Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reconstruction of Prievidza city from old photographs
Hanzel, Patrik ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Čábelka, Miroslav (oponent)
REKONŠTRUKCIA MESTA PRIEVIDZA ZO STARÝCH FOTOGRAFIÍ Abstrakt Práca sa venuje tvorbe a vizualizácii digitálnej 3D rekonštrukcie historického jadra mesta Prievidza v podobe z roku 1929. Ako podklady pre tvorbu boli použité staré fotografie a ďalšie archívne materiály. V teoretickej časti je popísaná problematika tvorby 3D modelov miest a sú predstavené možnosti prezentácie 3D modelu na internete. Predovšetkým boli analyzované možnosti, ktoré ponúkajú programy na tvorbu virtuálnej prehliadky. V praktickej časti práce je priblížená tvorba 3D modelu v SketchUpe, vizualizácia tohto modelu v Lumione, tvorba výstupov a porovnanie troch voľne dostupných programov pre tvorbu virtuálnej prehliadky - Marzipano, Orbix360 a Kuula. Spomedzi týchto programov bol vybraný program Kuula v ktorom prebehla tvorba virtuálnej prehliadky. Výsledkami práce sú fotografie 3D modelu, preletové video zverejnené na YouTube a online virtuálna prehliadka. Kľúčové slová: rekonštrukcia, vizualizácia, staré fotografie, mesto Prievidza, 3D model, virtuálna prehliadka, SketchUp, Lumion, Kuula
Historický vývoj Králodvorského zámku pomocí geoinformačních metod
Rusá, Veronika ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Čábelka, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá 3D rekonstrukcí, vizualizací a následnou prezentací objektu pomocí geoinformačních metod. Cílem práce bylo vytvořit 3D model zámku v Králově Dvoře ve 3 časových období na základě nalezených dat. Pro rekonstrukci bylo využito historických fotografií, stavební dokumentace a dalších datových podkladů. Při tvorbě 3D modelu byla snaha o co nejvěrnější vystižení podoby zámku a jeho nejbližšího okolí. Dalšími cíli byla vizualizace modelů a jejich prezentace v prostředí webu. Vedlejšími cíli byly dvě literární rešerše věnující se problematice 3D modelování. V teoretické části jsou popsány metody 3D modelování, druhy 3D modelů a jejich využití, teorie 3D a digitálních modelů terénu a interpolační metody. V praxi byly vytvořeny 3 modely zachycující zámek před rokem 1253, 1970 a v roce 2020 ve SketchUp, vizualizace proběhla v softwaru Lumion. Výsledkem jsou průletové animace a modely prezentované na webu Theasys. Obrazové výstupy jsou pak dále porovnány s historickými fotografiemi.
Animace stavby budovy
Kuncl, David ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Štefanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá provedením analýzy software pro tvorbu 3D animace stavby budovy, konkrétně software Anim8or, Blender a Maya, které patří mezi nejpoužívanější zástupce freeware, open-source a komerčního software. Poté je v na základě analýzy ve vybraném software vytvořena animace stavby Útulny, jejíž konečné umístění bude v okolí Harrachova. V práci jsou popsány všechny hlavní kroky postupu při vytváření 3D animace. Dále pak jsou zhodnoceny výhody 3D animace oproti 3D modelu a relevantnost jejího použití.
