Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora testování ve vybraných PHP frameworcích
Kouba, Daniel ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Cílem této práce je poskytnout čtenářovi stručný přehled o možnostech týmové spolupráce, testování, technikách agilního programování a jiných moderních aspektů při vývoji webových aplikací. Dále práce ukazuje, jakým způsobem se dají tyto metodiky a doporučení efektivně využít v některých moderních frameworcích (Zend Framework, CakePHP, Yii). Kromě tohoto přehledu si práce klade za cíl i názornou ukázku toho, jak se dá využít průběžná integrace v oblasti vývoje webových aplikací. Práce je rozdělena na 2 hlavní části. První část se zabývá teoretickými poznatky o spolupráci, využití testovaní a webových frameworků při vývoji webových aplikací. V druhé "praktické" části se naopak bude zabývat využitím těchto poznatků v praxi. Obsahem praktické části je vytvoření celého řetězce průběžné integrace pro prostředí vývoje webových aplikací a jeho implementace v akademickém prostředí Vysoké Školy Ekonomické v Praze. Přínosem této práce je především poskytnutí uceleného přehledu o moderních technikách vývoje webových aplikací jako jsou extrémní programování, testování, spolupráce a OO frameworky pro rychlý vývoj webových aplikací. Dalším přínosem je názorná ukázka implementace průběžné integrace pro prostředí webových aplikací.
Kategorizace služeb poskytovaných v rámci Cloud Computing
Osecký, Michal ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na on-demand způsob poskytování IT služeb známý v současné době jako cloud computing. Pozornost je věnována konkrétně uspořádání a provázanosti těchto poskytovaných IT služeb v rámci cloud computingu, tak jak je v odborné veřejnosti i komerční oblasti v současné době chápána. Nejprve se zabývá možnými způsoby definice pojmu cloud computing, kterých existuje aktuálně celá řada, shrnuje tyto přístupy a snaží se vymezit hranice pojmu a jeho určující atributy. Toto vymezení pak doplňuje popisem historie vývoje distribuovaných aplikací a starších modelů poskytování ICT služeb, jejíž vyústěním cloud computing je. Z různých přístupů k definici pojmu cloud computing také logicky vyplývá, že existují i různé přístupy k popisu jeho vnitřního uspořádání. Ty jsou rovněž prozkoumány a stručným způsobem porovnány. Práce popisuje také ekonomický model tohoto způsobu poskytování IT služeb, který navazuje na přístup vzniklý v rámci technologického a ekonomického modelu Software-as-a-Service. Pozornost je rovněž věnována základním technologickým otázkám cloud computingu, tj. především způsobu návrhu služeb, řízení databází, bezpečnosti dat a škálovatelnosti výpočetních zdrojů. Samotná analýza služeb poskytovaných v rámci cloud computingu je provedena nejprve vertikálně, tj. jedná se o porovnání jednotlivých typů služeb v souvislosti s jednotlivými vrstvami technologického modelu, počínaje poskytováním hardwaru a výpočetních služeb, přes platformní služby, až ke službám aplikačním.V další části je pak provedeno srovnání služeb několika velkých hráčů v jednotlivých vrstvách, tedy horizontálně. Práce si klade za cíl popsat problematiku klasifikace služeb v cloud computingu a srozumitelným způsobem provést výše zmiňovaná srovnání na základě vhodné metriky. Na závěr představí autor svůj náhled na budoucí vývoj cloud computingu, doplněný shrnutím celé práce.
