Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povinné předškolní vzdělávání v České republice - úspěch či selhání?
Cingrová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce Povinné předškolní vzdělávání v České republice - úspěch či selhání? se zabývá předškolním vzděláváním a nerovnostmi ve vzdělávání v ČR, zejména mezi dětmi před nástupem do prvních tříd základních škol. Cílem práce je popsat změnu, která nastala se zavedením povinné předškolní docházky v České republice. Dále je pak cílem zjistit, zda byla novela zákona č. 178/2016 Sb. zaváděna v souladu s cíli, které si jeho političtí tvůrci kladli a určit, zda byl program politiky úspěšný či došlo k jeho selhání. K tomu ke v práci využita McConnellova typologii politického úspěchu. V následující části jsou na základně rozhovorů s aktéry vzdělávací politiky ve vybrané obci popsány různé postoje k problematice implementace dotčené novely. Analýza odhaluje problematické oblasti a přínosy povinného předškolního vzdělávání v ČR. Posouzením pěti kritérií McConnellovy typologie je identifikován sporný úspěch politického programu - Conflicted Program Succeess. Práce odhaluje, z jakých důvodů nebyl program politiky při jeho zavádění zcela úspěšný, aby bylo možné identifikovat oblasti možné budoucí změny. Následně nabízí varianty, jakým směrem, by se mohlo ubírat předškolní vzdělávání v České republice v následujících letech. Návrhy by mohly vést ke zmírnění nerovností mezi dětmi před nástupem do prvních...
Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí
Cingrová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pavlovská, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce "Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí" je zjistit a popsat, jaké strategie využívají rodiče při výběru základních škol na malém městě, konkrétně ve Vrchlabí. Text se zabývá tím, jakým způsobem rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a jaké faktory hrají roli při rozhodování ohledně výběru základní školy. V návaznosti na to se pokouší odhalit a objasnit rozdílné strategie rodičů z maloměsta oproti těm, které měli rodiče před několika lety v Praze. Práce poukazuje na rodiče jakožto na aktéry vzdělávací politiky, snaží se zjistit možnosti zapojení se do jejího utváření a následně odhalit, do jaké míry tyto možnosti rodiče využívají. Práce popisuje možné nerovnosti ve vzdělávání a jejich vliv na vzdělávací dráhu dítěte. Ukazuje odlišnosti mezi základními školami, které umožňuje současný vzdělávací systém České republiky a jaké odlišnosti existují mezi jednotlivými základními školami ve Vrchlabí. Popisuje změny, které nastaly v minulosti v povinné školní docházce. Dále se snaží ukázat, jak velký vliv na rodičovské volby má vlastní zkušenost. Další část textu vychází z rozhovorů, které byly uskutečněny s matkami dětí navštěvujících první třídy na vrchlabských základních školách. Analyzuje a popisuje rodiči zvolené strategie při výběru základních škol a jejich...

Viz též: podobná jména autorů
2 Cingrová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.