Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání kmitočtových pásem VKV, UKV, SKV a EKV v radarech civilního i vojenského využití
Helia, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá radarovou technikou, kterou se autor pokusil přehledně seřadit pro studijní potřeby následujících ročníků studentů bakalářského studia oboru profesionální pilot. Soustřeďuje se zejména na význam kmitočtových pásem u jednotlivých radarů a jejich dopad na vlastnosti radaru.
Nasazení electric taxi v reálném provozu
Koláček, Lukáš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá v současné době vyvíjeným elektrickým pohonným systémem sloužícím k pohybu letadel po zemi. Jejím obsahem je popis tohoto systému, požadavky na něj kladené a dostupná řešení, dále pak popis a zhodnocení vlivů, které bude mít zavedení takového systému na letecký provoz a jeho uživatele.
Plánování, provedení a monitorování letu v obchodní letecké dopravě
Grunt, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na strukturovaný popis postupu plánování a přípravy letu v obchodní letecké dopravě s důrazem na legislativní požadavky, zvláště pak na předpis L 8168, a se zřetelem na okolnosti a faktory ovlivňující provedení letu. Práce obsahuje také popis provedení letu a jeho monitorování a má sloužit jako vhodná studijní podpora studentům leteckých oborů.
Vliv stresu na schopnosti pilota
Procházková, Hana ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením stresu pilota v reálném provozu. Je stanovena obecná metodika, podle které by se mělo při měření stresu postupovat. Následně je tato metodika aplikována a ověřena v praxi na žácích letového výcviku a pilotech. Výsledky ukazují, že s postupným sbíráním dat by tato metodika mohla přispět k dlouhodobému záměru, a to stanovení hranice únosné míry stresu a pomoci tak zefektivnit letecký výcvik.
Development in pure jet engine and production survey
Štefanovič, Peter ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The main object of this bachelor thesis is a comprehensive review of jet engines. The thesis briefly explains the broad issue of gas turbines in terms of their operation and various advantages and disadvantages. Then it presents particular application areas. At the beginning it notes the history and introduction of jet engines to the significant field of aviation. The main part focuses also on the current manufacturing of individual types of engines with technical data. In the last section there are classified provisional steps which could affect or improve some parameters. In the end of the bachelor thesis trends and developments are suggested.
Technicko-provozní faktory ovlivňující výkony letišť v civilním letectví
Květoň, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá faktory, které přímo či nepřímo ovlivňují chod letiště. Práce obsahuje teoretické poznámky ovlivňujících faktorů, výpis letadel a jejich charakteristiku, včetně vzájemného porovnání v grafech. Další část se zaměřuje na samotné letiště, kde se snaží idenfitikovat faktory, které mají na jeho chod vliv, včetně historických událostí. Další část je soustředěna na výběr letišť ve Střední Evropě, určení vhodných výkonových charakteristik, které jsou následně porovnávány a vyhodnocovány.
Zvýšení bezpečnosti přistávacího manévru
Zedníček, Václav ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá metodikou, bezpečností a chybami pilotů při přistávacím manévru. Obsahuje statistiku a rozbory nehod při přistání letounů do maximální vzletové hmotnosti 5700 kg. Dále se zabývá metodami odhadu výšky nad zemí. Popisuje používané systémy pro usnadnění přistání a navrhuje vlastní technická řešení pro zvýšení bezpečnosti na základě průzkumu mezi piloty.
Využití informačních technologií pro podporu safety managementu v letectví
Poloch, Gabriel ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je seznámit čtenáře se Safety management systémem neboli se systémem řízení bezpečnosti. Práce se na počátku věnuje počátkům řízení bezpečnosti, důvodům proč takový systém vůbec vznikl a jaký byl jeho vývoj v minulosti. Stěžejní částí práce je identifikovat softwarové nástroje, jež by usnadnily implementaci Systému řízení bezpečnosti v organizacích pro výcvik. Součástí práce je také aplikovat zvolené softwarové nástroje na malou organizaci pro výcvik se složitou organizací.
Rozdíly mezi JAR-FCL a Part-FCL pro vydání průkazu způsobilosti
Šebesta, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o legislativních změnách souvisejících s přechodem Evropského leteckého práva z předpisu JAR-FCL na předpis Part-FCL. Zaměřuje se především na rozdíly ve vydávání průkazu způsobilosti.
Vývojové trendy leteckých lopatkových motorů
Fiala, Luboš ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnout aktuální vývoj probíhající v oblasti lopatkových civilních motorů. Tento vývoj je směřován ke snížení spotřeby paliva a zvýšení termické a propulzní účinnosti. Popsané principy vychází především z výzkumných programů ACARE, Vision 2020 a VITAL. Projekty jsou rozpracovány a některé jsou již ve stádiu letových zkoušek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šplíchal, Marek
11 Šplíchal, Martin
1 Šplíchal, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.