Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chlazení stlačeného vzduchu pro spalovací motor kategorie CDS SEMI-PRO
Novozámský, Richard ; Bazala, Jiří (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového systému chlazení stlačeného vzduchu pro přeplňovaný motor použitý v kategorii závodu CDS Semi-Pro. První část práce je zaměřená na analýzu vnějších podmínek ovlivňující návrh systému. Druhá část se věnuje simulacím výkonových parametrů motoru. Ve třetí části je proveden návrh dvou nových systémů a návrh metodiky testování. Poslední část se věnuje zpětnému dosazení reálných parametrů do výpočtového modelu, ověřením výsledků a zhodnocením navržených systémů.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
Moderní trendy v přeplňování spalovacích motorů
Bazala, Jiří ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přeplňování. Jsou zde rozebrány různé druhy přeplňování a vybrané moderní přeplňované motory. V jedné z kapitol lze také nalézt porovnání moderního přeplňovaného motoru s motorem atmosférickým nebo také některé zajímavosti z techniky přeplňování.
Přeplňovaný zážehový motor mechanickým dmychadlem
Janíček, Michal ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného mechanického dmychadla pro spolupráci se zážehovým spalovacím motorem Honda K20A2. První část je věnována rešerši, týkající se problematiky přeplňování a stručného popisu jednotlivých typů mechanických dmychadel. Těžiskem práce je sestavení návrhového výpočtu a předběžný výběr vhodného typu mechanického dmychadla. Součástí práce je i popis zadaného motoru a měření jeho parametrů. Nejrozsáhlejší část pojednává o tvorbě výpočtového modelu atmosférické i přeplňované verze motoru a následných simulacích v programu GT-Power. Závěrem jsou vyhodnoceny získané výsledky a provedena výpočtová studie spolupráce vybraného mechanického dmychadla se zadaným spalovacím motorem.
Snižování spotřeby benzínových motorů pomocí EGR technologie
Pospíšil, Juraj ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na objasnenie faktorov negatívne pôsobiacich na spotrebu paliva automobilov, návrh a overenie funkcie možných systémov na zníženie spotreby paliva v programe Lotus engine software.
Design of the condensation separator unit for water injection system for spark ignition engine
Burjeta, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This work is focused on water injection system and different ways how to ensure sufficient amount of liquid for correct system operation. One of interesting and independent solutions is usage of engine waste products, to be specifically water vapour produced from fuel combustion. To guarantee water vapour condensation, it is necessary to cool down exhaust gas below water vapour dew point, which can be fulfilled by adding heat exchangers to exhaust piping. Formed condensate must be effectively separated from the flow and captured. Proposed recuperation system comes out from real measured data and its following optimization with CFD analysis.
Cooled EGR system loop architecture for gasoline engines
Pospíšil, Juraj ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This master s thesis is focused on proving the effects of different exhaust gas recirculation architectures on turbocharged gasoline engines. Simulations were made in thermodynamic simulation software GT-Power. It starts with comparing the effects of different exhaust gas recirculation architectures on the steady-state simulations, mainly from the fuel consumption aspect, which are later implemented into the transient models running emission test cycles. At the end of the thesis are described impacts of exhaust gas recirculation on the function of three-way catalyst and function of the turbocharger.
Návrh přeplňování pro zážehový motor o objemu 1.6 l
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování zážehových spalovacích motorů za účelem zvyšování jejich výkonnostních parametrů. Cílem práce je navrhnout vhodné turbodmychadlo tak, aby bylo dosaženo stanovených parametrů. V práci je navržena metodika postupu tvorby zážehového spalovacího motoru v prostředí GT-Power. Volba vhodného turbodmychadla vychází z návrhového výpočtu, spolupráce motoru s turbodmychadlem je poté ověřena simulacemi. Důležitou součástí práce je také citlivostní analýza, jejímž cílem je vyšetření vlivu vybraných parametrů na maximální tlak ve spalovacím prostoru a na teplotu výfukových plynů.
Kapacitní zapalování
Benček, Kristián ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá komplexnou problematikou zapaľovacej sústavy, pričom je špeciálny dôraz kladený na kapacitné zapaľovanie. Z dôvodu neskoršej potreby znalosti princípov, na základe, ktorých jednotlivé piestové spaľovacie motory pracujú je začiatok práce venovaný práve rozdeleniu týchto motorov podľa základných kritérií a elementárnemu zadefinovaniu jednotlivých druhov piestových spaľovacích motorov a dejov, ktoré v nich prebiehajú. Následne je detailne rozobraná problematika zapaľovacej sústavy ako celku ale aj jednotlivých súčastí zapaľovacej sústavy a pozornosť je kladená aj na správne nastavenie najvhodnejšieho momentu zážihu (predstihu) a potreby zaručenia dostatočnej zapaľovacej energie. Zapaľovacie sústavy sú rozdelené podľa historického vývoja od najstarších indukčných klasických zapaľovaní až po najmodernejšie úplne elektronické zapaľovania. Najväčší dôraz je kladený na detailný rozbor kapacitného zapaľovania, ktoré je následne porovnávané s konvenčným zapaľovaním. Posledná časť je venovaná riadeniu spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia. Ako príklad, že riadenie spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia je v dnešnej dobe reálne je uvedený motor Skyactive X, ktorý by mal byť v roku 2019 bežne komerčne montovaný do modelu Mazda 3.
Návrh škrticí klapky zážehového motoru
Jantač, František ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem škrticího elementu sacího potrubí zážehového motoru s ohledem na minimalizaci škrticích ztrát při plném zatížení motoru. První část práce se zabývá prvky sacího traktu u soudobých spalovacích motorů včetně konstrukčních řešení a teorií proudění. Práce dále popisuje tvorbu 3-D CAD modelu sacího potrubí se škrticími elementy a popis CFD simulace proudění s vyhodnocením výsledků. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem škrticího elementu na základě získaných výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bazala, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.