Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 238 záznamů.  začátekpředchozí229 - 238  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mimoškolní aktivity sluchově postižených dětí staršího školního věku
Horáková, Pavlína ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění, jakým způsobem tráví sluchově postižené děti svůj volný čas, jaké možnosti jeho využití jim nabízí školská zařízení v ČR. Dále si klade za cíl získat přehled mimoškolních aktivit vybraných základních škol pro sluchově postižené a odhalit míru zájmu sluchově postižených dětí o využití této nabídky. Teoretická část seznamuje s problematikou sluchového postižení, je zde charakterizována osobnost a podmínky vývoje sluchově postiženého dítěte, formy možnosti komunikace a stručný přehled organizace péče o sluchově postižené u nás. Závěr teoretické části popisuje obecné poznatky o obsahu, formách a institucích výchovy mimo vyučování. Praktická část zahrnuje samotné šetření a základní informace o školách pro sluchově postižené v ČR, na nichž šetření probíhá. K ověření stanovených předpokladů je použito dotazníkové metody. V závěru diplomové práce jsou všechna zjištěná fakta shrnuta.
Pracovní uplatnění sluchově postižených
Svobodová, Alena ; Kotvová, Miroslava (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zmapoval pracovní uplatnění osob se sluchovým postižením na trhu práce ve středočeském kraji. Dále pak najít firmy, které by byly ochotny zaměstnat osoby se sluchovým postižením, a pokusit se tak zprostředkovat zaměstnání lidem se sluchovým postižením především ze středočeského kraje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volnočasové aktivity na internátech při základních školách pro sluchově postižené (se zaměřením na starší školní věk)
Zimmerová, Markéta ; Kotvová, Miroslava (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
Předmětem práce je nejen internátní výchova dětí se sluchovým postižením, ale i způsob trávení volného času na internátech. Cílem je poskytnout teoretické informace k problematice sluchového postižení, volného času a internátní výchově. V praktické části pak pomocí dotazníkové metody získat základní informace o způsobu trávení volného času na vybraných internátech a zmapovat zájem o zájmové aktivity nabízené internátem, školou nebo jinými zařízeními. Výsledkem by mělo být zpracování získaných údajů a vyhodnocení vstupních předpokladů. KLÍČOVÁ SLOVA: Sluchové postižení, internátní výchova, výchova ve volném čase, starší školní věk.
Matka se sluchovým postižením a péče o novorozence
Morongová, Jana ; Kotvová, Miroslava (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zjištění dostatečnosti zdrojů informací týkajících se počáteční péče o novorozence, jenž jsou určené přímo matkám s těžkým sluchovým postižením, případně zjištění, jaké jiné zdroje informací tyto matky využívají. Práce mapuje i komunikační techniky, které matky používají v kontaktu se zdravotníky a dalším slyšícím okolím za účelem získání plnohodnotných informací ovlivňujících péči o novorozence. Jsou zde uvedeny i nejzákladnější informace týkající se péče o novorozence, které by měly být matce (zvláště prvorodičce) zprostředkovány.
Problematika čtení s porozuměním u sluchově postižených dětí
Přibíková, Kateřina ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce)
Název: Problematika čtení s porozuměním u sluchově postiženích dětí Cíl práce: Vypracování uceleného přehledu týkajícího se současných možností nácviku čtení s porozuměním u neslyšících žáků v rámci vzdělávacího procesu na základních školách, způsobů úpravy textů určených pro neslyšící žáky, včetně ověření přínosu čtení textu upraveného pro sluchově postižené žáky. Metoda: Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno sluchové ústrojí, sluchové vady a sluchová postižení. Dále některé komunikační metody neslyšících a problematika čtení a vzdělávání sluchově postižených dětí. V praktické části jsou popsány problémy vznikající při čtení neslyšících a při úpravě beletrie. Pomocí dotazníkové metody a Zkoušky čtení dle Matějčka byly ověřeny předem stanovené hypotézy týkající se problematiky čtení a vhodnosti upravených textů pro neslyšící. Výsledky a závěry: Zjištění významu úpravy textu pro nácvik čtení s porozuměním u neslyšících žáků, dále pak vhodných postupů při úpravě textu, případně možných úskalí, které práce s textem přináší. Klíčová slova: sluch, sluchové postižení, neslyšící, bilingvální vzdělávání neslyšících, čtení neslyšících, znakový jazyk, totální komunikace, úprava beletrie, čtení s porozuměním
Volnočasové aktivity sluchově postižených dětí mladšího školního věku
Šrámková, Markéta ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
V diplomové práci se zaměřím na využívání volného času na školách pro sluchově postižené. V teoreticko - literární části budu popisovat způsob trávení volného času sluchově postižených dětí mladšího školního věku v rodinném, školním i mimoškolním prostředí. V prakticko - výzkumné části se zaměřím na profil škol pro sluchově postižené, přičemž bych se chtěla podrobněji dotknout jednotlivých aktivit provozovaných ve volném i v mimoškolním čase sluchově postižených dětí mladšího školního věku. Cílem šetření bude zjistit, do jaké míry ovlivňuje rodinné, školní a mimoškolní prostředí sluchově postiženého školáka mladšího školního věku, respektive jakým způsobem se tento vliv odráží v jeho volném čase a v chování.
Uplatnění sluchově postižených na trhu práce na území hlavního města Prahy
Križek, Ján ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Název : Uplatnění sluchově postižených na trhu práce na území hlavního města Prahy The exercise of the aurally handicapped people on the labour market on the territory ofthe capital city ofPrague Cíle práce: Cílem diplomové práce je zaměření na problematiku spojenou s uplatněním sluchově postižených osob na trhu práce, pochopení specifik sluchového postižení a nalezení možných východisek ke zvýšení konkurenceschopnosti a zaměstnanosti této minority. Metoda: Průzk:umné šetření bylo provedeno u organizacích pro sluchově postižené, na Úřadu práce hlavního města Prahy a u dotázaných sluchově postižených respondentů. Metoda průzk:umného šetření byla provedena formou dotazníku a standardizovaného, řízeného rozhovoru. V první části šetření byla položena organizacím sluchově postižených osob jediná připravená otázka. Zde byla zvolena metoda standardizovaného, řízeného rozhovoru. Ve druhé části šetření byla použita metoda nestruk:turovaného dotazníku. Úřad práce hlavního města Prahy odpovídal na čtyři otázky. Ve třetí části šetření byl použit strukturovaný dotazník. Respondenti odpovídali na dvanáct uzavřených a polozavřených otázek, jejichž součástí byly přesné instrukce k vyplnění. Výsledky: Z první části průzk:umného šetření vyplynulo, že organizace sluchově postižených se snaží napomáhat a zlepšovat...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 238 záznamů.   začátekpředchozí229 - 238  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.