Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Procedurální generování stromů
Tázlar, Vojtěch ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kahoun, Martin (oponent)
Při 3D modelování reálného světa je mnohdy zapotřebí umístit do scény stromy. Konkrétní model ale nemusí vyhovovat představám uživatele a použití dedikovaného software může být nepohodlné - z důvodu složitého ovládání, ne- možnosti integrace do používaného systému, kvality modelů či ceny. V době psaní této práce existuje několik profesionálně používaných high-end aplikací, k jejichž použití ale potenciální příležitostný uživatel nepřistoupí a to hlavně z důvodu ceny. Pak mu zbývají pouze volně dostupné aplikace, které jsou mnohdy zastaralé a trpí různými nedostatky. Proto má smysl pokusit se vyvinout low-end aplikaci, právě pro příležitostné uživatele, kde není nejdůležitější maximální síla nástroje, ale hlavně jednoduchost a přirozenost ovládání s uspokojivými výsledky. V rámci práce analyzujeme způsoby modelování stromů za pomoci existujících aplikací a popisujeme známé algoritmy a přístupy pro generování jejich modelů. Na zá- kladě toho implementujeme vlastní nástroj schopný generovat různorodé druhy stromů a přizpůsobovat jejich modely případným překážkám ve scéně. 1
Integration of the Corona renderer into the ArchiCAD software
Špaček, Jan ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vévoda, Petr (oponent)
Integrace rendereru Corona do software ArchiCAD Bakalářská práce - Jan Špaček, 2018 Představujeme prototyp plug-inu, který integruje Corona Renderer do aplikace ArchiCAD. Cílem je u Corony v ArchiCADu dosáhnout stejné úrovně jednodu- chosti a použitelnosti jako v jiných grafických aplikacích, takže klademe značný důraz na uživatelské rozhraní. Zvláštní pozornost si zaslouží interaktivní ren- derování, které je podle zkušenosti ve všech hostitelských aplikacích poměrně technicky náročné. V práci představujeme stručný přehled používaných API a popisujeme architekturu a implementaci plug-inu. Rovněž prezentujeme rychlost interaktivního renderování na různých scénách. 1
Image Denoising Using Weighted Local Regression
Šťasta, Jakub ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Elek, Oskár (oponent)
Problém věrohodné simulace přenosu světla pomocí metody Monte Carlo může být velmi náročný. Konkrétně scény se složitými světelnými efekty nebo komplexními materiály můžou způsobovat pomalou konvergenci scény a vyžadují mnoho výpočetního času. Z toho důvodu se odšumovací algorithmy staly populárními. V této práci nejprve podáme přehled již známých přístupů k odšumování a adaptivnímu renderování. Dále implementujeme jeden ze slibných algoritmů od Moona a kol. [2014] v Corona Standalone Rendereru, zhodnotíme jeho výkon, jeho slabé i silné stránky, na 14 testovacích scénách. Ty obsahují pro odšumování a pro konvergenci složité efekty jako: subpixelovou geometrii, opticky aktivní média, extrémní hloubkové rozostření, rozostření pohybem a jiné. Navrhujeme vylepšení algoritmu, které vedou k jeho větší robustnosti a stabilitě. Dále ukazujeme, že je možné použít váženou lineární regresi k odšumování jen za použití procesoru. Ale i po našich vylepšeních, algoritmus stále není konzistentní, tj. že dochází k nechtěnému rozmázávání, případně rozmazává nedostatečně.
Adjoint-Driven Importance Sampling in Light Transport Simulation
Vorba, Jiří ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Keller, Alexander (oponent) ; Wann Jensen, Henrik (oponent)
Název: Vzorkování důležitosti v simulaci transportu světla založené na adjun- govaném řešení Autor: RNDr. Jiří Vorba Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D., Katedra softwaru a výuky infor- matiky Abstrakt: Monte Carlo (MC) simulace transportu světla byla nedávno přijata filmovým průmyslem jako standardní nástroj pro tvorbu fotorealistických efektů. Jelikož filmový průmysl posunul současné technologie na samou hranici jejich možností, nevídaná složitost zobrazovaných scén odhalila zásadní nedostatek MC simulace: pomalou konvergenci transportu nepřímého osvětlení. Hlavním viníkem této pomalé konvergence jsou vzorkovací schémata, která se obvykle nepřizpů- sobují zobrazované scéně. My zakládáme naší práci na pozorovaní, že velké množství vzorků, které současné algoritmy transportu světla vyžadují, předsta- vují bohatý zdroj informací. Tento zdroj využíváme k vytvoření vzorkovacích schémat pro zobrazovanou scénu. V první části práce využíváme metod stro- jového učení, které jsme uzpůsobily pro trénování směrových distribucí. Tyto dis- tribuce využíváme během rozptylu k ovlivnění vzorkování směru cest od kamery tak, aby se vzorkovaly směry úměrně...
Procedural placement of 3D objects
Hojdar, Štěpán ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kahoun, Martin (oponent)
Během 3D modelování v počítačové grafice je často potřeba umístit do scény velké množství objektů. Tento proces může být únavný či téměř nemožný, pokud bychom objekty umisťovali ručně. Existuje několik programů, které tento proces automatizují, ale většina z nich je buď příliš pomalá na to, aby umístila požado- vané množství objektů, nebo moc obtížná pro začínajícího uživatele. V této práci rozšiřujeme již existující program Corona Scatter, který je rychlý a uživatelsky přívětivý, ale postrádá důležité funkce. Implementujeme distribuci pravidelných vzorů, distribuci podél křivkových objektů a možnost použít křivkové objekty k lokální modifikaci vlastností již existující distribuce.
