Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audiovizuální ztvárnění hudebního díla
Kršáková, Leticia ; SKALL, Vladimír (vedoucí práce) ; KOPECKÝ, Pavel (oponent)
Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou audiovizuálního ztvárnění hudebního díla. Jedná se o rozsáhlou problematiku, neboť audiovizualizace hudby v sobě akumuluje řadu uměleckých oborů a pracuje s jejich prostředky. Základní představu vývojové linie se snaží tato práce podchytit v obecné části, věnované hudbě a tanci a filmu jako jejím transformacím. V druhé části práce jsou představeny základní formy tohoto zpracování a některé hudebně filmové žánry s jejich specifickými rysy, a také jsou přiblíženy některé typické i netradiční postupy tvůrců a zhodnocena funkčnost jejich přístupů z hlediska diváka-posluchače. Teoretická opora pro v práci uvedené závěry je čerpána z dostupných pramenů a domácí i zahraniční odborné literatury. Závěry obecnějšího zhodnocení možností a úskalí ztvárňování hudby audiovizuální cestou staví především na analýze a srovnávání hudební a vizuální složky ve vybraných audiovizuálních dílech.
Filmová hudba Luboše Fišera
Kršáková, Leticia ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o filmové hudbě Luboše Fišera (nar. 30.9.1935 a zemřel 22.6.1999), jednoho z nejznámějších a nejplodnějších českých skladatelů filmové a televizní hudby. Ačkoli se práce zaměřuje především na Fišerovu tvorbu pro film, bylo nezbytné, abych okrajově zmínila i jeho tvorbu televizní a komponování koncertní v oboru ?vážné? hudby. Téma je rozděleno podle časové osy, do jednotlivých kapitol, sledujících skladatelovu tvůrčí činnost v jednotlivých desetiletích 2.pol. 20. stol. Z nepřeberné a různorodé řady filmů, k nimž L.Fišer skládal hudbu, je největší pozornost věnovaná trojici filmů, Morgiana (1972), Smrt krásných srnců (1986) a Golet v údolí (1994). Na základě rozboru hudební složky těchto tří vybraných děl se práce snaží určit osobité skladatelovy tvůrčí postupy a výrazové prostředky. Na konkrétních příkladech těchto Fišerových skladebných prostředků chce práce přiblížit charakteristické znaky Fišerovy filmové hudby obecně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.