Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná česká próza s dětským hrdinou jako předloha pro divadlo hrané dětmi
Šimůnek, Antonín ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Práce se snaží zmapovat současnou českou produkci v oblasti prózy s dětským hrdinou s ohledem na to, co jednotlivá díla nabízejí jako předlohy pro divadlo hrané dětmi. Zaměřuje se přitom na prózy psychologického ladění, které vycházejí z aktuální reality. Za současná považuje díla, která vyšla po roce 1989. První část práce pojednává o próze s dětským hrdinou z pohledu literární teorie a mapuje vývoj žánru v posledních dvaceti letech. Druhá, nejrozsáhlejší část, rozebírá konkrétní díla s ohledem na to, jaká témata, jaké situace a jaké typy postav nabízejí. Třetí část se zabývá přenosem prózy s dětským hrdinou na jeviště. Soustředí se přitom na otázky, které souvisí s problematikou divadla hraného dětmi. Pozornost věnuje zejména způsobům ztvárnění dětského hrdiny.
Dílo Josteina Gaardera amožnosti jeho využití v dramatické výchově
Korbelová, Lenka ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu současného norského autora Josteina Gaardera a na možnosti, které může jeho dílo přinést pro interní práci v dramatické výchově. Nabízí přehled společných rysů, témat, motivů a kompozičních principů, kterými se jeho tvorba vyznačuje, a nastiňuje možná úskalí divadelní a dramatické práce s jeho knihami. Podrobně se pak věnuje knihám Haló! Je tu někdo?, Jako v zrcadle, jen v hádance a Dívka s pomeranči, u kterých předkládá možná témata použitelná pro interní lekce dramatické výchovy. Na základě nalezených témat, jsou pak přílohou práce ukázky praktických lekcí, inspirovaných konkrétní knihou, připravených pro vybranou skupinu a reflexe z jejich průběhu.
Svět Astrid Lindgrenové v kontextu dramatické výchovy
Vitingerová, Pavla ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Diplomová práce zkoumá tvorbu Astrid Lindgrenové z hlediska témat, která mohou nalézt uplatnění v dramatické výchově. První kapitola pojednává o inspiračních zdrojích, které Lindgrenovou nasměrovaly k volbě konkrétních témat její tvorby. Druhá, nejrozsáhlejší kapitola rozčleňuje tvorbu Lindgrenové do tematických okruhů, na jejichž základě jsou formulovány jednotlivé subkapitoly. Každá subkapitola pak předkládá tematická východiska a jejich možné rozvíjení v rámci dramatické výchovy. Třetí kapitola je věnována vztahu Astrid Lindgrenové k dětskému divadlu a jejím dramatickým textům pro děti a mládež. Cílem práce je poskytnout učitelům dramatické výchovy orientaci v díle Astrid Lindgrenové a nabídnout náhled na možnosti rozvinutí daných témat v dramatické výchově.
Inscenační proces se skupinou dívek dramatického kroužku
Oplatek, František ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popis roční činnosti dramatického krouţku působícího na základní škole v Bechyni ulice Školní. Práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení, jehoţ námětem se stal příběh Stará ţena a chlapec, kterého pohodili z knihy Jáchyma Topola Trnová dívka. Práce obsahuje informace o skupině, pasáţe o tematických východiscích, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu. Mapuje také vliv této práce na skupinu. Odráţí tedy pedagogické i divadelní aspekty procesu a pokouší se pojmenovávat moţné klady i zápory mé práce vedoucího dramatického krouţku. Důleţitým aspektem bakalářské práce je můj pokus o vhled do činnosti ?běţného? školního krouţku a zachycení cesty k divadelnímu tvaru právě v těchto poměrně specifických podmínkách.
Rok s dětským divadelním souborem Roztočená vrtule
Rezková, Kateřina ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dětským divadelním souborem Roztočená Vrtule ve věku od sedmi do patnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jeţ byla východiskem pro volbu tématu a literární předlohy, tak aby byly naplněny potřeby dětí. Inscenace vychází z předlohy Jacquesa Préverta - Pohádky pro nehodné děti v překladu Heleny a Adolfa Kroupových. Práce podrobně popisuje průběh jednoho školního roku - vývoj divadelního projektu, který byl inspirován improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi inscenace, při tvorbě postav, scény, kostýmů a rekvizit. Zaznamenává tvarování, výslednou prezentaci, budoucí změny provedené na základě reflexí, zaměřuje se na pedagogický, sociální a divadelní přínos jednotlivci i celé skupině.
Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠ
Škrétová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Práce se zabývá konkrétními možnostmi využití dramatické výchovy jako metody výuky předmětu občanská výchova na druhém stupni základní školy. Nejprve popisuje dnešní podobu tohoto vyučovacího předmětu, stručně seznamuje s metodami a technikami DV, jakož i s jinými efektivními formami vyučování využitelnými ve výuce OV a v praktické části předkládá přehled témat OV vhodných pro zpracování metodami DV a několik podrobně popsaných lekcí.
Mravní výchova jako součást obsahu dramatické výchovy
Německá, Eva ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice mravní výchovy v souvislosti s výchovou dramatickou. Zdůvodňuje, jakými způsoby a proč je výhodné začleňovat mravní výchovu do obsahu dramatické výchovy. Objasňuje efektivitu postupů dramatické výchovy ve vztahu k morálnímu vývoji. Dokládá kvality dramatické výchovy vzhledem k dosahování kompetencí požadovaných v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části předkládá konkrétní návrh lekcí dramatické výchovy, které mají za cíl podporu morálního rozvoje dětí ve třetím až pátém ročníku základní školy.
Kooperace v dramatické výchově
Moravec, Ondřej ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problémem kooperace v dramatické výchově. Teoretická část obsahuje charakteristiku kooperace, podmínky její účinnosti, principy, metody a techniky kooperativního učení, kooperativní dovednosti a řízení v kooperativním vyučování a je završena kontextem dramatické výchovy a rolové hry. Ve výzkumné části se věnuji popisu a interpretaci dramaticko-výchovného programu pro utváření kooperativního chování a jednání dětí středního školního věku. Vycházel jsem z realizace celkem dvanácti dílen a ze společné práce na divadelní inscenaci ?Kráska a Netvor?.
Práce na divadelním tvaru se studenty pedagogické školy
Kopecká, Aneta ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje cestě při vytváření divadelního představení středoškolskými studenty a studenty vyšší odborné školy pedagogické. První část práce je zaměřena na celkové možnosti a připravenost mládeže pro práci na divadelním představení. Druhá část obsahuje dokumentaci práce, ukázky zápisů z lekcí a rozbory dramatických aktivit, které předcházely divadelnímu představení a práci na divadelním tvaru a jeho následné fixaci. Třetí část se zabývá analýzou textů různých verzí příběhu Kráska a Zvíře a zejména rozborem dramatického textu Františka Hrubína, podle něhož je inscenace souboru zdramatizována a upravena.
Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku puberty
Sittová, Gabriela ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.