Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Technologie výroby klarinetových plátků a jejich možné úpravy
Žitný, Radek ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V této bakalářské práci jsou popsány dosud známé technologie výroby klarinetových a saxofonových plátků. Ty jsou buď jen ruční (tak jako v případě výroby hobojových a fagotových strojků) nebo s velkým podílem strojní práce, což zpřesňuje a urychluje výrobu. Popisuji i základní vstupní element vzniku plátku, tedy pěstování a sklizeň třtinového dřeva, z něhož se plátky vyrábí. Klarinetové a saxofonové plátky jsou předmětem mnoha dohadů z hlediska trvanlivosti, samotného používání, rozehrávání, uchovávání a především jejich individuálních úprav pro potřeby každého jednotlivého hráče.Možné individuální úpravy plátků popisuji ve druhé části práce. V závěru práce cituji a komentuji nejobsáhlejší zmínky o úpravách plátků, jaké jsou v literatuře k dispozici. Cílem práce je, aby klarinetisté a saxofonisté mohli na základě mnou předložených postupů a skutečností úpravy sami provádět a nebyli odkázání jen na tzv. „výběr nejlepších plátků z kvanta, které si koupí v obchodě“. Součástí práce je obrazová příloha nákresů, úprav, plátků, balení, pouzder a nástrojů.
Skladby pro zpěv s doprovodem komorních formací s klarinetem
Tauchmanová, Hana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V práci je sledováno využití obecných metodických principů výuky hry na klarinet a zpěvu při studiu konkrétních skladeb, a to písňového cyklu Louise Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a písně Franze Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D (965). Práce je členěna do pěti kapitol. V první kapitole je krátce zmíněno historickému pozadí vzniku skladeb se zvláštním zřetelem na změny v hudebním životě v 19. století a životní osudy obou skladatelů. Druhá kapitola, Osobnost interpreta, zmiňuje důležité aspekty, na které by žádný interpret neměl zapomínat při studiu komorního díla, jako jsou mentální příprava, problematika paměti, ale i správný výběr repertoáru z hlediska charakteristiky sopránového hlasu, pro který jsou obě díla napsána, postoj na jevišti, dechová opora, intonace, zvuková vyrovnanost a souhra, a jejich uplatnění při interpretaci písně F. Schuberta i písňového cyklu L. Spohra. Další dvě kapitoly jsou věnovány oběma skladbám, třetí kapitola dílu L. Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a čtvrtá dílu F. Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D(975). Popisují okolnosti vzniku děl, je uveden volný překlad textu písní a interpretační zkušenosti s jednotlivými písněmi. V poslední páté kapitole, nazvané Historická věrnost interpretace je krátkým zamyšlením nad tím, do jaké míry je schopen interpret současnými technickými prostředky zprostředkovat dnešnímu posluchači záměr autora a jak je posluchač schopen tento pocit vnímat. Autorka v práci vyjádřila svůj osobní názor, zkušenosti, problémy a subjektivní pocity, se kterými se setkala při studiu klarinetových a pěveckých partů těchto skladeb.
Historie interpretace a poznání evropské hudby v Japonsku
Keiko, Michiyo ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Historie evropské hudby v Japonsku: Jak se proměňuje její vnímání, chápání i interpretace v průběhu posledních 150 let. Japonsko, za vlády tokugawského šógunátu dlouhodobě uzavřené světu, bylo po připlutí amerických válečných lodí v roce 1853 nuceno o rok později svou izolaci ukončit. Dnes je tomu již více než 150 let od chvíle, co si tato země začala osvojovat západní hudbu a 136 let od chvíle, kdy zde byla západní hudba začleněna do systému školního vzdělávání. 150 let rozhodně není příliš dlouhá doba. Jak se během ní vyvíjel přístup Japonců k západní hudbě? Ve své práci se zamýšlím nad problematikou přijetí a rozvoje západní hudby v Japonsku na pozadí nejen hudebním a obecně historickém, ale beru zde v úvahu i faktory jako vývoj kultury a průmyslu, nebo fyzické a charakterové dispozice Japonců.
Flétnová tvorba členů skupiny Les six
Kozáková, Adéla ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na flétnový repertoár skladatelů tzv. Pařížské šestky (G. Auric, D. Milhaud, L. Durey, A. Honegger, F. Poulenc a G. Tailleferre). V úvodní části se zaměřujeme na základní vymezení uměleckého a kulturního kontextu, ve kterém se toto seskupení ustavilo, jak co se týče hudebních (spolupráce s E. Satiem a dalšími), tak literárních (J. Cocteau) vlivů. Následně věnujeme jednotlivé kapitoly každému členovi Pařížské šestky, podáváme stručnou informaci o jeho životě a tvorbě a samostatné analýze podrobujeme jeho kompozice pro flétnu.
