Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí473 - 482  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití internetu a počítačových programů ve výuce výchovy ke zdraví
Trtíková, Edita ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Využití internetu a počítačových programů ve výuce výchovy ke zdraví ABSTRAKT: Diplomová práce má informovat čtenáře o využívání informačních technologií v rámci výuky předmětu výchova ke zdraví. V této oblasti jsou uvedeny existující výukové programy a internetové zdroje. Dalším nosným tématem diplomové práce je vztah používání počítačů a zdraví z mnoha úhlů pohledu. V rámci provedeného výzkumu bylo zjištěno, že toto téma je v rámci školních vzdělávacích programů podceňováno. Pro zvýšení informovanosti o rizicích spojených s používáním internetu byly vytvořeny pracovní listy. Přínosem pro výuku výchovy ke zdraví je vytvoření motivačního výukového programu. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítač, internet, zdraví, výukový program
Využití programu prevence úrazů dětí na 1.stupni ZŠ
Studničková, Jitka ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Dětské úrazy jsou celosvětově považovány za závažný nejen zdravotnický problém, ale také společenský, sociální a v neposlední řadě i ekonomický. Dětská úrazovost patří k hlavním příčinám dětské úmrtnosti i nemocnosti. V České republice mají úrazy ročně na svědomí přibližně třista mrtvých a na tři tisíce trvale postižených dětí. Mezi evropskými státy se řadíme k zemím s nejvyšším výskytem úrazovosti. Úrazy se nestávají jen tak, každému úrazu předchází konkrétní nebezpečná situace. Většinou to znamená, že dospělí buď neudělali vše, co mohli, aby úrazu zabránili, nebo podcenili bezpečnost prostředí, kde se dítě pohybuje. Hlavně ale dítě nenaučili chovat se tak, aby úrazu předešlo. Zjistila jsem, že málokdo si plně uvědomuje tato základní fakta, a proto jsem si zvolila jako téma diplomové práce problematiku dětské úrazovosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Programy prevence zneužívání návykových látek v regionu Velkého Meziříčí a jejich využití v práci učitele na 1. stupni základní školy
Nahodilová, Andrea ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
V diplomové práci se zabývám problematikou zneužívání návykových látek. Shromažďuji základní informace týkající se této problematiky, upozorňuji na drogovou situaci a na možnosti preventivních strategií pro žáky mladšího školního věku. Zaměřuji se na region Velkomeziříčsko, kde mapuji situaci zneužívání návykových látek u žáků pátých ročníků základních škol. Informace a poznatky získané studiem literatury, návštěvou různých institucí a vyhodnocením mého výzkumu, využívám při tvorbě vlastního návrhu preventivního programu určeného žákům 1. stupně základních škol. Tímto návrhem programu bych chtěla přispět ke zlepšení problematiky zneužívání drog.
Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě
Meškanová, Iva ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě charakterizuje pojem chudoba z různých úhlů. Teoretická část konkretizuje pojem chudoba. Charakterizuje typy chudoby, pojednává o příčinách a důsledcích zmíněného globálního problému. Práce upřesňuje stanovení chudoby v České republice a obecně mapuje situaci globálního problému ve světě. Upřesňuje význam Světové banky, která efektivně snižuje chudobu ve světě. Závěr teoretické části pojednává o prevenci chudoby a o konkrétních organizacích zabývajících se chudobou. Empirická část diplomové práce je zpracována výzkumem. Výzkum je realizován dotazníkovým šetřením pomocí nestandardizovaného dotazníku, který zjišťuje povědomí žáků o chudobě. V praktické části je analyzován Školní vzdělávací program ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01. Na základě analýzy školního vzdělávacího programu dané školy je vytvořen projekt jako nástroj pro učitele k zařazení tématu do výuky.
Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Ráczová, Věra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit úroveň gramotnosti u vzorku žáků vybrané základní školy v oblasti předlékařské první pomoci. Porovnává znalosti žáků 8. a 9. tříd získané během výuky běžných předmětů v rámci ŠVP pro základní školy, se znalostmi, které žáci získají v průběhu projektu, cíleně sestaveného se zaměřením na zdraví člověka a první pomoc, jeho součástí je i praktické školení na střední zdravotnické škole. Práce se skládá z části teoretické, která seznamuje krátce s historií první pomoci v rámci Červeného kříže, přibližuje legislativu týkající se první pomoci a ukazuje základní postupy první pomoci. Praktická část obsahuje znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu, který byl následně ověřen. KLÍČOVÁ SLOVA Předlékařská první pomoc, zdraví, záchrana života, gramotnost, zraněný
Kompetence studentů vybraných fakult Univerzity Karlovy k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí
HANUŠOVÁ, Jaroslava
Cílem disertační práce {\clq}qKompetence studentů vybraných fakult Univerzity Karlovy k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí`` je zjistit připravenost vybraných budoucích odborníků (studentů pátých ročníků) k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí. V teoretické části práce jsou zmíněny pouze základní definice, pojmy k problematice syndromu sexuálně zneužívaného dítěte (syndromu CSA), popř. syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndromu CAN), dále jsou zde uvedeny některé epidemiologické ukazatele, které svědčí o tom, že syndrom CSA (popř. syndrom CAN) se v běžné populaci vyskytuje a je potřeba, aby odborníci disponovali znalostmi, kompetencemi z této problematiky. V praktické části je využita metoda kvantitativního dotazníkové šetření realizovaného technikou Computer Aided Web Interviewing (CAWI). Výběrový soubor je stanoven metodou náhodného stratifikovaného výběru. Byli kontaktováni studenti pátých ročníků těchto fakult Univerzity Karlovy - 1., 2., 3. lékařské fakulty; Lékařské fakulty v Hradci Králové; Lékařské fakulty v Plzni; Právnické fakulty; Pedagogické fakulty; Filozofické fakulty a Fakulty humanitních studií. Bylo osloveno celkem 579 respondentů studujících v akademickém roce 2007/2008 na vybraných fakultách Univerzity Karlovy. Vlastní dotazník je vnitřně strukturován do částí, jsou v něm využity jak uzavřené, tak i otevřené otázky. Při vyhodnocování je využita dle typu vztahu, který můžeme mezi hodnotami zjišťovat ordinální (bodová, známkovací) škála, která umožňuje stanovit pořadí výsledků. Je určena absolutní četnost, relativní četnost, kumulativní četnost, chí kvadrát test nezávislosti, analýza rozptylu, medián a výběrová směrodatná odchylka. Rozdělení četností jsem vyjádřila tabulkami a grafy. Na základě zjištěných informací je vypracován standard minimálních znalostí, jehož součástí je i návrh na fungování interdisciplinární spolupráce. Standart prezentovaný v této disertační práci lze označit jako bazální a je určen pro vysokoškolské učitele na všech uvedených fakultách. Standard obsahuje výčet základního pojmosloví a souvislostí. Předpokládá se, že na každé fakultě na úrovni jednotlivých oborů bude materiál vhodně doplněn a rozpracován o další potřebné informace, které mají přímou souvislost ke studované specializaci.
Podávání informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči
HANUŠOVÁ, Jaroslava
Tato práce se snažila zjistit úroveň podávaných informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči
Vzdělávací institut ochrany dětí a jeho účast na programu JPD 3
Vodrážková, Lucie ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu projektu "JPD 3", který byl realizován Vzdělávacím institutem ochrany dětí, o. p. s., v rámci Jednotného programového dokumentu pro Cíl 3 regionu NUTS II Hl. m. Praha. Teoretická část práce je věnována souvislostem programu JPD 3 s regionální politikou a regionem Hl. m. Praha. Podrobněji se tato část věnuje SWOT analýze hl. m. Prahy, prostřednictvím které byly přerozdělovány prostředky pro jednotlivé priority programu JPD 3. Analytická část je zaměřena na vlastní projekt "JPD 3" a jeho porovnání s ostatními projekty v rámci opatření 3.2 Rozvoj dalšího vzdělávání. Cílem analýzy je prokázat význam celého projektu a vyjádřit jeho důležité postavení mezi ostatními projekty v rámci daného opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí473 - 482  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HANUSOVÁ, Jana
2 HANUŠOVÁ, Jaroslava
1 HANUŠOVÁ, Judita
6 Hanusová, Jana
6 Hanusová, Jitka
6 Hanušová, Jana
2 Hanušová, Jana,
6 Hanušová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.