| |
| |
| |
|
Statistické vlastnosti mikrostruktury dopravního proudu
Apeltauer, Jiří ; Nagy,, Ivan (oponent) ; Kumpošt,, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Současná teorie dopravního proudu předpokládá, že zde interagují pouze sousední vozidla. Toto východisko je legitimní, avšak vychází z možností vědy a techniky 50. let minulého století, které jsou v současnosti již překonány. Dnes je již zřejmé, že obecně probíhá interakce mezi vozidly na vzdálenosti větší (neboli mezi více vozidly), avšak zatím nebyl předložen postup, který by dokázal vzdálenost této interakce kvantifikovat. V této práci je předložena metoda, která s využitím nástrojů matematické statistiky a přesného měření časových odstupů jednotlivých vozidel umožňuje tyto interakční vzdálenost mezi více vozidly určit. Současně byla ověřena její platnost pro úzká hustotní pásma dopravního proudu. Podařilo se prokázat, že při vysokých hustotách dopravního proudu probíhá interakce minimálně mezi třemi po sobě jedoucími vozidly, u nižších hustot mezi čtyřmi až pěti vozidly. Výsledky práce mají dopad na vývoj nových mikroskopických modelů dopravního proudu a jejich verifikaci.
|
|
Mikroskopický model dopravy ulic Veveří a Kounicova.
Válková, Michaela ; Všetečka, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá mikroskopickým modelem dopravy v ulicích Veveří a Kounicova včetně přilehlé silniční sítě. Tento model byl vytvořen v softwaru Aimsun na základě podkladů, které se sestávají z map, provedeného směrového průzkumu, intenzit dopravy na vybraných křižovatkách a signálních plánů. Vypracovaný model stávajícího stavu řešené lokality byl následně kalibrován dle intenzit dopravy na vjezdových a výjezdových komunikacích. Dále byly navrženy a vytvořeny tři možné varianty řešení ulic Veveří a Kounicova. Všechny varianty byly nakonec porovnány a vyhodnoceny.
|
| |
|
Křižovatka Špirkova - Hanácká v Tuřanech
Werner, David ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou technické studie zabývá návrhem rekonstrukce křižovatky Hanácká x Špirkova, nacházející se v MČ Tuřany. Návrh se dimenzuje na výhledovou dopravní zátěž po dostavbě obchvatu Tuřan (nová trasa II/380 Telnice-Černovická trasa). V této práci je zpracováno jiné řešení tohoto stavu, a to konkrétně tři nové varianty, přičemž Varianta A je zpracována podrobněji, Varianta B a C ve formě konceptu. Dále zde bude prověřeno rozmístění zastávek IDS z hlediska komfortu cestujících. Návrhy jsou provedeny v souladu s platnými normami.
|
|
Dopravní řešení obytné zóny v Kostelci
Trhlík, Tomáš ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh obytné zóny v obci Kostelec, řešení dopravní infrastruktury, statické dopravy a rozložení parcel určených pro budoucí zástavbu rodinných domů. Obytná zóna je situována v severozápadní části obce s předpokládanou rozlohou 43 300 m2, která je uzemním plánem pro tento účel vyčleněna. Vymezené území je rozděleno ve třech variantách na přibližně 30 parcel s minimální rozlohou 750 m2. Při návrhu byly respektovány veškeré atributy obytné zóny. Výsledným řešením je vyhotovení tří variant, z nichž na základě multikriteriálního hodnocení byla vybrána pro danou oblast ta nejvhodnější.
|
| |
|
Obchvat Bánovce nad Bebravou
Rybárová, Martina ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je návrh a zdůvodnění obchvatu obce Bánovce nad Bebravou, která leží v Trenčianskom kraji asi 30 kilometrů západně od města Trenčín. Trasa bude začínat na silnici E 572, směr Trenčín – Prievidza. Trasa bude navržena jako kategorie S 24,5/100 v délce 6,2 kilometrů. Cílem práce je návrh obchvatu podle územního plánu a provedení se snahou o minimalizaci nákladů a narušení životního prostředí. Hlavním důvodem obchvatu je velmi špatná dopravní situace v obci a její vysoké dopravní zatížení.
|