Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 456 záznamů.  začátekpředchozí437 - 446další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základ daně z příjmů právnických osob
Zajíčková, Miroslava ; Kohajda, Michael (oponent) ; Boháč, Radim (vedoucí práce)
64 Závěr Právní úprava základu daně v našich podmínkách je velmi složitá a nestabilní, jelikož každý rok dochází ke změně v nastavení daňových předpisů. Největší problémy spatřuji jednak v odkazech na zákon o účetnictví, neboť novely posledních let vnesly do účetnictví některé nové prvky, v jejichž důsledku je nutno při výpočtu základu daně z příjmů právnických osob přistupovat k mimoúčetním operacím, neboť nelze jednoznačně určit, co do základu daně skutečně patří. Dále si nejsem jista, zda klesající tendence sazby daně, tak jak je u nás v současné době nastavena, bude skutečně proveditelná a udržitelná, zvlášť v podmínkách současné složité hospodářské situace. Otázkou je, jaký to bude mít dopad na veřejné rozpočty v České republice. Je dobré, když nastavení daňového systému reflektuje aktuální situaci, na druhou stranu si ale myslím, že příliš častá změna daňového systému, která probíhá v posledních letech, není z hlediska právní jistoty vhodná. Je nutno tedy vytvořit takovou právní úpravu, která bude stabilní a povede ke zjednodušení, neboť současný zákon o daních z příjmů je velmi nepřehledný a zbytečně složitý. Myslím, že nový návrh zákona o daních z příjmů, pokud bude schválen ve stávající podobě, je nadějí, že by v tomto směru mohlo dojít k významnému posunu správným směrem. Co se týče návrhu Komise...
Česká národní banka - právní postavení
Nováková, Marianna ; Kohajda, Michael (oponent) ; Boháč, Radim (vedoucí práce)
65 11. Závěr Centrální banka je vrcholnou státní institucí, která vykonává rozhodující vliv na chod ekonomiky v zemi, neboť je jedním ze dvou subjektů podílejících se na provádění hospodářské politiky státu. Zatímco vláda stanoví všeobecnou hospodářskou politiku a vykonává politiku rozpočtovou, centrální banka je zaměřena především na zabezpečování politiky monetární. Výkon měnově politických funkcí centrálními bankami, tyto v současnosti postavil do pozice jednoho z nejvýznamnějších hráčů na poli ovlivňování makroekonomických ukazatelů národního hospodářství stanoveným, společensky žádoucím směrem. Z těchto důvodů bylo přinejmenším zajímavé, věnovat úpravě právního postavení České národní banky coby ústřední banky státu náležitou pozornost. Základ právní úpravy je zakotven v čl. 98 Ústavy ČR, který zejména s ohledem na nejdůležitější funkci ČNB spočívající v prováděním měnové politiky stanoví, že jejím hlavním cílem je zabezpečování cenové stability. Vzhledem k tomu, že pozice ČNB v systému státních orgánů je na ústavní úrovni řešena pouze ve vztahu k prezidentu republiky, je nutno pozornost dále obrátit na prováděcí legislativu, kterou představuje zejména Ústavou ČR předpokládaný zákon o ČNB, jehož úkolem je stanovit postavení, působnost a další podrobnosti týkající se centrální banky. Nelze opominout, že...
Daňové aspekty nakládání s nemovitostmi v kontextu vybrané zahraniční právní úpravy
Břeň, Josef ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
75 Nájem nemovitostí je od DPH osvobozen pokud výslovně není zařazen zákonem do základní sazby, která se uplatní pro příklad u pronájmu prostorů k parkování vozidel (garáže, parkoviště), kempování, nebo dále snížené sazby DPH, které se uplatní například při pronájmu nemovitostí za účelem bydlení (dle ust. § 10 odst. 2 UStG). Sazba daně. Základní sazba je stanovena dle ust. § 10 UStG ve výši 20% a snížená ve výši 10%, která se krom pronájmu nemovitostí k bydlení vztahuje např. na potraviny, zemědělské výrobky, služby cestovního ruchu a veřejné služby vyjma dodávek elektrické energie, možno ještě zmínit dva zvláštní případy základní sazby ve výši 12 % pro určité typy zboží (víno) a ve výši 19 % pro daňové subjekty, které mají sídlo v oblastech Jungholz a Mittelberg80 . Subjekt daně. Rakouská právní úprava vymezuje v ust. § 2 UStG plátce daně z přidané hodnoty jako samostatně podnikající osobu, přičemž povinná registrace k DPH vzniká pro drobné podnikatele při obratu překračujícím 30.000 EUR ročně, v ostatních případech. 3.8.3 Srovnání Daň z přidané hodnoty v kontextu nakládání s nemovitostmi se uplatní stejným způsobem jak v České republice, tak i v Rakousku zejména s ohledem na již zmíněnou harmonizaci základu daně a minimálních sazeb daně z přidané hodnoty, přičemž za odlišnost je možno považovat uplatnění...
