|
Místo Žofínské akademie v hudebním životě Prahy 19. století: koncertní činnost v letech 1841-1850
Matějčková, Helena ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Hlavní náplň diplomové práce tvoří přehled koncertů, hudebních zábav a dalších vystoupení pražského hudebního spolku Žofínská akademie v letech 18411850. Vzhledem k absenci pramenů (původních rukopisných nebo tištěných programů) byl tento soupis sestaven na základě údajů dohledaných v dobovém tisku. Kromě vlastního soupisu hudebních produkcí představuje práce sondu do celkového vývoje Žofínské akademie s důrazem právě na koncertní činnost a typy hudebních produkcí v uvedeném období. Jedna z kapitol je věnována též popisu dochovaných pramenů, které jsou dnes uloženy ve fondech pražských archivů a muzeí.
|
|
Ludvík Vítězslav Čelanský: Písňová tvorba
Lukajová, Dagmar ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Matějčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá písňovou tvorbou Ludvíka Vítězslava Čelanského (1870 - 1931). Cílem této práce je zařadit tuto tvorbu do kontextu doby na základě vybraného vzorku typů. Práce nejprve pojednává o vývoji písňové tvorby v 19. století a první třetině 20. století a následně o písňové tvorbě Čelanského včetně údajů o jednotlivých písních a jejich pramenné základně. Poté následuje analytická část s textovou a hudební analýzou vybraných písní. V závěrečné části jsou shrnuty prostředky, které Čelanský používá při kompozici svých písní včetně způsobu uchopení básnického textu.
|
|
Ludvík Vítězslav Čelanský: Písňová tvorba
Lukajová, Dagmar ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Matějčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá písňovou tvorbou Ludvíka Vítězslava Čelanského (1870 - 1931). Cílem této práce je zařadit tuto tvorbu do kontextu doby na základě vybraného vzorku typů. Práce nejprve pojednává o vývoji písňové tvorby v 19. století a první třetině 20. století a následně o písňové tvorbě Čelanského včetně údajů o jednotlivých písních a jejich pramenné základně. Poté následuje analytická část s textovou a hudební analýzou vybraných písní. V závěrečné části jsou shrnuty prostředky, které Čelanský používá při kompozici svých písní včetně způsobu uchopení básnického textu.
|
| |
|
Místo Žofínské akademie v hudebním životě Prahy 19. století: koncertní činnost v letech 1841-1850
Matějčková, Helena ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Hlavní náplň diplomové práce tvoří přehled koncertů, hudebních zábav a dalších vystoupení pražského hudebního spolku Žofínská akademie v letech 18411850. Vzhledem k absenci pramenů (původních rukopisných nebo tištěných programů) byl tento soupis sestaven na základě údajů dohledaných v dobovém tisku. Kromě vlastního soupisu hudebních produkcí představuje práce sondu do celkového vývoje Žofínské akademie s důrazem právě na koncertní činnost a typy hudebních produkcí v uvedeném období. Jedna z kapitol je věnována též popisu dochovaných pramenů, které jsou dnes uloženy ve fondech pražských archivů a muzeí.
|