Inspirace soudobými skladbami pro sólový klarinet
Kestřánková, Věra ; MAREŠ, Vlastimil (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Soudobá hudba pro klarinet se stále častěji stává přirozenou součástí repertoáru každého klarinetisty a soudobé skladby jsou dnes už běžně v povinném repertoáru světových soutěží. Z tohoto důvodu je pro každého interpreta důležité být obeznámen s problematikou soudobé hudby a s moderními technikami, které zvuk klarinetu nabízí. Tato práce tyto techniky popisuje a zkoumá jejich vliv na mladé klarinetisty stejně jako jejich úspěšnost při tvoření těchto technik. Dále se práce zabývá třemi soudobými skladbami pro sólový klarinet: Jörg Widmann - Fantasie, Slavomír Hořínka - Ruáh, Tiberiu Oláh - Sonata. Tyto skladby jsou zde popsány z teoretického i praktického hlediska a také je zkoumán jejich vliv na mladé posluchače. Jedna kapitola se věnuje osobnosti klarinetisty Karla Dohnala, který patří mezi významné propagátory soudobé hudby pro klarinet.
Klarinetové koncerty Jana Václava Stamic e a Karla Stamice
Lukáš, Radim ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou koncerty Jana Václava Stamice a Karla Stamice. Tuto práci rozděluji do dvou kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole se zaměřuji na život, skladatelský význam Jana Václava Stamice a dobový klarinet. Poslední podkapitolou je jeho jediný klarinetový koncert. Kapitola druhá je věnována jeho synovi Karlovi a jeho koncertům, které považuji za stěžejní díla klarinetové literatury.
Postupy plánování investic a odpisů ve finančním plánu
Plašil, Radek ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Stoklasa, Jan (oponent)
Diplomová práce Postupy plánování investic a odpisů ve finančním plánu se bude snažit vystihnout nejdůležitější procesy, fáze a vazby při plánování investic v praxi. Primární důraz bude kladen zejména na investice, neboť odpisy jsou dány ve velké míře právě podnikovými investicemi, ve kterých je uvažován i způsob, délka a kapacita provozu. Odpisy poté pouze reflektují investiční rozhodnutí z minulosti. Cílem práce bude propojení jednotlivých vazeb a vlivů mezi plánováním investic pro podnikové účely a plánování pro účely oceňování podniku. V úvodu je hlavním cílem definování investic a jejich vnímání v makroekonomickém a mikroekonomickém kontextu. Následně se zaměříme na jednotlivé finanční plány, jejich uživatele, shody a rozdíly na základě účelu, ke kterému mají sloužit. Hlavní teoretická část bude zaměřena na vnímání investic ve společnosti zejména na jednotlivé investiční fáze, jejich vnímání, financování a rovněž hodnocení z finančního pohledu. Na předchozí teoretickou část naváže praktická, která se bude zabývat reálným investičním projektem výrobního podniku.
Analýza yieldů pro účely výnosového ocenění nemovitostí v České republice
Horáková, Veronika ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Podškubka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou yieldů, které se používají ke zjištění hodnoty nemovitosti výnosovým přístupem. V teoretické části jsou popsány jednotlivé přístupy při oceňování nemovitostí a definovány základní pojmy související s nemovitostním trhem. Součástí je i komparace metod používaných při ocenění nemovitostí s metodami oceňování podniku. Praktická část se zabývá analýzou yieldů, jejich vztahem s dalšími makroekonomickými veličinami. Práce se zaměřuje i na vývoj yieldů napříč segmenty trhu nemovitostí.
Ocenění podniku Metrostav a.s. metodou DCF Equity a EVA Equity
Ryšánek, Štěpán ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Koňák, Petr (oponent)
Cíl této práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Metrostav a.s. k datu 31. 12. 2011. K dosažení této hodnoty je využito výnosových metod DCF Equity a EVA Equity. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní celky. Jsou to finanční a strategická analýza, generátory hodnoty a ocenění společnosti. V prvních dvou analýzách je stanovena pozice společnosti na stavebním trhu v České republice a dále je nastíněn vývoj celého trhu a případné budoucí postavení společnosti na trhu. Za předpokladu nepřetržitého trvání společnosti je přistoupeno k analýze generátorů hodnoty a následně je oceněn podnik již zmíněnými metodami.
Hudební soutěže jako inspirační a rozvojový prvek interpretace 20. století
Lahodná, Jana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
V této disertační práci se zabývám přehledem některých významných mezinárodních klarinetových soutěží, jejich repertoárem a skladbami, psanými na objednávku přímo pro dané soutěže. Výčet skladeb jsem obohatila charakteristikami a rozbory některých děl se zaměřením na náročnost a výskyt soudobých technik. V neposlední řadě píši o vzniku, historii a významu jednotlivých soutěží a jejich přínosu pro mladé talentované hudebníky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 HLAVÁČ, Josef
1 Hlaváč, J.
1 Hlaváč, Jakub
13 Hlaváč, Jan
2 Hlaváč, Jan,
3 Hlaváč, Jaroslav
3 Hlaváč, Jiří
13 Hlaváč, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.