Právní úprava státní podpory podnikání a exportu
Ševčíková, Jana ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
55 7. Závěr Z výše uvedeného rozboru stávající situace, analýzy, kritiky stavu i navržených řešení je zřejmé, že státní podpora exportu v České republice je na správné cestě, ale stále ještě je určitý prostor pro zlepšení. V druhé polovině minulého století byly české podniky zvyklé vyrábět, ale o vývoz se starat nemusely. Vývoz byl realizován přes PZO, a tak konkrétní zkušenosti s vývozem podnikům chyběly. Proto se čeští vývozci dostaly do nerovného postavení vzhledem k zahraniční konkurenci, která mohla kromě vlastních zkušeností prezentovat i státní podporu vývozu - tedy podporu svých zemí ve formě informací, financování, pojištění atp. Stát si tuto "mezeru" ve svých službách pro české vývozce uvědomil a poměrně rychle nastartoval trend směřující ke kvalitní podpoře českého vývozu. Tématem k diskuzi je vytvoření specializovaných obchodních firem (tzv. trading houses), které by zejména malým a středním podnikatelům umožnili efektivnější pronikání na pro ně nové zahraniční trhy. Do jisté míry mohou takové obchodní firmy suplovat zahraniční kanceláře CzechTrade, ale ty jsou omezeny personální i finanční kapacitou. Sjednocením poskytovaných zahraničních služeb CzechTrade, CzechInvest, Českých center a OEÚ by se mohlo vytvořit českým vývozcům kvalitní zázemí srovnatelné s tím, které mají k dispozici konkurenti...
Finanční trh a jeho perspektivy
Papřok, Richard ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
72 Má diplomová práce ímé . Z podkapitoly o historii si lze vzít systém nevzn na prohraná bitva, znamenala prohru celé války, z neznáma a vysokých switching cost . Podkapitola o americkém systému nám poskytuje tak trochu pohled do budo ovali, být právní úprava trochu jiná. ení cenných, dává úpravy v opravdu rychle. Tu To by mohlo zaujalo to, jak se rcem pouze národní tým dispozici experty z komparativní srovnávání. úprava. Vzhledem k posledním událostem se snad brz , jak jej roku 2008 u s cennými papíry bude hodit. Jinak je to ale stále systém, který vyvolává jsem z i k ní ými 73 vrátit. Celkem dost citovaný 105 situací a vysoké náklady spojené s , pomalá. Viz. také n osud Haagské úmluvy Evropského parlamentu. V slunci. Jestli je to negati N jednotlivým k civilních úprav. Je zde nce nebo za ní o plyne ze zprávy LCG je, vlastn tomto systému existuje ) dohledu regulátory. Jejich selhání by mohlo jednou vést k podobným byl Enron nebo podvody s ABS. na první pohled 105 74 holu, proto o probíhá skrytý, ale ostrý zákulisní boj. Pokud jde o druhé podtéma mé obchodních sys (a Otázky spojené s transparentnosti t soukromého sektoru. Je jenom listopadu 2007. Best execution policy mimochodem k k vykonání pro je dost s jeho tímto kritériem poradí a jak ho budou aplikovat. Stej jako test vhodnosti, tj. vhodnosti...
Právní úprava speciálních fondů kolektivního investování se zaměřením na funkci banky jako depozitáře
Barton, Jan ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
96 7 ZÁV R Kolektivní investování je d ležitou sou ástí finan ního systému. Stejn jako u všech ostatních zprost edkovatel na finan ním trhu, i pro subjekty kolektivního investování platí, že svým p sobením umož ují transfer kapitálu od spot eby sm rem k investi ní (v tšinou dlouhodobé) alokaci. Volba cílových aktivit je p itom vyhodnocována ve v tšin p ípad kompetentními profesionály, pro které umis ování kapitálu do r zných investi ních aktiv je každodenní inností. A a koli celé odv tví podléhá relativn silné regulaci, p esto je úrove této regulace nižší, než v p ípad jiných subjekt finan ního zprost edkování, což pro tuto oblast p edstavuje zna nou výhodu, díky které (dle mého názoru) m že mít celé odv tví p ed sebou slibnou budoucnost. Vkládání prost edk do fond i podobných entit je již dlouho standardní sou ástí rozvinutých ekonomik zejména v USA a ve Velké Británii. Tyto investice jsou b žným nástrojem pro alokaci úspor fyzických osob i korporátních investor a zdrojem významného potenciálu zmín ných zemí. Rovn ž v kontinentální Evrop význam kolektivního investování roste, což s sebou nese požadavky na kvalitní legislativní úpravu zaru ující nejen vysokou ochranu investor , ale rovn ž využití plného potenciálu volného vnit ního trhu v rámci Evropské unie. Myslím si, že v oblasti tzv. retailových fond...