Uvedení firemní SaaS aplikace na trh
Koutný, Jiří ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat model poskytování softwaru jako služby z pohledu firem, srovnat jej s ostatními modely poskytování software a představit možné přínosy i nemalá rizika tohoto zajímavého konceptu. Praktická část si klade za úkol poskytnout komplexní návod uvedení konkrétní SaaS aplikace na trh. V úvodu práce se pokusím o vymezení pojmu SaaS a popíšu historické pozadí jeho vzniku. V hlavní kapitole teoretické části srovnám nejdůležitější vlastnosti SaaS a klasického software z pohledu firem a popíšu vhodnost jeho použití pro konkrétní typy aplikací. Závěr teoretické části představuje zamyšlení nad budoucností SaaS modelu včetně možných problémů a dopadů na trh ICT. Praktická část práce představuje strategii proniknutí na trh mé vlastní SaaS aplikace Collabim, která slouží pro správu a vyhodnocování aktivit spojených s optimalizací pro vyhledávače (SEO). Úvod praktické části představuje hlavní funkce nástroje a prostředí, ve kterém vznikal. Dále v něm popíšu cílovou skupinu, provedu analýzu konkurence, SWOT analýzu a definuji hlavní cíle projektu. Neméně důležitá bude marketingová strategie a analýza nákladů a příjmů. Na závěr zhodnotím aktuální stav projektu, popíšu nejdůležitější chyby, kterých jsem se dopustil, a naplánuji všechny činnosti, které je nutné vykonat před uvedením aplikace na trh. Úplný závěr je věnován zamyšlení nad budoucností celého projektu.
Přístup k databázím v PHP frameworcích Zend a Nette
Moravec, Petr ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Hlavním přínosem této práce je velice podrobná dokumentace PHP frameworků a rovněž detailní pohled na databázovou vrstvu, jako jsou především vrstvy ve frameworku zend a frameworku nette. Oba frameworky budou popsány nezávisle na sobě. Tato práce se věnuje návrhovým vzorů od Martina Fowlera. Tyto vzory budou podobněji vysvětleny a demonstrovány na praktických příkladech v jednotlivých frameworkcích. Jedná se o vzory Table Data Gateway, Row Data Gateway, Active Record a Data Mapper. Poslední část této práce bude věnována samotnému přístupu k databázi ve vybraných frameworkcích. Budou popsány základní knihovny a demonstrovány praktické ukázky. Na úplný závěr budou uvedeny empirické testy, které pomohou analyzovat slabé a silné stránky jednotlivé databázové vrstvy.
Kategorizace služeb z business a IT hlediska
Matas, Radek ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
S rychlejším technologickým pokrokem mají služby stále větší podíl na tvorbě HDP států. Otázkou je, zda jsou služby správně a dostatečně podporovány dostupnými prostředky informačních technologií. Práce bude příspěvkem k rozvoji nově vznikajícího akademického oboru Service Science, Management and Engineering zabývajícího se právě studiem služeb a stane se jeho součástí. Smysl kategorizace služeb je v určení jejich přehledné organizace pro další využití. Určité kategorizace služeb obecně nebo přímo v oboru informačních technologií byly již v průběhu let vytvořeny, ovšem budu se snažit přidat nové dělení nebo případně přidat své postřehy k vybraným stávajícím kategorizacím.
Využití sociálních aplikací v praxi
Holásek, Jakub ; Feuerlicht, Jiří (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití sociálních aplikací z praktického pohledu, zabývá se tedy více praktickým použitím těchto aplikací více, než teoretickými hypotézami. Cílem práce je jednak vývoj rozšíření sociální aplikace pro týmovou spolupráci a jednak implementace jiného druhu sociálních aplikací do společnosti. Prvním cílem je vytvoření komponenty, která umožní zakládat týmy, členy týmu a veškerou týmovou agendu do stávajícího systému social bookmarkingu VŠElink pro použití na VŠE, včetně diskuse aspektů a úskalí vývoje a některých vývojových detailů. Druhým hlavním cílem je implementace wiki nástroje do jednoho z oddělení ČSOB pod kódovým označením projekt Bikipedia. V souvislosti s tím i popis hlavních východisek a detailů tohoto projektu s doporučeními pro případné budoucí systémové integrátory.
