skupiny. Tyto skupiny se od odborných liší tím, že jsou zcela samostatné a nejsou vedené odborníky. Tato práce se v teoretické části věnuje problematice návykových látek a závislosti, systému léčebné péče pro lidi užívající návykové látky nebo s návykovým chováním a v neposlední řadě popisuje historii svépomocných skupin a dosud vzniklé svépomocné skupiny. Praktická část práce se soustředí na realizaci výzkumu zaměřeného na působení svépomocných skupin v kraji Vysočina a na charakteristiku jejich členů. Výzkum si klade za cíl zmapovat fungování svépomocných skupin pro lidi se závislostí v kraji Vysočina a zároveň skupiny a jejich členy popisuje z hlediska jejich charakteristiky a sociodemografických údajů. Klíčová slova: Svépomocné skupiny - anonymní alkoholici - alkohol - užívání návykových látek - závislost
Krize neformálních pečujících v péči o seniora v domácím prostředí
Hájková, Kateřina ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá neformálními (rodinnými) pečujícími, kteří zajišťují péči o seniora v domácím prostředí. Věnuje pozornost vytipovaným krizím (motivace, přijímání pomoci, finance, dopady) na základě analýzy dokumentů a dvouletých pracovních zkušeností autorky. Cílem diplomové práce je zjistit, jak pečující osoby tyto krize zvládají a jaké strategie v pečování volí. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy týkající se stáří a jejich hodnot, neformálně pečujících a souvisejících oblastí péče, včetně předem vydefinovaných krizí. Výzkumná část je rozdělena na metodologii, kde autorka popisuje průběh získávání dat pomocí polo-strukturovaných rozhovorů a empirii, kterou podkládá výpověďmi pečujících osob. Klíčová slova: neformálně pečující, rodinný pečující, senior, krize
Testovací hovory dospívajících (Zkušenosti pracovníků linek důvěry se sexuálně zaměřenými imitacemi)
Dalibová, Dana ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
V teoretické části své práce jsem se zaměřila na problematiku mužské a ženské sexuality z hlediska historie i současnosti. Věnuji se otázkám socializačního procesu, pohlavního dospívání a v neposlední řadě též přetrvávajícím stereotypům ve vnímání mužské a ženské role. Jejím cílem bylo prokázat, že ačkoli je pro naši současnou společnost charakteristická velká otevřenost k otázkám sexu, stále ještě zůstává odlišný pohled na sexualitu mužů a žen. Obsahem empirické části mé práce jsou zkušenosti pracovníků LD se sexuálně zaměřenými imitacemi. Zajímám se o to, zda pracovníci LD vnímají v hovorech s chlapci a s dívkami rozdíl anebo zda si nejsou odlišností vědomi. Dotazuji se na fantazie ohledně motivace volajících dívek a chlapců a zkoumám, zda se pracovníci LD domnívají, že volající chlapci a dívky sledují imitováním sexuálních témat stejný cíl nebo zda je k testování linky vede odlišná potřeba. Mé otázky směřují také k tomu, zda pracovníci LD považují za významný faktor při hovorech s chlapci a s dívkami též své vlastní pohlaví. Ptám se také po faktorech, které podle názoru pracovníků LD ovlivňují přístup dospívajících k sexualitě. Dále se zajímám o prožívání pracovníků LD při hovorech s chlapci a s dívkami. Ukazuje se, že kromě tématu a emočního doprovodu volajícího, má také jeho pohlaví na prožívání...
Syndrom zavrženého rodiče se zaměřením na odborně doprovázené styky zavrženého rodiče s dítětem
Čapková, Nikola ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Pro dítě a jeho zdárný vývoj je zásadně důležitá fungující rodina, která mu vytváří pocit jistoty a bezpečného zázemí. V takovém prostředí se může nerušeně rozvíjet ve zdravou osobnost, která má největší předpoklady být posilou společnosti a založit další fungující rodinu. Pokud dítě nedostane šanci rozvíjet se v úplné rodině, je pro něj velmi důležité, aby se rodiče alespoň dokázali bezkonfliktně domluvit na svém budoucím fungování v roli rodičů. Těžká situace pro dítě nastane, nedokáží-li se rodiče v záležitostech týkajících se dítěte domluvit. V této chvíli se dítě často stává jednou ze zbraní, kterou rodiče proti sobě využívají. Pokud rodič začne dítě programovat proti druhému rodiči, může dojít ke vzniku syndromu zavrženého rodiče, který nevratně poškozuje zdravý vývoj dítěte. Syndrom zavrženého rodiče se vyznačuje tím, že dítě začne přejímat negativní postoje programujícího rodiče vůči druhému rodiči a na jejich základě si následně vytváří vlastní dynamiku postojů. Důsledkem je odmítání druhého rodiče a styků s ním. Je důležité zmínit, že pokud stykům brání programující rodič, jde o součást programovací procedury. Pokud se stykům s druhý rodičem brání dítě samo, jde o důsledek programování a projev syndromu zavrženého rodiče. Čím déle se styk neuskutečňuje, tím více se syndrom zavrženého rodiče...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   začátekpředchozí195 - 204  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Havránková, Olga,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.