Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvůrčí přínos zvukové režie při zpracování hudebního snímku
Balcar, Jan ; URBAN, Ondřej (vedoucí práce) ; ZOBAČ, Jiří (oponent)
Diplomová práce popisuje zvukovou režii hudební nahrávky se zaměřením na tvůrčí potenciál této disciplíny. Text se snaží postihnout možné přístupy ke zvukovému ztvárnění hudebního díla a poukázat na to, že výsledná podoba je bezpodmínečně ovlivněna individuálním pojetím zvukového režiséra a jeho tvůrčí vizí. Práce se dále zabývá vnímáním hudby v jejích různých formách, nedávnými ekonomickými proměnami hudebního trhu, zvukovou estetikou, dramaturgií, zvukovým obrazem a jeho vlastostmi. Tato témata pak aplikuje na realizační stránku zvukové režie. Práce vychází z vlastních zkušeností autora a dostupné literatury.
Filmová hudba, její záznam a zpracování
Horák, Ivan ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Ďurovič, Juraj (oponent)
Práce se zabývá záznamem a zpracováním filmové hudby a jejím využitím ve zvukové dramaturgii AV díla.
Skladatelské dílo Svatopluka Havelky
Mikulová, Lenka ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Zobač, Jiří (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zaměřuji na osobnost Svatopluka Havelky a jeho skladatelskou tvorbu koncertní, zejména však na jeho hudbu k celovečerním filmům. Analýzou jeho tvorby se snažím postihnout charakteristické rysy uplatňovaných skladebných prostředků a vystopovat tak, v čem spočívá originalita jeho rukopisu, jedinečnost a zároveň stylová i výrazová proměnlivost jeho hudby, která se stává organickou, neoddělitelnou součástí filmového díla. Práce obsahuje autentické výpovědi skladatele o jeho tvůrčích názorech, spolupráci s nejvýznamnějšími filmovými režiséry, pohledu na problematiku hudební kompozice k filmu obecně i na způsob a formu jeho vlastní tvorby. Pasáže o jeho soukromém životě a uměleckém vývoji pomáhají ozřejmit ojedinělost Havelkovy tvůrčí osobnosti, která v dnešní době bohužel zůstává neprávem nedoceněna a opomíjena.
Zdeněk Liška - hudba ve filmech pro děti
Kovařík, Pavel ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o jednom z nejznámějších českých skladatelů filmové a divadelní scénické hudby Zdeňku Liškovi. Je zaměřena na filmovou hudbu, kterou komponoval k dětským filmům a filmům pro mládež. Největší pozornost je věnována čtyřem nejvýraznějším filmovým dílům: Vynález zkázy (1957), Osada havranů (1977), Na Veliké řece (1977), Volání rodu (1977). V detailních rozborech těchto filmů je zachycena dramaturgická stavba hudební a zvukové linky filmu, zvukově-obrazové vztahy, práce s hudebními motivy i Liškův hudební vývoj od jeho druhého celovečerního filmu v rozmezí dvaceti let. Pozornost je také věnována prvkům elektronické a elektroakustické hudby, které Liška ve svých filmech umělecky využíval.
Václav Trojan a Jiří Trnka - tvůrčí spolupráce
Švorc, David ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Zobač, Jiří (oponent)
Bakalářská práce na téma: ?Václav Trojan a Jiří Trnka ? tvůrčí spolupráce? má přiblížit uměleckou spolupráci dvou zakladatelských osobností českého animovaného filmu. Zvláštní zřetel je kladen na pozici a úlohu Václava Trojana jako skladatele filmové hudby pro animované filmy. Autor bakalářské práce se pokusil pomocí zvukově dramaturgického rozboru vybraných filmových děl ukázat, jak se mění základní koncepce filmu - od koncepce hudebně pohybové, ve které má hudba dominantní postavení (filmy Špalíček, Císařův slavík), přes postupný ústup od této koncepce (ve filmech Bajaja, Osudy dobrého vojáka Švejka), k jejímu vrcholu (Sen noci svatojánské) až po poslední spolupráci uvedených autorů (film Ruka), kde se závislost hlavních složek filmu zásadně proměnila.
Bicí nástroje a jejich studiové nahrávání
Pavlíček, David ; Pekárek, Michal (vedoucí práce) ; Zobač, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce je přehledem typologie vybraných bicích nástrojů a zároveň rozkrývá problematiku jejich nahrávání a zvukového zpracování ve studiu. Neplní funkci návodu k použití, avšak je možné se z ní dozvědět mnoho důležitých faktů týkajících se právě studiového zpracování zvuku. Těžištěm díla jsou auditivní ukázky, ve kterých jsem se snažil poukázat na některá úskalí zpracování zvuku bicích nástrojů.
Nahrávka malého hudebního souboru z pohledu mistra zvuku
Balcar, Jan ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Ďurovič, Juraj (oponent)
Tato práce popisuje profesi mistra zvuku v hudebním nahrávacím studiu v současné situaci rychle se měnícího hudebního průmyslu. Popisuje jak technické, tak umělecké nároky na tuto profesi i profese související, jejichž role musí často zastávat (hudební režisér, producent). Těžištěm práce je popis procesu vzniku hudební nahrávky a jeho organizace od přípravných prací po finální mastering. Jednotlivé aspekty práce mistra zvuku jsou nejčastěji demonstrovány na modelu rockové kapely.
Filmová hudba Luboše Fišera
Kršáková, Leticia ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o filmové hudbě Luboše Fišera (nar. 30.9.1935 a zemřel 22.6.1999), jednoho z nejznámějších a nejplodnějších českých skladatelů filmové a televizní hudby. Ačkoli se práce zaměřuje především na Fišerovu tvorbu pro film, bylo nezbytné, abych okrajově zmínila i jeho tvorbu televizní a komponování koncertní v oboru ?vážné? hudby. Téma je rozděleno podle časové osy, do jednotlivých kapitol, sledujících skladatelovu tvůrčí činnost v jednotlivých desetiletích 2.pol. 20. stol. Z nepřeberné a různorodé řady filmů, k nimž L.Fišer skládal hudbu, je největší pozornost věnovaná trojici filmů, Morgiana (1972), Smrt krásných srnců (1986) a Golet v údolí (1994). Na základě rozboru hudební složky těchto tří vybraných děl se práce snaží určit osobité skladatelovy tvůrčí postupy a výrazové prostředky. Na konkrétních příkladech těchto Fišerových skladebných prostředků chce práce přiblížit charakteristické znaky Fišerovy filmové hudby obecně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.