Tvorba 3D modelů objektů z dat UAV
Marek, Robert ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Brodský, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje využití UAV ke sběru dat pro fotogrammetrické účely. Jejím cílem je tvorba 3D modelů z dat použitého UAV. Ty jsou zpracovány na základě analýzy ve vybraných softwarech specifických pro UAV data. Teoretická část obsahuje kromě základních principů UAV fotogrammetrie rešerši vhodné metodiky pro přípravu a realizaci letové mise. Zpracování dat proběhlo v prostředí Pix4D, 3DSurvey a referenčním Photoscanu, využívaným k obecné vizualizaci. V závěrečné části je zhodnocena výsledná přesnost výstupů. Vybrané softwary byly celkem porovnány z 16 různých kritérií, čímž se prokázalo, že nejvýhodnějším softwarem pro zpracování UAV dat je Pix4D. Smyslem práce je tedy poukázat nejen na potenciál běžných UAV prostředků ve vizualizaci prostorových dat, ale i na softwary pro tato data specifické. Klíčová slova UAV, UAV fotogrammetrie, 3D model, dron, Agisoft Photoscan, Pix4D, 3DSurvey
Tvorba 3D modelů objektů z dat UAV
Marek, Robert ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Brodský, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce využívá UAV ke sběru dat pro fotogrammetrické účely. Jejím cílem je tvorba 3D modelů z dat použitého UAV ve vybraných softwarech. Ty jsou aplikovány na základě analýzy specifických softwarů zaměřujících se na UAV data. Teoretická část obsahuje krom základních principů UAV fotogrammetrie rešerši vhodné metodiky pro přípravu a realizaci letové mise. Zpracování dat proběhlo v prostředí Pix4D a 3DSurvey, porovnané s Agiosft Photoscanem, využívaným k obecné vizualizaci. Výsledná přesnost a kvalita výstupů je zhodnocena v závěrečné části, kde je prokázáno, že softwary specifické na UAV data vykazují větší přesnost modelu v poloze a prostoru. Smyslem práce je poukázat nejen na potenciál běžných UAV prostředků ve vizualizaci prostorových dat ale i na softwary specifické pro tyto data. Klíčová slova UAS, UAV fotogrammetrie, 3D model, Agisoft Photoscan, Pix4D, 3DSurvey
Analýza software pro tvorbu 3D modelů interiérů
Maceška, David ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Štefanová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou softwarů pro tvorbu 3D grafických modelů. Hlavním cílem je porovnat komerční software od společnosti Autodesk "3ds Max" s open-source softwarem "Blender". V úvodu je předkládána studie o využití 3D objektů a analýza jejich významu. V hlavní obsahové části jsou představeny a porovnány oba výše zmíněné softwary. Porovnána je technika a způsob tvorby obsahu. Diskutována je rovněž náročnost 3D tvorby na výpočetní techniku. Na základě sestavených kritérii je subjektivně doporučen nejvhodnější software pro tvorbu 3D modelu interiéru. V závěru jsou také zmíněny ostatní možnosti 3D tvorby modelu interiéru. Klíčová slova: 3D model, Autodesk, Blender, Interiér
Aplikace geoinformatiky v antropologii
Bashir, Faraz Ahmed ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Potůčková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací geoinformačních metod v antropologii. Konkrétně se jedná o metody pozemního laserového skenování a průsekové fotogrammetrie. Teoretická část práce se zaměřuje na popis fungování a využití těchto metod. V praktické části práce je popsán postup sběru dat těmito metodami a následná tvorba 3D modelu antropologického artefaktu, konkrétně se jedná o lidskou lebku. V závěru jsou tyto modely porovnávaný s modelem z počítačové tomografie, který byl poskytnut, stejně jako antropologický artefakt, Katedrou antropologie a genetiky člověka Univerzity Karlovy.
Využití geoinformačních metod pro dokumentaci paleontologických ostatků
Čelonk, Marek ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Potůčková, Markéta (oponent)
Využití geoinformačních metod pro dokumentaci paleontologických ostatků Abstrakt Bakalářská práce se zabývá využitím geoinformačních metod pro tvorbu digitálního 3D modelu. Práce je vytvořena ve spolupráci s Chlupáčovo muzeem historie Země, které zapůjčilo paleontologický artefakt pro zpracování. Teoretická část se věnuje problematice laserového skenování a průsekové fotogrammetrie. Obě metody jsou v praktické části použity pro vlastní sběr dat a následnou tvorbou 3D modelů. Zpracování dat bylo provedeno převážně v softwarech Trimble RealWorks, MeshLab a Agisoft PhotoScan. Dalším výstupem je HTML stránka, která umožňuje vizualizaci v prostředí Internetu. klíčová slova 3D model, laserové skenování, průseková fotogrammetrie, bodové mračno
Návrh systému pro online sledování automobilových závodů
Uhlíř, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Štefanová, Eva (oponent)
Návrh systému pro online sledování automobilových závodů Abstrakt Bakalářská práce se zabývá analýzou současných webových informačních technologií z hlediska možnosti jejich využití pro tvorbu systému pro online sledování automobilových závodů. V úvodu jsou představeny a zhodnoceny existující systémy pro sledování závodů. Dále jsou představeny současné webové geoinformační technologie. V praktické části je na základě funkčních parametrů provedena srovnávací analýza těchto technologií se zaměřením na Google Maps API, OpenLayers a Leaflet. Hlavním výstupem je kompletní návrh univerzálního a modulárního systému pro online sledování automobilových soutěží, který splňuje aktuální požadavky motoristických organizací. Klíčová slova: web, GPS, Google Maps API, Leaflet, OpenLayers

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Štefanová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.