Daň z přidané hodnoty z pohledu komunitárního a českého práva
Procházka, Ondřej ; Kohajda, Michael (oponent) ; Boháč, Radim (vedoucí práce)
Value Added Tax in EC and Czech Tax Law Since 1950s, tax systems of jurisdictions around the world have undergone a revolutionary change, marked by the proliferation of value added tax. The pioneering jurisdiction in this respect has been the supranational European Economic Community, known as the European Community since 1992. Its common system of VAT has set out an example of an invoice based, credit substraction VAT which has since become a model for developed and deve- loping countries alike. In the Czech Republic, VAT was introduced in 1992 under strong EC influence, as part of a far-reaching tax reform aiming at adapting the tax system to the needs of market economy. As of May 1, 2004, Czech Republic joined the EC and became part of the common system. In this work, we first provide a general overview of the VAT. We identify its key characteristics and use classification to discuss the pros and cons of the invoice based credit substraction system. We review the VAT from the fiscal policy perspective and apply the criterions of sound tax design to explain the reasoning behind its popularity. Next, we explore in depth the development of common system of VAT in the EC. We discuss the reasoning behind its introduction, the economic and legal circumstances of its adoption and further development. We deem that...
Zpoplatnění obecného užívání pozemních komunikací v České republice
Legemzová, Katarína ; Kohajda, Michael (oponent) ; Boháč, Radim (vedoucí práce)
81 Závěr Česká republika se v průběhu roku 2003 vydala na cestu hledání nových efektivních způsobů, jak financovat výstavbu, údržbu a modernizaci svých pozemních komunikací. Rozhodla se respektovat evropský trend reprezentovaný souslovím o tom, že uživatel platí a zavést výkonové zpoplatnění obecného užívání pozemních komunikací. Tento trend a způsob považuji za nejvíce spravedlivý. Provozování systému elektronického mýtného má však za sebou jen necelé tři roky provozu a už v průběhu tohoto času se ukázaly a ukazují problémy a nedostatky právní úpravy na úseku mýtného. Prvním problémem, který však na samotný provoz mýtného systému nebo jeho efektivitu nemá vliv, je jistá roztříštěnost a nepřehlednost právní úpravy. Považuji za správné použití právních předpisů nižší právní síly, které upraví základní zákonnou úpravu. Ovšem způsob neustálých novelizací zákona o pozemních komunikacích, z něj činí normu méně a méně přehlednou, bez právní kultury. Bohužel ani do budoucnosti se naši zákonodárci nerozhodli pro změnu tohoto trendu. Druhým problémem, kterému je mýtné vystaveno, ale rovněž nemá vliv na samotný systém, je nadužívání pojmu mýtné a s tím spojené jeho zaměňování s jinými. Dnešní zákon o pozemních komunikacích zná mýtné jako způsob výkonového zpoplatnění. Podle mého názoru dochází k mystifikaci, když...
Zdanění příjmů obchodních společností a jejich účastníků (srovnání právní úpravy v ČR a ve vybraných státech EU - SR a PR)
Boháček, Pavel ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
81 10. Závěr Jedním z důležitých faktorů rozhodování investorů při alokaci kapitálu je otázka zdanění, neboť zejména přímé daně důchodového typu mají bezprostřední dopad na celkový výsledek podnikání, tedy úroveň dosaženého zisku. Tyto daně jsou stále jednou z domén suverénních států, které ani v rámci stále více se integrující Evropy nepodléhají unifikujícím tendencím a představují tak jistý prvek konkurence mezi státy, kterým je možno udržovat stávající investory a stimulovat nové investice. Na druhou stranu představují tyto daně v evropském prostoru významnou a tradiční položku příjmů státních rozpočtů. Například v roce 2007, kdy celkové příjmy státního rozpočtu ČR dosáhly výše 1.026 mld. Kč, bylo z titulu přímých daní dosaženo částky 196 mld. Kč, tedy 22 % celkových příjmů, přičemž hlavními položkami přímých daní byly právě daně důchodové, tzn. daně z příjmů fyzických a právnických osob, které zahrnují jak daně z příjmů obchodních společností, tak jejich účastníků, pokud dividendový příjem či podíl na zisku není zdaňován jinou daňovou jurisdikcí. Především v souvislosti se snahou udržet relativně vysoký sociální standard širokých vrstev obyvatel nelze reálně předpokládat jejich významné snížení. I do budoucna tak bude tato otázka vysoce aktuální a lze se domnívat, že bude přibývat podnikatelských...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 456 záznamů.   začátekpředchozí437 - 446další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.