Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní interpretace a moderní pohled na notový zápis
Gregor, Vít
The writer of this essay has chosen this topic, which is very important for all interpreters. Mostly it is about the view to work with score of piano music, its understanding and successful presentation to audience. The chosen topic requires applying of several methods that writer uses, e.g.: analyses of music script, experiment, confrontation of performance, generalizing of own and foreign experiences, intuition, which is very important for understanding of productions. The essay is divided into three parts. The first one is about the history of music score and work necessity of performer. The writer thinks that music score has a dualistic character. It does not explicitly express, what is needed for a real interpretation. In this part, the write thinks of music score from different views. Interpretative and art connection, the way from the first idea of musician to the ear and soul of listener - that is the point, which connects the whole part. The writer is concerned on questions of interpretative history, interpretative tradition, level of interpretation that are very important for all interpreters. The writer draws basic principles of interpretation from these psychological ways, there is also point out the necessity of theoretical and practical united access. The end of this part is about some...
Klavírní interpretace a moderní pohled na notový zápis
Gregor, Vít ; Drábek, Václav (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Settari, Olga (oponent)
The writer of this essay has chosen this topic, which is very important for all interpreters. Mostly it is about the view to work with score of piano music, its understanding and successful presentation to audience. The chosen topic requires applying of several methods that writer uses, e.g.: analyses of music script, experiment, confrontation of performance, generalizing of own and foreign experiences, intuition, which is very important for understanding of productions. The essay is divided into three parts. The first one is about the history of music score and work necessity of performer. The writer thinks that music score has a dualistic character. It does not explicitly express, what is needed for a real interpretation. In this part, the write thinks of music score from different views. Interpretative and art connection, the way from the first idea of musician to the ear and soul of listener - that is the point, which connects the whole part. The writer is concerned on questions of interpretative history, interpretative tradition, level of interpretation that are very important for all interpreters. The writer draws basic principles of interpretation from these psychological ways, there is also point out the necessity of theoretical and practical united access. The end of this part is about some...
Albánská hudební kultura se zaměřením na klavírní umění a systém výuky hry na klavír
Prifti, Egli ; Gregor, Vít (oponent) ; Palkovská, Jana (vedoucí práce)
Albánie je země, kde dochází ke splývání západní a východní kultury. Tato charakteristika se projevila ve všech oblastech albánského umění. Klavír se v této zemi objevil až na konci 19. století a do šedesátých let 20. století byl hlavně doprovázejícím nástrojem. Díky otevření tiranské konzervatoře se klavír stal koncertním nástrojem a v sedmdesátých letech téhož století se stal velmi oblíbeným. Nejvýznamnějším obdobím, co se týká albánské klavírní literatury, je období komunismu. Proto je tomuto období věnována velká část této diplomové práce, která se snaží obecně představit albánské umění se zaměřením na klavír. Kvůli limitovanému rozsahu této diplomové práce je zde uvedena pouze obecná představa o albánském hudebním zázemí a analýza jen několika reprezentativních klavírních skladeb.
Sergej Prokofjev - klavírní dílo pro malé i velké pianisty
Hubková, Terezie ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Výklad čehokoliv, tím spíše uměleckého díla, je vždy poznamenán subjektivním názorem jednotlivce, existuje proto nekonečná řada možností, jak určité dílo uchopit a vyložit. Nejinak je tomu i v této práci, která je ovlivněna mými osobními zkušenostmi a poznatky, které jsem získávala během hlubšího studia Prokoljevova klavírního díla, kdy mně jeho tvorba ještě více přirostla srdci a stala se mně bližší. Věřím, že nabyté znalosti uplatním ve své vlastní pedagogické praxi a dokážu pro Prokoljevovu hudbu nadchnout i své malé pianisty. Zároveň bych byla ráda, kdyby se moje práce stala alespoň malou inspirací i pro čtenáře.
Klavírní tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na instruktivní skladby
Znamenáčková, Simona ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Gregor, Vít (oponent)
Při volbě tématu pro svou diplomovou práci jsem vycházela z pohledu klaviristky. Mým cílem bylo zvolit si téma, které mi bude blízké, které budu s nadšením rozebírat a které mi zároveň poskytne hlubší poznání. Již od začátku jsem věděla, že se chci zabývat klavírní tvorbou některé významné skladatelské osobnosti. Musela jsem si ujasnit, čemu se budu v diplomové práci chtít věnovat konkrétně, protože výběr autorů je opravdu široký. Na konečném rozhodnutí se podepsaly tři aspekty. Měl by to být skladatel, kterého mám v oblibě, jehož hudba mi je něčím blízká. Autor, jehož skladby se během studií objevovaly v mém repertoáru. Z hlediska pedagogického - skladatel, který svou tvorbu zaměřil i na děti. Jelikož druhým rokem vyučuji hru na klavír, přikládala jsem tomuto hledisku největší důraz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavírní duo. Možnosti využití v pedagogické a umělecké práci
Voplakalová, Olga ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Má diplomová práce se zabývá historickým vývojem a interpretačními zvláštnostmi klavírního dua. Důležitou součástí je také pohled na výuku klavírního dua na základních uměleckých školách. Téměř všechny kapitoly jsou rozděleny na dva podobory klavírního dua, a to na čtyřruční hru a hru na dva klavíry. Každý z nich má vlastní historický vývoj i způsob interpretace. Z osobní zkušenosti z práce s dětmi na základní umělecké škole v předmětu hra na klavír jsem se rozhodla věnovat více pozornosti problematice a výběru instruktivní literatury pro své žáky. Jedním z důvodů byl také malý zájem o toto odvětví ze strany většiny mých spolupracovníků. Je to zapříčiněno hlavně neznalostí a malou dostupností metodického materiálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavír v tvorbe Eugena Suchoňa a Jána Cikkera so zretel'om na ich vklad do repertoáru mladých klaviristov
Majerová, Aneta ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Vo svojej práci o hudobných skladateľoch Jánovi Cikkerovi a Eugenovi Suchoňvi venujem pozornosť vstupu obidvoch skladateľov do slovenského hudobného života, ich životným osudom a sumárnemu hodnoteniu ich klavírnej tvorby v kontexte vývoja slovenskej hudby 20.storočia. Z dostupných prameňov a literatúry prenášam poznatky súvisiace s problematikou hry na klavíri, v snahe priblížiť túto klavírnu literatúru vo výchovnovyučovacom procese ZUŠ, čo mi umožnilo pôvodne nepredpokladané stretnutie s životopiskyňou a celoživotnou priateľkou Jána Cikkera PhDr. Mariannou Bárdiovou, vedúcou Literámo-hudobného múzea (LHM) - Štátnej vedeckej knižnice v Banskej Bystrici. Práca môže byť praktickým prínosom pre učiteľov a žiakov v podmienkach ZUŠ, pretože vybrané skladby sú v praxi využívané pomerne ojedinele, aj keď by to prospelo k vnímavosti detí k ľudovej hudbe a k zblíženiu žiakov českých a slovenských v oblasti jazykovej. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.