Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam zájmových činností v období pubescence
HODKOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá zájmovou činností žáků druhého stupně základních škol. Cílem této práce je zmapovat problematiku volného času mladých lidí, konkrétně jaké zájmové činnosti pubescenti preferují. V teoretické části práce jsou charakterizovány pojmy zájem, zájmová činnost a volný čas. První kapitola se zaobírá pojmem zájem, snaží se ho vysvětlit ze všech možných úhlů pohledu a bere také v potaz vývoj zájmů u dětí a mladých lidí. Další kapitola pojednává o zájmové činnosti z psychologického a pedagogického úhlu pohledu a dále zájmové činnosti kategorizuje. Třetí kapitola je o volném čase, jeho funkcích a realitě mezi mladými lidmi. Dále jsou zde přiblíženy zájmové činnosti organizované a neorganizované. V páté kapitole práce se dozvídáme o nejvýznamnějších zařízeních pro zájmové vzdělávání, a to dětských a mládežnických organizacích a občanských sdruženích pro děti a mládež. Poslední kapitola je věnována shrnutí teoretické části práce. Empirická část práce pak pomocí dotazníkového šetření zkoumá, jakým způsobem žáci druhého stupně základní školy tráví svůj volný čas. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké zájmové činnosti pubescenti preferují, jak dlouho se jim věnují, jaký význam jim přisuzují, a to v závislosti na jejich pohlaví.
Úzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.
HODKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zabývá úzkostí a strachem u dětí mladšího školního věku. Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. Data byla získávána prostřednictvím rozhovoru.

Viz též: podobná jména autorů
5 HODKOVÁ, Kateřina
5 Hodková, Kateřina
1 Hodková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.