Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Překlad textu v reálném čase s využitím mobilního zařízení
Sztefek, Lukáš ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace mobilní aplikace pro operační systém Android, která bude sloužit jako real-time překladač textu v obrazu z jednoho jazyka do druhého, přičemž musí podporovat několik světových jazyků a češtinu. Text přečtený z obrazu je přeložen a následně nahradí původní takovým způsobem, aby mu byl po vizuální stránce co nejblíže. Čtenář postupně získává povědomí o oblastech získávání textu z obrazových dat, překladu takto získaných dat, jejich zobrazení na mobilním zařízení a implementace v Android OS. V závěru práce se nachází popis experimentů s různými typy obrazových dat a porovnání s konkurenčními aplikacemi.
Mozilla jako vývojová platforma
Vídeňský, Martin ; Schäfer, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá představením projektu Mozilla z pohledu jeho použití jako platformy pro vývoj aplikací. Je pomyslně rozdělena do čtyř částí. První tvoří teoretický úvod, který se zabývá architekturou, nejdůležitějšími technologiemi, nebo motivací proč použít platformu. Druhá část je koncipovaná jako první krůčky při tvorbě vlastního projektu. Třetí část je věnována ukázkové aplikaci Tester. Jedná se o projekt z e-learningového prostředí určený pro zjednodušení učení se zaměřením na slovní zásobu. Závěr práce se nese v duchu hodnocení platformy na základě praktických zkušeností.
Konfigurovatelná proxy pro zabezpečení elektronické pošty
Židek, Stanislav ; Samek, Jan (oponent) ; Cvrček, Daniel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací víceuživatelského centrálně konfigurovatelného systému pro zabepečení komunikace elektronickou poštou. Velký důraz je kladen na možnost vzdálené konfigurace. Popisuje současně používané protokoly pro komunikaci elektronickou poštou a některé mechanismy sloužící k zabezpečení různých aspektů této komunikace.
Webová aplikace pro organizaci vědeckých článků s možností vyhledání jejich citací
Melkes, Miloslav ; Malačka, Ondřej (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením webové aplikace pro správu vědeckých článku s vyhledáváním citací na webových portálech vědeckých článků. Ve výsledné webové aplikaci si uživatelé spravují svoji knihovnu dokumentů nebo mohou výhledávat mezi již vloženými veřejnými dokumenty. Práce obsahuje informace o formátech pro pořenos citací, webových portálech vědeckých článků a nástrojích pro organizaci dokumentů. Dále je v této práci popsán návrh aplikace, použité technologie a vlastní implementace, která je zaměřena na práci s dokumenty a jejich citacemi. V závěrečné části je uvedeno srovnání s dostupnými nástroji s obdobnou funkcionalitou.
Rozpoznávání objektů v obrazech
Nedoma, David ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením rozpoznávání objektů v obraze. Cílem bylo vytvoření programu, který bude schopný objekty v obraze rozpoznat. Postupně popisuje jednotlivé kroky zpracování nasnímaných dat. Stručně popisuje předzpracování obrazu, následně se zabývá podrobněji segmentací dat, popisem segmentovaných částí a následnou klasifikací objektů. Popisuje algoritmy a metody, které jsou pro jednotlivé kroky použitelné.
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Malačka, Ondřej ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat agentní systém, zabývající se obchodováním se sportovci. Na tento systém bude možné aplikovat principy důvěry a reputace. Implementace tohoto systému je realizována v jazyce pro programování agentů Jason. Agenti zde vystupují jako manažeři týmů. Jejich hlavním cílem je co největší finanční zisk týmu. Prostředí agentů se mění odehráváním zápasů mezi jednotlivými týmy. Na základě odehraných zápasů, mohou manažeři zhodnotit cenu konkrétních hráčů pro tým a obchodovat s hráči tak, aby to týmu přinášelo co největší zisk. V systému se ovšem mohou vyskytovat nedůvěryhodní agenti, kteří se snaží svým nekorektním jednáním nadhodnotit hráče. V rámci diplomové práce budou provedeny experimenty s cílem porovnat přínos aplikace principů důvěry a reputace.
Simulátor komplexního splátkového kalendáře
Veselý, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vztahy z oblasti finanční matematiky týkající se poskytování spotřebitelských a hotovostních úvěrů. Práce se zaměřuje především na problematiku různých typů splácení, úročení a generování splátkových kalendářů. Produktem analýzy těchto matematických principů je simulátor splátkového kalendáře, jenž byl vyvinut pro testovací a konfigurační účely ve společnosti HCI (Home Credit International).
Komunikace a ovládání prvků Arduino s využitím mobilního zařízení
Moravec, Zbyněk ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základy použití bezdrátových technologií na platformách Android a Arduino. Dále se práce zabývá návrhem a implementací knihovny pro usnadnění vzájemné komunikace těchto platforem. Tato knihovna umožňuje komunikaci přes několik bezdrátových technologií a poskytuje přístup k funkcím platformy Arduino.
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Řízení pohybu robota pomocí RaspberryPi a kamery
Brhel, Miroslav ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením robotického auta pomocí Raspberry Pi a kamery. Teoretická část práce popisuje jednotlivé kroky zpracování obrazu a také pravděpodob- nostní plánování pro hledání cesty v prostředí. Zejména je rozebrán algoritmus RRT (rychle rostoucí náhodný strom), jehož varianta s dvěma stromy je později realizována a použita pro plánování trasy neholonomického robota v prostoru. Další část textu se věnuje návrhu řešení, ve kterém je detailně popsáno připojení Raspberry Pi k robotickému autu. Společně s kapitolou o implementaci se v práci nachází také vyhodnocení a testování. V závěru jsou popsány možnosti vylepšení a rozšíření realizovaného sytému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.