Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chlazení elektrického generátoru
Ondráček, Vladimír ; Hubáček, Tomáš (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a následnou optimalizaci chlazení elektrického vysokootáčkového generátoru turbovrtulového motoru TP100. Práce je zaměřena na rozbor a možnosti několika variant provedení s ohledem na požadované parametry jako jsou: minimální hmotnost, omezení daná zástavbovými rozměry, složitost, náročnost výroby, schopnost pracovat v širokém rozmezí teplot a odolností okolnímu prostředí (vlhkost, prašnost…). Chladící těleso je navrženo v CAD systému Pro /Engineer - a následně optimalizováno v nástavbovém modulu Mechanica lite.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Akumulace energie
Neuman, Tomáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je odborná rešerše přehledu způsobů akumulace energie využitelných pro osobní automobily. V práci je uvedena základní charakteristika a problematika jednotlivých druhů akumulátorů a způsobů akumulace energie, popisující vlastnosti olověného akumulátoru, konstrukci a složení elektromobilů a příslušných baterií. Dále je uveden popis tepelného a vodíkového akumulátoru. Závěr této práce je věnován problematice mechanického akumulátoru.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Vorel, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.
Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla
Černuško, Lukáš ; Černý, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť koncepciu pohonu elektromobilu, ktorá umožňuje vektorovanie točivého momentu medzi jednotlivé kolesá nezávisle a navrhnúť prevodovku pre prednú nápravu. Účelom bolo využiť vozidlo na závodnej trati a testovať dynamiku elektromobilu pre ďalší vývoj. Na základe stanovených požiadaviek a dostupných riešení bol navrhnutý koncept pohonu a určené základné parametre. Hlavná časť práce obsahuje návrh samotnej prevodovky vrátane pevnostného výpočtu ozubenia, kontroly hriadeľov k medznému stavu únavy a pružnosti, výpočet trvanlivosti zvolených ložísk. Riešenie tvaru skrine bolo podrobené výpočtovej kontrole pomocou MKP analýzy. Záverečná kapitola zisťuje zrýchlenie vozidla pomocou simulácie. Navrhnutý elektrický pohon je po prispôsobení možné aplikovať aj na iné športové vozidlá.
Vodík a automobil
Břoušek, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce vznikla za účelem porovnání možností pohonu osobního automobilu za pomoci vodíku. Popíšeme jeho vlastnosti, způsoby výroby, skladování, distribuci i možnosti využití. Blíže vysvětlíme princip dosud známých zařízení na bázi vodíku a porovnáme je. K tomu využijeme komplexní analýzu Well to Wheel (od zdroje ke kolu), která je dnes hojně využívána. V závěru publikace provedeme na základě této analýzy zhodnocení a nastíníme, jakým směrem se budou vodíkové technologie v budoucnosti ubírat.
Motory pro ultralehké letouny
Voltr, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shromážděním informací o pohonných jednotkách pro ultralehké letouny. Pojednává o jejich konstrukčních řešeních, technických parametrech a využitelnosti. V další části najdeme porovnání těchto jednotek podle charakteristických parametrů. Součástí práce je také stručně popsána historie, legislativa a problematika ultralehkých letounů a jejich pohonných jednotek.
Analýza Stirlingova oběhu
Hazda, Jakub ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá termodynamickým oběhem Strilingova motoru. Je zde uplatněna analýza ideálního cyklu, Schmidtova analýza a metoda druhého řádu se ztrátovou korekcí v rámci softwaru PROSA 2.4. Získané výsledky jsou porovnány s experimentálně získanými daty dvou modelů motorů.
Pohon vznětového motoru rostlinným olejem
Kuběna, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce nabízí čtenáři bližší seznámení s problematikou provozu vznětových spalovacích motorů na jiná, než konvenční paliva. Na začátku této práce je čtenáři nabídnuto široké množství alternativních paliv používaných od počátků automobilismu, jejich základní informace, vlastnosti, využití a technickou problematiku každého paliva. V následující části práce se autor zabývá pouze rostlinným olejem a jeho možností využití jako paliva v naftovém spalovacím motoru. Zaměřuje se na konkrétní přestavby vozidla, jejich složitost, výhody a nevýhody, na celkovou ekonomiku provozu a rizika používání rostlinného oleje místo klasické motorové nafty. Je tam zdokumentována také výkonnostní charakteristika a ekologická bilance konkrétního měřeného vozidla.
Čtyřválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Ducheček, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vyhodnocení vlivu excentricity klikového mechanismu na síly působící mezi pístem a vložkou válce pro zadaný klikový mechanismu. Následně je vyšetřen vliv excentricity na vyvážení klikového mechanismu a pro zvolenou hodnotu excentricity provedeno vyvážení. Pro ověření konstrukce byla provedena pevnostní kontrola klikového hřídele se zahrnutím torzních kmitů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.