|
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Liška, Viktor (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
|
|
Systémy MMS a jejich spolehlivost
Jurčík, Petr ; Skřehot, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cíl této práce je popsat a analyzovat lidskou a technickou spolehlivost v systému člověk – vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a spolehlivostí člověka jako lidského operátora. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. V analýze spolehlivosti technických systémů je proto zapotřebí tuto činnost sledovat a vyhodnocovat. Při hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. V systému člověk – vozidlo je dopravní prostředek přímo ovládán řidičem, a proto je vliv lidského operátora zcela zásadní pro celkovou spolehlivost tohoto systému. Strom poruch je grafický model, který zobrazuje různé kombinace poruch zařízení a lidských chyb, které mohou vést k nehodě.
|
| |
|
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
|
|
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Liška, Viktor (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
|
|
Systémy MMS a jejich spolehlivost
Jurčík, Petr ; Skřehot, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cíl této práce je popsat a analyzovat lidskou a technickou spolehlivost v systému člověk – vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a spolehlivostí člověka jako lidského operátora. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. V analýze spolehlivosti technických systémů je proto zapotřebí tuto činnost sledovat a vyhodnocovat. Při hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. V systému člověk – vozidlo je dopravní prostředek přímo ovládán řidičem, a proto je vliv lidského operátora zcela zásadní pro celkovou spolehlivost tohoto systému. Strom poruch je grafický model, který zobrazuje různé kombinace poruch zařízení a lidských chyb, které mohou vést k nehodě.
|
| |