Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sexualita osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v pobytových zařízeních v jižních Čechách
Beránková, Veronika ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Název: Sexualita osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v pobytových zařízeních v jižních Čechách Autor: Bc. Veronika Beránková Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. ABSTRAKT Tato práce řeší přístup k sexualitě osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v zařízeních poskytující pobytové služby na území jižních Čech. Konkrétně nás zajímá, zda se se sexualitou klientů pracuje či nepracuje a jak. Zvolený výzkumný problém jsme vyřešili pomocí rozhovorů s pracovníky zařízení poskytující pobytové služby. Následně jsme provedli analýzu rozhovorů kódováním a kategorizováním výpovědí. V konečné fázi nám z analýzy rozhovorů vyvstaly hlavní zájmy respondentů a jejich postoje k tématu sexuality. V práci jsme vytvořili přehled, jak se v jednotlivých zařízeních pracuje se sexualitou klientů s mentálním postižením a poruchami autistického spektra a jaké jsou jednotlivé přístupy. Přínosem této práce je snaha o osvětlení námi zvoleného tématu jak široké veřejnosti, tak samotným zařízením poskytující sociální služby. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální postižení, poruchy autistického spektra, sexualita, pobytová zařízení, sociální služby.
Flexibility and Flexicurity in EU labour markets
Beránková, Veronika ; Švarcová, Natálie (vedoucí práce) ; Flek, Vladislav (oponent)
Diplomová práce je věnovaná dvěma významným přístupům, které se vyvíjejí na evropských trzích práce. První přístup je založen na rozvoji flexibility pracovníků v členských státech EU; druhý kombinuje pracovní flexibilitu se snahou zabezpečit zachování (a modernizaci) určité jistoty pro zaměstnance. Oba přístupy se vyvíjejí v reakci na společenské a ekonomické změny směrem k "rychlejší společnosti", které jsou Evropskou Komisí označovány jako "Nová sociální realita". Diplomová práce analyzuje oba přístupy odděleně a zaměřuje se na hodnocení jejich potenciálu, hlavních příležitostí a nedostatků.
Sexualita osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v pobytových zařízeních v jižních Čechách
Beránková, Veronika ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Název: Sexualita osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v pobytových zařízeních v jižních Čechách Autor: Bc. Veronika Beránková Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. ABSTRAKT Tato práce řeší přístup k sexualitě osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v zařízeních poskytující pobytové služby na území jižních Čech. Konkrétně nás zajímá, zda se se sexualitou klientů pracuje či nepracuje a jak. Zvolený výzkumný problém jsme vyřešili pomocí rozhovorů s pracovníky zařízení poskytující pobytové služby. Následně jsme provedli analýzu rozhovorů kódováním a kategorizováním výpovědí. V konečné fázi nám z analýzy rozhovorů vyvstaly hlavní zájmy respondentů a jejich postoje k tématu sexuality. V práci jsme vytvořili přehled, jak se v jednotlivých zařízeních pracuje se sexualitou klientů s mentálním postižením a poruchami autistického spektra a jaké jsou jednotlivé přístupy. Přínosem této práce je snaha o osvětlení námi zvoleného tématu jak široké veřejnosti, tak samotným zařízením poskytující sociální služby. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální postižení, poruchy autistického spektra, sexualita, pobytová zařízení, sociální služby.
Komunikace s dětmi s Downovým syndromem s využitím znakové řeči
BERÁNKOVÁ, Veronika
Znakový jazyk jako jedna z forem alternativní a augmentativní komunikace je používána především k dorozumívání osob neslyšících, u kterých se nevyvinula nebo nebyla dostatečně vyvinuta verbální složka projevu. Ve zjednodušené podobě znakového jazyka pomáhá vyjadřovat se také dětem s Downovým syndromem. U této cílové skupiny slouží znakování jako podpůrná metoda, která by měla napomáhat rozvoji řeči, jež je v důsledku mentálního postižení opožděna. Při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem se verbální řeč doprovází znaky. Ty pomáhají dítěti porozumět sdělení a taktéž mu dávají možnost vyjádřit se. Cílem práce bylo porovnat na základě studia českých i zahraničních odborných publikací dva rozdílné náhledy na využití znakové řeči při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem a tyto náhledy ilustrovat pomocí kazustik. Práce obsahuje vymezení a charakteristiku Downova syndromu, vývoj řeči dětí s touto diagnózou, charakteristiku alternativní a augmentativní komunikace a její jednotlivé systémy, a také přínosům a možným rizikům znakování. V další části práce jsou poznatky z předchozích kapitol ilustrovány formou kazuistik. Na základě rozdílných zkušeností se znakováním byly vybrány dvě respondentky, matky dětí s Downovým syndromem. Odhalilo se, že při znakování je nutná podpora matky celou rodinou a její zapojení do procesu znakování. Dále se ukazuje, že nelze poznatky z odborné literatury aplikovat na celou cílovou skupinu, tj. děti s Downovým syndromem. Práce také ukazuje, jak málo odborných publikací se věnuje možným rizikům znakování. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro rodiče, kteří se rozhodují, zda se svým dítětem začít komunikovat za pomoci metody znakové řeči.

Viz též: podobná jména autorů
4 BERÁNKOVÁ, Veronika
1 BERÁNKOVÁ, Věra
4 Beránková, Vendula
3 Beránková, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.