Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plastika z let 1966-1989 ve veřejném prostoru Prahy. Současná recepce a způsoby zacházení
Krausová, Sára ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje z období let 1966 ve veřejném prostoru města Prah Skrze konkrétní příklady děl j prezentovány nejvýraznější formy umění ve veřejném prostoru závislé na současné recepci a způsobu zacházení Pojednávané období í vyhlášky o řešení uplatnění výtvarné výzdoby investiční výstavbě Vládní usnesení zásady pro zajištění finančních prostředků ve výš jednoho až čtyř procenta na výtvarné řešení staveb, veřejných prostranství a urbanistických konceptů. Díky státní podpoře umění vzniklo na území Československa velké množství realizací, které byly po pádu režimu často ponechány chátrání a likvidaci. Úvodní kapitola zaznamenává kulturněhistorické okolnosti těchto uměleckých děl veřejných prostranství v . Hlavní část práce se zabývá podrobným konkrétních sochařských realizací s důrazem na jejich současný stav Tato díla kategorizována následovně odstranění, nahrazení, absence péče a zachování uměleckého díla. Zvláštní pozornost je věnována občanské a institucionální podpoře umění ve veřejném hám o znovuzavedení procenta na umění. Klíčová slova umění ve veřejném prostoru, Praha, sochařství, normalizace
Stavební dílo Czernin-Morzinů ve Vrchlabí ve 2.pol. 19.století s kontextem architekta Stephana Tragla
Wohanková, Gabriela ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Stavební dílo Czernin-Morzinů ve Vrchlabí ve 2. pol. 19. století s kontextem architekta Stephana Tragla" se zabývá stavebními realizacemi architekta Stephana Tragla, které vypracoval pro hraběnku Aloisii Morzinovou ve Vrchlabí. Práce se snaží podrobně zdokumentovat stavby a dát je do kontextu tehdejší doby a staveb ve Vrchlabí.
Polibek smrti v českém výtvarném umění 1895-1918
Tomášková, Klára ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
V této bakalářské práci, představím motiv polibku, v jiné perspektivě než jako klasický polibek lásky, mezi mužem a ženou. Budu se zabývat polibkem jako znamením smrti. Soustředím se na české moderní umění v letech 1895-1918. Polibek, v tomto nevšedním smyslu nacházíme například v podobě tzv. andělského políbení, označující odchod duše na onen svět. Tento výjev sledujeme na obrazu Světice od Josefa Mandla z roku 1905, kromě samotného obrazu si vysvětlíme symbol smrtícího andělského polibku jako takového. Druhá kapitola práce se zaměří na klíčové téma související s polibkem smrti a sice na téma Jidášova polibku. V křesťanství, konkrétně v Novém zákoně, Jidáš Iškariotský svým políbením označí Krista, a tím ho odsoudí na smrt. Tento motiv může symbolizovat nejen smrt ale především zradu. V českém moderním umění jej lze analyzovat na stejnojmenném obraze Jana Konůpka z roku 1912. Poslední kapitolu práce věnuji častému symbolistnímu motivu a to polibku smrti v podobě políbení smrtkou. Tento motiv, oblíbený i u Edvarda Muncha, v českém umění rezonuje v díle Bohumila Kubišty, Polibek smrti, z roku 1912. Metodou práce bude popis a analýza uvedených děl a jejich komparace s dobovými uměleckými vlivy a výtvarnými historickými paralelami.
Analýza ruského symbolismu ve výtvarném umění prostřednictvím pohádek v 70. - 90. letech 19. století
Polichshuk, Stanislav ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Mystické příběhy přitahovaly lidi odedávna. Zvláštní pozornost si zaslouží ruské pohádky plné mystiky a ruských symbolů. Tato díla významně přispěla k formování ruského symbolismu jako stylového projevu. Předložená práce zkoumá vztah mezi ruskými pohádkami a vznikem samostatného uměleckého stylu v malířství na konci 19. století - ruského symbolismu prostřednictvím umělců Viktora Vasněcova, Michaila Vrubela a Viktora Borisova-Musatova. Součástí práce je kapitola o historické, politické a společenské situaci v Rusku v 70.-90. letech 19. století, která měla vliv na umělce a vznik slohu. Jak se projevily prvky symbolismu v ruském umění? Kdo přesně z avantgardních umělců byl ovlivněn symbolismem? Odpovědi na tyto a další otázky budu hledat v předložené bakalářské práci.
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
Exlibris a jeho význam v tvorbě Vladimíra Komárka
Trnková, Anna ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení pojmu knižní značka neboli exlibris a na to, jakou zastává pozici v tvorbě Vladimíra Komárka, jedné z nejvýznačnějších osobností exlibristické scény 20. století v Čechách. V práci budou nejprve představeny základní informace o exlibris, včetně stručného vývoje, dějin a sběratelství a zároveň se bude zabývat otázkou, jakou hraje roli na současné umělecké scéně. Druhá část práce bude věnována exlibris Vladimíra Komárka v kontextu jeho grafické tvorby a také jeho osobitému stylu a společenské povaze, právě díky kterým byl požádán o vytvoření okolo 650 knižních značek. Bude brán zvláštní zřetel na vybrané objednavatele, za jakých okolností pro ně exlibris vznikala a jaké v nich byly použity náměty.
Chrám svatého Víta v Praze ve skicách Antonína Slavíčka
Kašperová, Karolína ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malba
Věra Nová v dialogu s Pavlem Brázdou
Vašáková, Aneta ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na život, a především tvorbu Věry Novákové, české malířky, ilustrátorky a sochařky, výtvarně činné již od 40. let 20. století. Zabývám se především analýzou její rozmanité výtvarné práce plné symbolů, často s náboženskými motivy, a to také v dialogu s jejím manželem, Pavlem Brázdou. Ten byl, stejně jako Věra Nováková, českým umělcem a jejím celoživotním partnerem, s nímž se navzájem ovlivňovali ve své umělecké tvorbě, což ukazuji a popisuji na několika konkrétních příkladech jejich obrazů. Dále se zaměřuji na výstavy Věry Novákové, nejen samostatné, ale také společné právě s jejím manželem, Pavlem Brázdou, ale i dalšími umělci. Klíčová slova Pavel Brázda, Věra Nováková, Figurativní malba, symboly, hra s písmeny
Michael Rittstein a jeho ateliér Malba III na pražské AVU
Heřmánková, Klára ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Tématem bakalářské práce je ateliér Malba III Akademie výtvarných umění v Praze v letech, kdy byl pod vedením Michaela Rittsteina, 2001-2018. Práce se zaměřuje na Michaela Rittsteina jako umělce a pedagoga a v souvislostí s tím i na jeho žáky. Práce tedy sleduje šest generačně odlišných studentů v průřezu 17 let Rittsteinova působení na AVU, které spojuje absolvování jeho ateliéru, určitý druh figurální malby a reflexe umění a doby 70. a 80. let. Jedná se o Alenu Anderlovou, Karla Jerieho, Martina Salajku, Igora Grimmicha, Tomáše Jetelu a Jana Herese. Na základě rozhovorů s danými umělci se práce zabývá formou výuky Michaela Rittsteina, vztahy v ateliéru, celkovými vztahy na AVU během Rittsteinova působení tam, zároveň i Rittsteinovým vlivem na své žáky a jejich současnou tvorbou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 BENDOVÁ, Eliška
9 BENDOVÁ, Eva
6 Bendová, Eliška
9 Bendová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.