|
Využití projektového vyučování k motivování žáků v matematice
Složilová, Šárka ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou možnosti využití projektového vyučování k motivování žáků ke studiu matematiky. Práce je prokládána sebereflexemi autorky z různých fází jejího studia problematiky motivace, projektového vyučování a především tvorby projektů. Text práce je rozdělen na pět hlavních kapitol. Úvod je věnován autorčině motivaci k napsání této práce. Druhá kapitola je teoretická a zabývá se motivací žáků k učení z pohledu psychologie a didaktiky. Třetí kapitola pojednává o projektech. Je zde popsán vznik projektové metody, definovány základní pojmy, rozebrána vhodnost projektu z hlediska nových přístupů k motivování žáků a charakterizováno projektové vyučování jako specifické vzdělávací strategie. Ve čtvrté kapitole následuje popis plánování a konstrukce projektů ve vyučování matematice obecně, rozbor původních autorčiných projektů z hlediska nových poznatků a podrobný postup při tvorbě výsledného projektu. Pátá kapitola přináší informace o reformě českého školství, o základních myšlenkách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a o využití projektového vyučování ve školních vzdělávacích programech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
|
Nature and solution of solutionless problems with special regard to Buddhism
Šmilauer, Václav ; Dvořák, Petr (oponent) ; Bockover, Mary I. (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje každodenní zkušenost skrze pojmy cíle a problému. Jsou rozlišeny dva základní typy problémů: technické a aporie (neřešitelné); aporie jsou přitom hlavním tématem dalšího. Ukazuje se, že důvodem jejich neřešitelnosti je kognitivně-voluntární závislost; poté je představena odpovídající buddhistická nauka o řetězu závislého vznikání. Dále jsou rozebírány teoretické a praktické předpoklady pro prolomení zmíněné neřešitelnosti. Na teoretické rovině se jedná o reformulaci subjektivity, objektivity a pravdy; zde se opíráme o různé buddhistické nauky, zejména filosofa Nagiirjunu. Praktická stránka zahrnuje různé metody kultivace mysli (vyhrocení paradoxu a ztišení) jako předpokladu pro provedení vlastního řešení; fungování těchto metod osvětlujeme v prve vypracovaném modelu. Aporie se ukazují jako zvláště důležité pro filosofii, která se proto musí zabývat kultivací mysli.
|
|
An Analysis of the Factors Affecting Credit Risk in Personal Lending
Kissík, Tomáš ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kreditního rizika spotřebitelských úvěrů. Za cíl si klade identifikovat faktory, které ovlivňují pravděpodobnost selhání klienta při splácení retailových produktů bank. V teoretické části je zaměřena na teorii bankovního úvěru, úvěrového rizika spolu s jeho regulací v rámci směrnic Basel a popisem nejčastěji používaných statistických metod pro tvorbu skóringových modelů. V praktické části, za použití odhadů parametrů logistické regrese na souboru reálných dat, jsou zkoumány hlavní znaky spojující úvěry v selhání a měří se jejich vliv na podíl špatných úvěrů v portfoliu.
|
|
Analysis of the approaches of Central and Eastern European countries towards their membership in the Banking union
Samuelis, Tomáš ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza přístupu zemí střední a východní Evropy k členství v bankovní unii. Zvolené téma jsme zkoumali na základě vybraných strukturálních charakteristik bankovních sektorů dvou skupin zemí s odlišným přístupem k bankovní unii. Komparace vybraných charakteristik poukázala na nekonzistentnost zvolených postojů. Dále práce sleduje motivaci zahraničních bank pro výběr nebo změnu právní formy "svých" bank na hostitelských trzích. Práce identifikuje oblasti, v nichž hostitelská vláda země mimo bankovní unie může zasáhnout tak, aby zabránila snahám bank o změnu právní formy na pobočku, čímž zachová pravomoci v oblasti regulace na vnitrostátní úrovni. Diplomová práce v prvních dvou částech předkládá čtenářům 2 pilíře bankovní unie, Jednotný mechanismus dohledu a Jednotné řešení bankovních krizí, a také shrnuje výsledky výkonu dohledu Evropské centrální banky po provedení prvního komplexního hodnocení.
