Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá porovnáním edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování. Zaměřuje se především na edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl porovnat edukační prostředí dívek, u kterých se projevuje poruchové chování a dívek, u kterých se takovéto chování neprojevuje. O to se pokouší prostřednictvím dvaceti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až osmnáct let. Polovina z těchto kazuistik se věnuje dívkám umístěným, kvůli svému problémovému chování, do ústavních zařízení, druhá polovina pak pracuje s děvčaty bez výchovných potíží. Práce se pokouší nalézt možné společné znaky pro obě skupiny zvlášť a posléze také skupiny navzájem porovnává. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Projekt rigorózní práce přispívá k...
Edukační prostředí dospívajících dívek s poruchami chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje edukačnímu prostředí a jeho souvislosti s rozvojem poruch chování u dospívajících dívek. Jedná se především o edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl zachytit možný vztah mezi poruchami chování u dívek a edukačním prostředím, o což se pokouší formou deseti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až šestnáct let umístěných do ústavních zařízení. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Diplomový projekt přispívá k pochopení psychologických souvislostí problematického vývoje dospívajících dívek a přináší nová data do širšího projektu sledování edukačního prostředí dospívajících. Kromě přínosu ve formě detailních případových studií dívek, které poskytují vhled do této problematiky, výsledky práce naznačují zejména možné rizikové...
Postava letce v prózách Antoina de Saint-Exupéry
ŠIMONOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce "Postava letce v prózách Antoina de Saint-Exupéry" se zaměřuje na zkoumání postavy letce ve vybraných prózách tohoto francouzského autora. Kromě uvedení literárních děl do kulturněhistorického kontextu obsahuje práce rovněž rozbor charakteristiky letce a několika hlavních témat, která se v dílech vyskytují. Postava Antoina de Saint-Exupéryho, letce, scénáristy a především spisovatele, se stala námětem mnoha biografií a filmových adaptací a její odkaz žije dodnes. Z jeho děl je patrně nejznámější Malý princ, ale srovnatelných kvalit dosahují i díla další, která jsou částečně skryta v princově stínu. Mnoho pozornosti bylo soustředěno na Saint-Exupéryho pojetí morálky, strachu a smrti - na témata, která v sobě postava letce spojuje, a proto je zajímavé stanovit její základní rysy. Rozborem jednotlivých děl, jejich srovnáním a vymezením společných znaků vytvoříme zjednodušený model postavy letce, který zároveň, bude-li to možné, porovnáme s autorovou osobností a vyznačíme její funkci v příběhu i v působení na čtenáře.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠIMONOVÁ, Karolina
5 ŠIMONOVÁ, Kateřina
3 ŠIMONOVÁ, Kristýna
2 Šimonová, Kamila
2 Šimonová, Katarína
5 Šimonová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.