Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětské divadlo a jeho hodnocení na přehlídkách
Rezková Přibylová, Naděžda ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Práce je zaměřena na přehlídky dětských divadelních souborů s důrazem na celostátní přehlídku dětského divadla Dětská scéna. Zabývá se postupovým systémem Dětské scény, funkcí poroty, požadavky na její činnost a předpoklady pro práci v porotě. Věnuje se otázce hodnocení inscenací dětského divadla s ohledem na jejich specifika a jednotlivé složky divadelní práce. Uvedené poznatky pak uvádí do souvislostí s Dětskou scénou v roce 2005.
Etická výchova na ZŠ Curieových
Jansová, Hana ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje teoretickým i praktickým aspektům etické výchovy. Dále popisuje projekt etické výchovy, jak je realizován na ZŠ Curieových v Praze ve vztahu k jednotlivým teoretickým koncepcím, které tento projekt využívá. Mezi ně patří zejména koncepce etické výchovy podle R.R.Olivara a L.Lencze a dramatická výchova. Součástí práce je zamyšlení nad specifiky uvedeného projektu a jejich důsledky. Práce si klade otázku, jaký dlouhodobý vliv má realizace projektu na atmosféru školy a chování žáků. Součástí práce je obsáhlý přílohový materiál, který mimo jiné zahrnuje záznamy programů lekcí etické výchovy, fotodokumentaci a rozhovory s pedagogy.
Divadlo v Dlouhé dětem
Kostrhunová, Alžběta ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
V této práci se zabývám problematikou divadla pro děti v Čechách. V první části se snažím nastínit specifika divadla pro děti, jejich odrazu v čase a možnosti vlivu divadla na dítě. Ve druhé části se zaměřuji na Divadlo v Dlouhé, jež se pravidelně věnuje tvorbě pro děti. Důkladněji se věnuji inscenacím od Jana Borny: Malá vánoční povídka aneb Jak jsem se ztratil, Kdyby prase mělo křídla a Myška z bříška.Všímám si dominantních prvků a jednotlivých složek inscenace a reakcí dětského publika na ně. Součástí této práce jsou i dva rozhovory s tvůrci - režisérem Janem Bornou a hercem Martinem Matejkou a výtvarné počiny malých diváků na základě zhlédnutých inscenací.
Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)
Lažanová, Michaela ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.
Srovnání práce se skupinami různého typu na pohádce O Smolíčkovi
Honsnejmanová, Ivana ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje porovnání dvou různých učebních procesů, vedoucích k divadelnímu tvaru, se dvěma různými skupinami dětí na základě jedné literární předlohy. První část se věnuje dramaticko-výchovnému projektu ve Zvláštní škole a Pomocné škole v České Lípě. Druhá část dramaticko-výchovnému projektu, rozšířenému o tvořivé dílny pro malé diváky, v Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. v České Lípě . Třetí část se pak zabývá porovnáním práce v obou projektech, hledáním specifik i společných znaků a zhodnocením celého projektu.
Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní škole
Krátká, Veronika ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
Po stopách táborské synagogy. Využití židovské tematiky pro víkendový projekt
Jiránková, Pavla ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Machková, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá využitím židovské tématiky pro potřeby víkendového dramatickovýchovného projektu. Téma Židů a židovství otevírá skrze regionální historii, což účastníkům umožňuje spojit si dané téma s prostředím, ve kterém žijí. Práce popisuje záznam projektu, realizovaného se skupinou táborských dětí, které mají minimální zkušenost s dramatickou výchovou. Cílem projektu je, přiblížit účastníkům život a osudy táborských Židů a seznámit je s židovskou kulturou prostřednictvím technik a metod dramatické výchovy. Součástí práce je tematický podklad, který je pro zpracování projektu nezbytný. Obsahuje popis židovských svátků šábes a chanuka, stručnou historii táborské židovské obce a táborské synagogy.
Démonické bytosti Jizerských hor
Kousalová, Martina ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
Participační divadlo
Dočkal, Viktor ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Eva (oponent)
Diplomová práce se soustřeďuje na fenomén participačního divadla, divadla ve výchově. Hledá spojitost mezi světovým vývojem tohoto typu divadla a jeho promítáním do oblasti výchovy. Pojmenovává jednotlivé druhy divadla ve výchově.Důkladněji se věnuje vybraným předatavením divadla tohoto typu - Agentura Bořivoj, Divadlo Medvěd, Divadelní Sdružení Spolupospolu..Závěrečná část je pak věnována otázkám zaměřeným na současný stav tohoto typu divadla u nás. Součástí této práce jsou i 4 rozhovory - Jnana Pilátová, Hana Kasíová, Mirka Vydrová a Iveta Dřízhalová.
Koncepce dramatické výchovy na nižším gymnáziu
Vrzáčková, Blanka ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Autorka této diplomové práce pracuje jako učitelka dramatické výchovy a angličtiny na nižším gymnáziu. Popisuje vznik vlastní koncepce dramatické výchovy na konkrétní škole vycházející ze státního kurikulárního dokumentu (tzv. Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání). V první části se zabývá tím, jakou má dramatická výchova v rámci tohoto dokumentu pozici a jaké jsou možnosti jejího zařazení do školního vzdělávacího programu. Dále se zamýšlí nad možnostmi tohoto oboru přispět k rozvoji klíčových kompetencí. Další část se věnuje období pubescence ve vztahu k dramatické výchově. Následuje část, ve které je představen školní vzdělávací program gymnázia v Kralupech nad Vltavou a také je zde popsán způsob, jak tento dokument vznikal. Jádrem diplomové práce je autorčina vlastní koncepce dramatické výchovy, která se stala součástí školního vzdělávacího programu zmíněné školy. V této kapitole jsou uvedeny jednotlivé části dokumentu doplněné autorčinými komentáři a návrhy na hodnocení. V poslední části věnované realizaci je k nahlédnutí tématický plán pro primu. Dále jsou popsána některá pravidla a rituály, jež se osvědčily v hodinách dramatické výchovy. Tato kapitola je zakončena podrobným popisem lekcí realizovaných během prvního pololetí. Na konci autorka shrnuje své zkušenosti z vytváření koncepce i jejího ověřování, vyvozuje některá doporučení a zmiňuje úkoly, kterými se chystá zabývat v budoucnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.