Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná taneční scéna ve Velké Británii
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
Pedagogická a choreografická práce Joe Alegado
Jirmanová, Anna ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.
Taneční vzdělávání v kraji Vysočina v současnosti
Nosková, Ivana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje situaci tanečních oborů v Základních uměleckých školách na Vysočině ve školním roce 2010-2011. Výzkum jsem prováděla ve třech vybraných školách v Humpolci, Havlíčkově Brodě a v Jihlavě. Všechny tři zmiňované instituce mají žáky na předpokládaném stupni znalostí. Jsou na vysoké technické úrovni a zároveň i připraveni na scénickou praxi. Po absolvování tanečního oboru mají předpoklady ke studiu na tanečních konzervatořích. Průběžně se žáci účastní krajských i celorepublikových přehlídek, školy pro ně pořádají semináře, na které si zvou známé pedagogy. Pouze pedagogové v Jihlavě a Humpolci si pravidelně doplňují nebo rozšiřují vzdělání.
Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
Palátová, Dana ; Kodet, Jan (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
Techné a poiésis v choreografické tvorbě
Dukić, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Prokeš, Zdeněk (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Při svém hledání odpovědí na otázku Co je zapotřebí ovládat (do-vědět se) na cestě za tanečním uměním ?, Kam zmizela potřeba dovednosti a krásna ?, Kam se ubírá umění divadla ? se pokusím zaznamenat ve své disertační práci různorodé prameny, které na dané otazky odpovídají v kontextu divadla a světa. Nejde mi o komplexní výčet veškeré literatury k mému tématu odkazující, mým cílem je (znovu) otevřít problematiku pojmů techné a poiésis v umělecké tvorbě a pokusit se pochopit "ducha doby" .
Tanec v základním školství
Ratajová, Olga ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Tato diplomová práce se zameruje na ruzné zpusoby zapojení tance do základního školství. Jednou z možností je integrace základních škol a základních umeleckých škol, kam děti mohou být přijaty na základě talentových zkoušek. Tanci se pak věnují po celých devět let i ve výuce ZŠ. Studium je tedy pouze pro vybrané. Druhou možností je projekt Tanec školám organizace Tanec Praha a Taneční a pohybová výchova, nový předmět, který je v nabídce Rámcového vzdělávacího programu. Jsou to způsoby výuky dětí od první do páté třídy základní školy, do kterých je zapojena vždy celá třída. S tancem se tak setkají i děti, které by se o něj jinak vůbec nezajímaly. Předmětem mého zkoumání je, jak oba způsoby vznikly, kdo za jejich vznikem stojí a kde se raalizují. S žádostí o rozhovor jsem se obracela nejen na pedagogy, ale také na ředitele škol. Zajímal mě způsob práce pedagogů i jejich dosavadní výsledky.
Hledání cesty ke zvědomování těla
Šorejsová, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci popisuji vlastní cestu ke zvědomování těla. Zabývám se při práci s tělem otázkou propojování taneční techniky a improvizace. Představuji nový pohybový jazyk GAGA, se kterým jsem se setkala na své pracovní cestě v Izraeli, a který mě velmi oslovil a inspiroval k mé další práci, ve které se pokouším prostřednictvím vlastních lekcí předat své zkušenosti. V kapitole 3 a 4 pak popisuji vlastní vývoj a podobu svých lekcí pohybu. To znamená proces, kdy se sama učím tím, že učím. A přibližuji zde současnou podobu své lekce, včetně poukázání na konkrétní využití vlivů, kterými jsem se inspirovala při své cestě za vědomým tělem. V poslední kapitole zveřejňuji reflexe a reakce lidí, kteří se účastní mých lekcí a tím mi poskytují zpětnou vazbu. V závěru se pokouším shrnout a formulovat vlastní pohled na práci s tělem.
The Improvisation and the Space
Ferienčíková, Soňa ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Touto prácou chcem poukázať na improvizáciu ako fenomén. Fenomén, ktorý sa vyskytuje nielen v živote tanečníkov ale aj umelcov vo všeobecnosti. Chcem ju priblížiť všetkým nám- ľudským bytostiam, pretože v konečnom dôsledku ju všetci dennodenne využívame. Práca je koncipovaná z pohľadu pedagóga, s ohľadom na všetkých potenciálnych študentov, ponúkajúc im náhľad na praktické pohybové kvality, ktoré by mali obsiahnuť. Priestor je aspektom, ktorým som sa rozhodla na improvizáciu bližšie pozrieť. Ponúknuť teoretické poznatky a nadviazať na ne v praktických cvičeniach. Snažila som sa pretkať prácu osobnými skúsenosťami a zážitkami a dať jej tak kus seba.
Pohyb a hlas
Wimmerová, Hana ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Kafková, Martina (oponent)
Tématem bakalářské práce je možnost propojení pohybu s hlasem a jeho vzájemnou ovlivnitelnost jak pro tanečníka, tak pro umělce různého zaměření. Na základě získaných divadelních zkušeností z muzikálů mám možnost poznat pěveckou a hlasovou techniku, kterou dále rozvíjím v hodinách hlasové výchovy na DAMU a HAMU v Praze. Hodiny hlasové výchovy se tak staly inspirací pro hlubší poznání nejen vlastního hlasu, ale i spolupracující celkové tělesné struktury. Zdrojem informací pro bakalářskou práci jsou osobní zkušenosti získané v hodinách hlasové výchovy a dostupná literatura. V práci se také zaměřím na vzájemný vztah mezi hlasem a pohybem a jejich společné elementy. V oblasti oboru pedagogiky tance má z mého pohledu následující práce hodnotný význam z hlediska použití hlasových prostředků pedagoga, které celkově rozvíjí pedagogickou osobnost ve způsobu vedení tanečních hodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 ELIÁŠOVÁ, Barbora
16 Eliášová, Barbora
1 Eliášová, Bohumíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.