|
Kombinace nádorové imunoterapie s blokací inhibitorů apoptózy
HAVLOVÁ, Aneta
Cílem této práce bylo prostudovat možnost kombinace nádorové imunoterapie s blokací inhibitorů apoptózy. Popsala jsem strukturu, funkce a vliv těchto inhibitorů na vývoj rakoviny. Zvláštní pozornost byla věnována způsobům, které by mohly být použity k blokaci inhibitorů apoptózy. Nakonec jsem navrhla kombinaci blokace těchto inhibitorů s MBTA imunoterapií.
|
|
Problematika médií jako téma pro dětské univerzity
HAVLOVÁ, Aneta
Bakalářská práce pojednává o dětských univerzitách (univerzitách dětského věku), které jsou jednou z forem neformálního vzdělávání u nás i ve světě. Věnují se především nadaným dětem, mimo jiné také napomáhají volnočasovým aktivitám dětí. Nejvíce se do tohoto typu vzdělávání zapojují v České republice vysoké školy a jejich součásti. Jednou z takových fakult je i Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích, jejíž zaměření dětské univerzity je mnohostranné a odpovídá jejímu odbornému profilu. Důležitou obsahovou součástí dětské univerzity je i mediální výchova. Cílem této bakalářské práce je podat přehled o dětských univerzitách a poté se soustředit na konkrétní náplň jedné z výukových lekcí dětské univerzity, která by se zaměřovala na problematiku médií. Kromě vymezení cílů mediální výchovy ve školním a mimoškolním vzdělávání se také bakalářská práce soustřeďuje na návrh témat a aktivit s problematikou médií, a to takových, která jsou vhodná právě pro dětské univerzity, jež obvykle navštěvují děti ve věku od šesti do patnácti let.
|
|
Vnímaná kvalita života u studentů vysoké školy
Havlová, Aneta ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality života, konkrétně jejím subjektivním hodnocením z pohledu vysokoškolských studentů. Cílem práce je zjistit, jak hodnotí kvalitu života studenti Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkum byl realizován pomocí metody SEIQoL a jako doplňková metoda byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výběr respondentů byl záměrný, v tomto případě studenti bakalářského studia pedagogické fakulty, obor Výchova ke zdraví. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se věnuje především kvalitě života, štěstí a well-beingu. Dále je v práci popsán životní styl a období mladé dospělosti a jeho charakteristiky. Empirická část je věnována samotnému výzkumu. Výsledná data ukazují, že studenti hodnotí svůj život kladně. Průměrný index kvality života u těchto studentů je 72,8 % a hodnocení celkové životní spokojenosti je průměrně 72,6 %. Z následných rozhovorů jsem zjistila, jaké životní cíle jsou pro respondenty významné. Nejvýznamnější cíl je pro respondenty zdraví a zdravý životní styl. Tuto oblast uvedli všichni respondenti. Průměrná spokojenost s tímto cílem je 69 %. Co se týká faktorů, které ovlivnily kladné hodnocení této oblasti, studenti uváděli nejčastěji pohyb, zdravou stravu a duševní pohodu. Druhá nejčastější oblast je pro...
|
| |