Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní cesta a operní tvorba E.W.Korngolda
Skala, Luboš ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
V této diplomové práci se budu věnovat jednomu z nejúspěšnějších hudebních skladatelů první poloviny dvacátého století Erichu Wolfgangu Korngoldovi, který se narodil v Brně (29. 5. 1897) a zemřel v Los Angeles (29.11. 1957). Práce pojednává na jedné straně o životní a tvůrčí dráze E. W. Korngolda, na druhé straně o pěti operních dílech, která tvoří pomyslný středobod Korngoldovy celoživotní práce. Jedná se o jednoaktové opery Polykratův prsten a Violanta, nejslavnější operu Mrtvé město, monumentální Zázrak Heliany a zapomenutou operu Kathrin. Nemohl jsem opomenout ani Korngoldovo první jevištní dílo, baletní pantomimu Sněhulák.Na tyto díla se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatba
Brückler, Jiří ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkova
Kux, Martin ; Janál, Roman (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.