Height map compression techniques
Lašan, Michal ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce je navrhnout vhodnou metodu pro ztrátovou kompresi terénních výškových dat. Tato metoda by měla na vstupu přijímat bloky čísel s plovoucí desetinnou čárkou o rozměrech 2^n x 2^n, pro které by měla být schopna provést progresivní dekompresi mip-map (reprezentací v nižším rozlíšení). V každé mip-mapě by měla zachovat rekonstruovaná data v mezích určité maximální odchylky. Tato odchylka by měla být v jednotkách metrů a nastavitelná uživatelem. S ohledem na tyto požadavky by měla být tak efektivní, jak jen je to možné. Naše metoda je inspirována druhou generací waveletové dekompozice upravené tak, aby byla schopna zaručit požadavek na maximální odchylku. Naše metoda umí komprimovat blok o velikosti 256x256 za přibližně 30 ms a dekomprimovat ho za přibližně 2 ms. Díky těmto atributům může být tato metoda použita v planetárním rendereru běžícím v reálním čase. Dosahuje kompresní poměr 37:1 na datasetu celé Země, transformovaném a rozděleném do čtvercových bloků při respektování maximální odchylky 5m. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Segmentace obrazů listů dřevin
Valchová, Ivana ; Suk, Tomáš (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá segmentací listů dřevin. Cílem bylo nastudovat metody segmentace obrazu, vybrat vhodnou metodu pro daný typ dat a implementovat ji. Nalezená metoda by měla dávat dobré výsledky pro datasety, které jsou k dispozici, a současně pro fotografie z běžných fotoaparátů i méně kvalitních mobilních telefonů. Vstupem jsou naskenované listy a také různě kvalitní fotografie. Práce shrnuje obecné metody segmentace obrazu a dále popisuje vlastní algoritmus, který dával nejlepší výsledky. Algoritmus na základě histogramu rozhodne, zda je vstup dostatečně kvalitní a může být segmentován algoritmem Otsu, nebo není a bude segmentován pomocí algoritmu GrowCut. Dále je obraz vylepšen pomocí morfologického uzavření a pomocí vyplnění otvorů. Nakonec je ponechán pouze největší objekt. Výsledky metody jsou ilustrovány na obrázcích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experimental evaluation.
Hencz, Attila ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Název práce: Přesnost reprodukce barvy stochastického spektrálního vzorkování: experimentální vyhodnocení Autor: Bc. Attila Hencz �attila.hencz@matfyz.cz� Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Alexander Wilkie, Dr. �wilkie@cgg.mff.cuni.cz�, Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Zkoumáme kolorimetrickou přesnost stochastického vzorkování v do- méně vlnové délky pro účely realistického renderování. Zaměříme se hlavně na dopad třech specifických návrhových rozhodnutí na konečný výsledek: jak jsou jednotlivé spektrální vzorky zahrnuté do výsledného obrazu, kolik spektrálních rozpětí bylo použito, a dopad Hero Wavelength Spectral Sampling (HWSS) v po- rovnání se standardní monochromatickou metodou. Poskytneme experimentální výsledky, porovnání a vyhodnocení vzorkování spektra s vysokým rozlišením, získaného jak měřením reálných barevných vzorků nalezených v atlasech barev tak normovaných zdrojů světla definovaných CIE. Spektra světelných zdrojů ob- sahují jak hladké spektra tak spektra obsahující špičky. Tato kombinace odra- zivých a světelných spekter představuje reprezentativní množinu vstupních údajů které nám umožní vyvodit závěry významné pro praktické...
GPU implementace algoritmů irradiance a radiance caching
Bulant, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šik, Martin (oponent)
Předmětem této práce je vytvořit program implementující algoritmy pro výpočet globálního osvětlení radiance a irradiance caching za využití frameworku CUDA na GPU. Paralelní implementace na GPU by měla přinést výrazné zrychlení oproti sériové implementaci na CPU. Implementace bude probíhat v již existujícím frameworku pro výpočty globálního osvětlení, což umožní soustředit se čistě na implementaci samotných algoritmů. Díky této práci bude možné ušetřit čas při testování metod pro výpočet globálního osvětlení, neboť ukládání a přepoužití mezivýsledků je možné použít pro další algoritmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Synthesis of digital landscape surface data
Šebesta, Michal ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Procerurální modelování využívající reálných dat často naráží na nedostatek, kdy je potřeba jemnějších reálných dat, než jsou aktuálně k dispozici. Představujeme metodu, která hrubá data zjemní na lepší rozlišení, k čemuž používá pomocných zdrojů již v cílovém rozlišení. Tato data použijeme na konstrukci statistických modelů predikující jemnější rozlišení vstupních dat. Konkrétně konstruujeme modely vážené lokální lineární regrese, přičemž využíváme TSVD. Naše metoda je snadno modifikovatelná. Díky tomu ji lze prakticky využít například při vývoji simulátorů či jiných aplikací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.