Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život Alice Garrigue Masarykové a její přínos v oblasti sociální práce
ŠKODOVÁ, Eliška
Práce pojednává o životě a sociálních aktivitách dr. Alice Garrigue Masarykové a jejím působení ve funkci první předsedkyně Československého Červeného kříže. V první části je popisován vývoj sociální práce na našem území, vznik mezinárodní humanitární organizace Červeného kříže a počátky Československého Červeného kříže. V druhé části je uveden životopis Alice Masarykové a její aktivity na poli sociální práce, které vyvrcholily jejím předsednictvím v ČSČK. V závěru práce je poskytnut nástin hodnocení Aliciny práce a jejího přínosu pro vývoj sociální práce v Československu z pohledu jejích současníků, pozdějších autorů a dnešní organizace Českého Červeného kříže.
Pojetí vztahu učitele a žáka v České republice od začátku 20. století po současnost
ŠKODOVÁ, Eliška
Práce pojednává o vztahu učitele a žáka a pojetí žáka coby objektu či subjektu edukace. V první části je popisováno pojetí žáka jako objektu pedagogického působení a akcentující role pedagoga ve výchovně-vzdělávacím procesu, které převládaly v 19. století. Druhá část se věnuje reformnímu pedagogickému hnutí 20. a 30. let 20. století, kdy došlo k razantní změně v pohledu na žáka a k jeho neúměrnému prosazování v pedagogickém vztahu. Třetí kapitola se snaží o reflexi nacionalistické a socialistické pedagogiky a přispívá popisem jednotné nediferenciované školy. Poslední část přináší pohled na soudobé pojetí vztahu učitele a žáka a jejich vzájemné interakce.
Josef Úlehla a jeho přínos reformní pedagogice na přelomu 19. a 20 století
ŠKODOVÁ, Eliška
Práce pojednává o životě a díle Josefa Úlehly, jeho pedagogické, veřejné, částečně také politické činnosti a jeho působení v Ústředním spolku jednot učitelských na Moravě. V první části je charakterizována doba Rakouska-Uherska a politické a církevní vlivy na školství v {\clq}qZemích Koruny české``. Dále se práce podrobněji zabývá charakteristikou vzniku a vývoje reformního pedagogického hnutí na Moravě. V druhé části je uveden životopis Josefa Úlehly a jeho výchovně vzdělávací činnosti, které vyvrcholily v jeho osnově {\clq}qvolné školy``. V závěru práce je shrnut význam a reformátorský přínos výše zmíněného pedagoga a reakce na jeho dílo, nejen jeho současníků, ale také pozdějších pedagogických pracovníků.

Viz též: podobná jména autorů
4 Škodová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.