Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lesní roh v Čechách po roce 1945
Petrusová, Vilma ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Lesní roh v Čechách po roce 1945" je zaměřena na nejdůležitější informace, týkající se lesního rohu v letech 1945 až 2012. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je popsána ?Osobnost Zdeňka Tylšara?, génia, který dal světu hornistů nepřehlédnutelný přínos. Druhá kapitola je zaměřena na ?Akademii múzických umění v Praze? a ?Janáčkovu akademii múzických umění v Brně?, pedagogům na lesní roh a jejich významným absolventům. Třetí kapitola je věnována České filharmonii a historii členů hornové sekce od roku 1945. Čtvrtá kapitola stručně shrnuje přehled prvních mezinárodních kurzů na lesní roh v České republice ?Hornclass?. V přílohách jsou uvedeny doplňující informace - vzpomínky studentů na profesory Františka Šolce a Zdeňka Tylšara, osobní rozhovor s odb.as. Radkem Baborákem a prof. Bedřichem Tylšarem.
J. Haydn - Tvorba pro lesní roh
Dekoj, Viktor ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Práce se věnuje části díla Josepha Haydna, ve kterém je lesního rohu užito jako nástroje sólového či orchestrálního. Také se věnuje komorním skladbám. Život autora je popisován s ohledem na jeho působište se zaměřením na možnosti hráče na lesní roh příslušných orchestrů. Dále jsou uvedeny sólové, komorní a orchestrální skladby užívající lesního rohu ve větší míře. Práce je zakončena rozborem koncertu č. 1 D Dur Hob. VIId:3.
Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvano vského Kroměříž
Mlčák, Daniel ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o městě Kroměříž. Ve druhé kapitole představuji Konzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitola je věnována absolventům, studentům a pedagogům Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi absolventů a pedagogů.
Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010
Přibík, Jiří ; Malimánek, Karel (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
Jan Václav Stich - Tvorba pro lesní roh
Doležal, Jan ; Čoček, Alois (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Tématem této práce je dílo slavného českého virtuóza, hráče na lesní roh a skladatele období klasicismu Jana Václava Sticha ? Giovanni Punta. V první kapitole se zabývám jeho životem, v druhé je uveden souhrn skladatelovy tvorby. Následující tři kapitoly rozebírají trojici koncertů pro lesní roh, které z jeho děl bývají hrány nejčastěji, je to Koncert pro lesní roh a orchestr č. 5, č. 7 a č. 10. Poslední kapitola se pokouší o interpretační srovnání tří nahrávek Koncertu č. 5 v podání Vladimíry Klánské Bouchalové, Radka Baboráka a Barry Tuckwela.
Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestr
Prchlý, David ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čoček, Alois (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.
Lesní roh v Čechách 1680 - 1830
Divoký, Zdeněk ; Tylšar, Zdeněk (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Tvrdý, Otakar (oponent)
Hudebně-historická reflexe vývoje přirozeného lesníhl rohu v Čechách v letech 1680 - 1830.
Metodika hry na lesní roh
Matlasová, Kateřina ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
Základní výuka hry na trombon v různých národních kulturách
Nosek, Jan ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent)
V této práci se věnuji základní výuce hry na trombon. Postihuji, podle mého názoru, nejvýznamnější trombónové národní školy a jejich hlavní představitele. Snažím se zhodnotit jejich klady a nedostatky z hlediska dnešních nároků. V následném srovnání mluvím o jejich vzájemných podobnostech a rozdílech. V poslední kapitole uvádím současný vývoj. Má práce by měla být stručným přehledem těchto škol a měla by posloužit k základní orientaci v různých trombónových školách.
Robert Schumann: Koncertantní tvorba pro lesní roh
Doležal, Jan ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tématem práce je analýza díla Konzertstück für vier Hörner und Orchester, op. 86 německého romantického skladatele Roberta Schumanna. Analýze předchází seznámení s osobností a dílem autora a také jeho vztahu k lesnímu rohu. Zmíněna je úloha lesních rohů v Schumannově symfonické tvorbě a potom další dvě díla pro lesní roh ? Adagio a Allegro pro lesní roh a klavír, op. 70 a Jagdlieder pro mužské hlasy a čtyři lesní rohy, op. 137. Hlavní téma, Konzertstück, op. 86, je popsáno z historických, formálních a interpretačních hledisek. Na závěr je provedeno srovnání dostupných nahrávek díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Divoký, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.