Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
Bartoň, Aleš ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Martinková, Anna (oponent)
NÁZEV: Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově na primárním stupni škol. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které se zabývají problematikou konstruktivistických přístupů, jejich východisek a souvisejících prekoncepcí. Dále pak klasifikací hlavních oblastí v technické výchově. V praktické části je zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty, posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumu se účastnilo 302 respondentů z 5. tříd základních škol. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy. Předmětem šetření byly prekoncepty: dřevo, ruční brzda, lepení, řezání, pevnost, pružnost, recyklace materiálu, bezpečnost při práci. U prekonceptů řezání, pružnost, recyklace materiálu a bezpečnost při práci bylo zjištěno nedostatečné zastrukturování v kognitivních mapách žáků. Realizovaný výzkum se snaží především pomoci při praktické realizaci výuky v oblasti technické výchovy na primárním stupni škol.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
BARTOŇ, Aleš
Diplomová práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivistické didaktiky, žákova pojetí učiva, rolí učitele v konstruktivisticky pojaté výuce, metod sběru a vyhodnocování dat v pedagogickém výzkumu, pojetí, cíle a obsahu technického primárního vzdělávání. V praktické části byla zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptu pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály, a dále kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy.

Viz též: podobná jména autorů
2 Bartoň, Aleš
4 Bartoň, Andrej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.