|
Využití interaktivní tabule v hodinách literární výchovy na 1.stupni ZŠ
Šebková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat možnosti využití interaktivní tabule v počáteční fázi výuky literární výchovy, v tzv. evokaci, a to na základě formulovaných poznatků o potřebách a zájmech prepubescentního čtenáře shrnutých v teoretické části. Praktická část spočívá v porovnání výuky s implementací interaktivní tabule a bez ní, přičemž plány vyučovacích lekcí jsou koncipovány podle modelu E-U-R. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že práce s interaktivní tabulí ve čtenářské výchově umožňuje více motivovat žáky k předvídání, usnadňuje učiteli modelaci při zavádění metod rozvíjejících čtenářské strategie, umožňuje lepší vizualizaci problematických míst v textu a nabízí netradiční a účinný způsob sdílení myšlenek a výstupů žáků. Přínosem této práce je nalezení efektivních způsobů využití interaktivní tabule v čtenářské výchově na prvním stupni základních škol zejména pro fázi evokace.
|
|
Využití interaktivní tabule v hodinách literární výchovy na 1.stupni ZŠ
Šebková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat možnosti využití interaktivní tabule v počáteční fázi výuky literární výchovy, v tzv. evokaci, a to na základě formulovaných poznatků o potřebách a zájmech prepubescentního čtenáře shrnutých v teoretické části. Praktická část spočívá v porovnání výuky s implementací interaktivní tabule a bez ní, přičemž plány vyučovacích lekcí jsou koncipovány podle modelu E-U-R. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že práce s interaktivní tabulí ve čtenářské výchově umožňuje více motivovat žáky k předvídání, usnadňuje učiteli modelaci při zavádění metod rozvíjejících čtenářské strategie, umožňuje lepší vizualizaci problematických míst v textu a nabízí netradiční a účinný způsob sdílení myšlenek a výstupů žáků. Přínosem této práce je nalezení efektivních způsobů využití interaktivní tabule v čtenářské výchově na prvním stupni základních škol zejména pro fázi evokace.
|
|
Faktory ovlivňující výši inkasa daně z příjmů fyzických a právnických osob v České republice
Šebková, Lucie
ŠEBKOVÁ, L. Faktory ovlivňující výši inkasa daně z příjmů fyzických a právnických osob v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato diplomová práce identifikuje faktory ovlivňující výši inkasa daně z příjmů fyzických a právnických osob v České republice prostřednictvím vícerozměrného regresního modelu. Dále je v práci rozebrána problematika daňových úniků a doměřených daní u právnických a fyzických osob v České republice. V poslední části práce jsou vyčís-leny dopady zákonných možností snížení základu daně a snížení daňové povinnosti u fyzických a právnických osob v České republice. Na základě analýz jsou v práci navrženy doporučení pro daňovou politiku.
|