Mass Mailing Solution aplikace a její převod na multi-tenant aplikaci
Suk, Miroslav ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit možnosti převodu konkrétní webové aplikace pro konkrétního klienta na webovou aplikaci, která je v jedné instanci dostupná více klientům. Část práce se věnuje teoretickým aspektům návrhu aplikace pro více klientů, část je zaměřená prakticky na realizaci změn u dané aplikace. Práce je rozdělena na sedm kapitol. První seznamuje s aktuální situací a cíli práce, další dvě se zabývají teoretickými aspekty SaaS, CRM, CRM software a newsletterovací aplikace. Dále se zabývají zařazením realizované aplikace mezi CRM software a newsletterovací aplikaci. Další dvě představují realizaci konkrétní aplikace a to od požadavků klienta, po úpravu návrhu až po samotnou implementaci. Šestá kapitola je zaměřena na možnosti přístupu k návrhu webové aplikace pro více klientů a konečně sedmá kapitola se zabývá výběrem nejlepšího postupu pro modelovou aplikaci a návrhem postupu realizace.
Software as a Service 2.0
Burkoň, Lukáš ; Feuerlicht, Jiří (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Cílem této diplomové práce je blíže zanalyzovat pozadí pojmu ?Software as a Service?, konkrétně jeho současné generace 2.0, a představit tento koncept, jeho základní principy, technologie apod. Podrobně bude prozkoumána současná situace, ve které se SaaS 2.0 nachází, historické příčiny nynější podoby SaaS 2.0 a nakonec i výhled budoucího vývoje. Výsledné zmapování pojmu může sloužit mnohým lidem pro snazší orientaci v prostředí současných webových aplikací a Web 2.0 služeb.
Porovnání SaaS řešení elektronického obchodu pro malou a střední firmu
Holoubek, Vojtěch ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem této práce je porovnat nabídky několika provozovatelů řešených elektronických obchodů realizovaných na principu modelu SaaS (Software-as-a-Service) a následně vybrat nejvhodnější projekt pro malou, resp. střední českou firmu uvažující o nasazení e-Commerce. Práce je rozdělena do pěti kapitol, začíná vymezením problému a jeho obecnou charakteristikou. Následující dvě kapitoly se věnují teoretickým aspektům e-Commerce a SaaS, jsou definovány základní rysy a stručně je popsána historie i technologie stojící v pozadí. Další kapitola se již věnuje samotnému porovnávání jednotlivých projektů. Jsou zde stanovena kritéria pro výběr jednotlivých poskytovatelů a definovány metriky pro jejich hodnocení. Výstupem této kapitoly je pořadí nejvhodnějších řešení jak pro malou, tak i pro střední českou firmu. Pátá kapitola je zaměřena na popis praktické implementace tohoto řešení, konkrétně na implementaci pro malou českou firmu zabývající se prodejem zahradnických potřeb. Jsou popsány specifické požadavky firmy a odhadován budoucí dopad na její hospodaření. Závěr se věnuje shrnutí práce a odhadu vývoje modelu SaaS.
Využití služeb Google a Google API při řízení a spolupráci v malé skupině
Lhotan, Petr ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Smyslem této práce je pokusit se vytvořit návrh jednoduchého řešení potřeb komunikace, řízení a sdílení dokumentů uvnitř malého týmu s využitím dostupných služeb Google a jejich případné integrování do klientského programu prostřednictvím aplikačního programovacího rozhraní. V práci jsou popsány pouze vybrané služby Google v souvislosti s možností aplikace výsledků práce na reálný příklad z praxe. V práci jsem použil své osobní zkušenosti s používáním popisovaných služeb, analyzoval jsem potřebné teoretické předpoklady práce v týmu a zaměřil jsem se především na možnosti Google Kalendáře, jako hlavního pilíře pro organizování času a přidělování úkolů při řízení pracovní skupiny. Hlavním přínosem práce by mělo být zvýšení všeobecného povědomí o možnostech a výhodách vybraných služeb a jejich zamýšlené využití v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.