Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba strategických a koncepčních dokumentů na úrovni ministerstev České republiky (se zaměřením na Ministerstvo vnitra a Ministerstvo obrany)
Bitnerová, Marie-Anna ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Marie-Anna Bitnerová VERASP, FSV UK Abstrakt Diplomová práce pojednává o strategickém plánování na úrovni ministerstev České republiky (se zaměřením na Ministerstvo vnitra a Ministerstvo obrany). Zabývá se tvorbou strategických a koncepčních dokumentů na resortní úrovni a popisuje tak daný proces optikou teoretického rámce teorie tří proudů. Výzkum byl uskutečněn na základě hloubkových rozhovorů s devíti zaměstnanci Ministerstva vnitra a Ministerstva obrany (kteří se aktivně či pasivně podíleli na tvorbě daných dokumentů), dvou expertů na strategické plánování a jednoho respondenta z Hasičského záchranného sboru Praha, jemuž přísluší daná agenda. Práce analyzuje a poté vysvětluje vznik daných materiálů od prvotní idey vzniku až po závěrečné přijetí, realizaci a evaluaci. Zaměřuje se taktéž na jednotlivé proměnné, které do procesu vstupují - časový tlak, střet zájmů, vliv politických voleb, politizace atd. a na zúčastněné aktéry, kteří v procesu hrají zásadní roli (úředníci a jejich nadřízení, zvolení politici včetně vlády a experti). Jedním z hlavních výstupů a odpovědí na výzkumné otázky jsou nalezená negativa celého procesu, která narušují efektivitu strategického plánování. Mezi ně patří nedostatek financí; nedostatečné kapacity; problematika realizace; neschopnost dlouhodobého plánování a prioritizace;...
Práce vychovatelek v českých jeslích z hlediska akontability
Bitnerová, Marie-Anna ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Konrádová, Kateřina (oponent)
Marie-Anna Bitnerová Bakalářská práce 2021 3. ročník SOSP, FSV UK Bakalářská práce se zabývá aktuální situací výchovných a zdravotnických zařízení denní péče o děti ve věku jeden až tři roky na území České republiky. Výzkum je zaměřen na práci vychovatelek jeslí a na jejich vztah k jednotlivým aktérům, kteří v rámci jeslí figurují (rodiče dětí, kolegové, nadřízení, děti). Na tento fenomén je nahlíženo z hlediska akontability, tj. odpovědnosti za vykonanou službu (sociální vztah mezi aktéry, kdy se jeden aktér zodpovídá za své služby tomu druhému), a z hlediska vlastní, morální zodpovědnosti pociťované vůči jednotlivým aktérům při výkonu práce. Výzkum byl uskutečněn na základě dat získaných z pěti hloubkových rozhovorů s vychovatelkami pražských dětských skupin. Na základě tohoto datového souboru vyšlo najevo, že vychovatelky si připadají nejvíce odpovědné za nabízenou službu vůči rodičům dětí a nejvíce morálně zodpovědné se cítí vůči dětem samotným. Velmi důležitý se v rámci akontability jeví princip spolupráce, kdy akontabilita probíhá na základě komunikace, komunikace vede k důvěře, důvěra ve spolupráci, spolupráce ke kooperaci všech aktérů, a tato kooperace následně umožňuje instituci efektivně fungovat. Práce tedy představuje pohled na dětské skupiny skrze prožitek vychovatelek těchto zařízení.

Viz též: podobná jména autorů
1 Bitnerová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.