Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámování mediálních obsahů
Šulcová, Ladislava ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Diplomová práce "Rámování mediálních obsahů" pojednává o procesu, kdy se u mediálního sdělení uplatňuje určitý významový rámec. V první kapitole je rámování charakterizováno jako multidimenziální proces s nejednotným paradigmatem. Následně je snaha tento koncept základně vymezit. Je definován jako proces vytváření smyslu na základě "význačnosti" a "výběru". V další podkapitole je vymezen oproti ideologii, kdy je definován jako "nezáměrný a neideologický proces". Dále je přehodnocen jeho vztah ke konceptu nastolování agendy, kdy je na základě argumentace vyvozeno, že oba koncepty se zakládají na odlišných tezích a jejich postihování jako dvou samostatných teoretických přístupů poskytuje mediálním studiím přesnější výzkumné nástroje. V další kapitole je představen vývoj konceptu v čase a následně upozorněno na nutnost chápat jej jako komplexní komunikační proces ne pouze jako metodu výzkumu účinků. V další kapitole je poukázáno na základní vědecké přístupy k rámování - kognitivní, konstruktivistický a kritický, koncept je také pojednán v souvislosti s konstrukcí sociální reality. Dále je představena užívaná typologie rámců, se základním členěním na obecné a specifické. Praktický výzkum vychází z poznatků teoretické části a zkoumá a hodnotí výskyt obecných rámců, epizodického a tematického, v Událostech České...
Rámování mediálních obsahů
Šulcová, Ladislava ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce)
Diplomová práce "Rámování mediálních obsahů" pojednává o procesu, kdy se u mediálního sdělení uplatňuje určitý významový rámec. V první kapitole je rámování charakterizováno jako multidimenziální proces s nejednotným paradigmatem. Následně je snaha tento koncept základně vymezit. Je definován jako proces vytváření smyslu na základě "význačnosti" a "výběru". V další podkapitole je vymezen oproti ideologii, kdy je definován jako "nezáměrný a neideologický proces". Dále je přehodnocen jeho vztah ke konceptu nastolování agendy, kdy je na základě argumentace vyvozeno, že oba koncepty se zakládají na odlišných tezích a jejich postihování jako dvou samostatných teoretických přístupů poskytuje mediálním studiím přesnější výzkumné nástroje. V další kapitole je představen vývoj konceptu v čase a následně upozorněno na nutnost chápat jej jako komplexní komunikační proces ne pouze jako metodu výzkumu účinků. V další kapitole je poukázáno na základní vědecké přístupy k rámování - kognitivní, konstruktivistický a kritický, koncept je také pojednán v souvislosti s konstrukcí sociální reality. Dále je představena užívaná typologie rámců, se základním členěním na obecné a specifické. Praktický výzkum vychází z poznatků teoretické části a zkoumá a hodnotí výskyt obecných rámců, epizodického a tematického, v Událostech České...

Viz též: podobná jména autorů
5 ŠULCOVÁ, Lenka
4 ŠULCOVÁ, Lucie
1 Šulcová, Lada
5 Šulcová, Lenka
4 Šulcová, Lucie
2 Šulcová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.