|
|
Analýza vývoje kyperských bank v letech 2010-2016
Alexandridisová, Julie ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Galuška, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou kyperského bankovního sektoru v letech 2010 až 2016. Cílem práce je popsat dopady nedávné finanční krize na místně působící banky, zhodnotit poskytnutou pomoc kyperským bankám a analyzovat vývoj systémově významných kyperských bankovních institucí, jmenovitě Bank of Cyprus Group, Cooperative Central Bank, Hellenic Bank a RCB Bank Ltd s důrazem na největší bankovní dům na Kypru. Práce čerpá zejména z publikovaných finančních výsledků kyperských systémových bank a z Central Bank of Cyprus za konsolidovaný bankovní sektor. Dále bylo pro účely této práce využito databáze Eurostatu, periodik MMF a EBA spolu s webovými stránkami ratingových agentur.
|
|
Vývoj bankovnictví na Ukrajině v období současné krize
Andrianova, Anna ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Galuška, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza vývoje bankovního systému Ukrajiny a posouzení úrovně koncentrace bankovního systému v podmínkách krize let 2014-2015. V teoretické části jsou nejdříve uvedeny klasifikace a příčiny vzniku bankovní krize, v neposlední řadě jsou popsány historické aspekty formovaní krizí na Ukrajině. Praktická část je zaměřena na zhodnocení úrovně finanční bezpečnosti a makroekonomické situace na Ukrajině. Důraz je kladen na vyčlenění problémů a specifiky fungování tuzemských bank a zároveň je posouzena úroveň koncentrace bankovního trhu. Provedená analýza poukazuje na to, že bankovní krize je výsledkem nahromaděné makroekonomické nerovnováhy z minulosti a chyb při provádění současné protikrizové politiky. Kromě toho, v současné době účinnost fungování většiny tuzemských bank zůstává na nedostatečné úrovně.
|
|
Zhodnocení vývoje nových bank na českém bankovním trhu
Hillerová, Lucie ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Zhodnocení vývoje nových bank na českém bankovním trhu reaguje na vstup nových subjektů na trh v letech 2007, 2010 a 2011 a na základě analýzy tří vybraných bank, Air Bank, Fio banka a ZUNO BANK, se snaží zhodnotit výsledky těchto bank. Hodnocení je založeno na zkoumání účetních závěrek z let 2010 až 2014 a podává souhrnný přehled vybraných ukazatelů bank a komentáře autora. Po dokončení práce je zřejmé, že společnosti Air Bank a Fio banka si dokázaly vybudovat na trhu stabilní pozici a zařadily se mezi středně velké banky. Naopak ZUNO BANK po hlubším zkoumání vykazuje znaky nestability a nyní je majiteli nabídnuta k prodeji. Nové banky dnes na trhu zaujímají důležité postavení, zdravě konkurují tradičním bankám a mají vysoký potenciál.
|
|
Analýza dopadů nízkých úrokových sazeb na hospodaření bank ve Švédsku
Hellová, Tereza ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Analýza dopadů nízkých úrokových sazeb na hospodaření bank ve Švédsku" je vymezení podmínek bankovního podnikání a výkonnosti bank ve Švédsku. Hospodaření bank je sledováno zejména z pohledu dopadu politiky nízkých úrokových sazeb. Mezi sledované ukazatele v období let 2011 až 2015 patří zejména čistá úroková marže, ukazatele rentability a objem poskytovaných úvěrů. Sledováno je také bankami podstupované riziko, a to prostřednictvím ztrát z úvěrových operací a podílem rizikově vážených aktiv k celkovému objemu bankovních aktiv.
|
|
Soubor publikovaných článků
DVOŘÁK, Petr
Cílem předkládaného souboru publikovaných článků je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikační metodou v edukačních interakcích ve školní třídě. Teoretickými východisky výzkumů jejichž výsledky jednotlivé články předkládají jsou funkčně komunikační přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikační metoda. Pozornost je věnována procesům interakce, komunikace a cizojazyčnému diskurzu ve školním prostředí s akcentem na cizojazyčnou výuku dospívajících. Na základě specifik cizojazyčné edukační interakce konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce. Zjištění výzkumů prezentovaných v předkládaných článcích se týkají zejména žákovské reflexe edukačního stylu učitelů angličtiny a edukačního působení učitele v konkrétní třídní interakci. Výzkum je rovněž zacílen na analýzu vybraných sociálně-dovednostních aspektů edukační interakce a diskurzu ve výuce angličtiny komunikační metodou. Konkrétně se jedná o žákovské a učitelské iniciace komunikace, otázky a distribuci komunikačních příležitostí.
|