Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 259 záznamů.  začátekpředchozí250 - 259  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz škoní tělesné výchovy
Nosek, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název: Mediální obraz školní tělesné výchovy Media Image ofthe Physical Education Cíle práce: Analýza a utřídění informací z oblasti školství a školní tělesné výchovy, které nabízí odborná tištěná média. Určení působnosti těchto informací u cílových učitelů TV. Metody: Informace z odborného tisku byly utříděny pomocí obsahové analýzy. Četnost jednotlivých článků byla zaznamenána do předem určených tématických celků. K analýze příjemců byl použit nestandardizovaný dotazník, distribuovaný do ZŠ a SŠ v ČR. Výsledky: Přinesly analýzu informací z vybraných tištěných médií. Zmapovaly nabídku témat a jejich využití učiteli TV. Ta není tak využívána, jak by bylo možné. Mezi nejvíce chybějící informace řadí učitelé témata z oblasti sportovních her. Zkvalitněním spolupráce se současnými médii a nabídkou nových, zejména elektronických médií, dojde k rozšíření a prohloubení vědomostí učitelů a následně ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu. Klíčová slova: tištěná média, komunikace, školní tělesná výchova, učitel tělesné výchovy
Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...
Didaktické motivace ve školní TV
Růžička, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název práce Didaktické inovace ve školní TV (výuka sportovních her) Didactic Innovations at School Physical Education (the Games Teaching) Cíle práce Analyzovat názory současných učitelů TV na pojetí a obsah výuky sportovních her na středních školách, určit hlavní problémy, navrhnout možnost řešení a vhodné didaktické postupy při výuce sportovních her na středních školách. Metoda Analýza byla provedena pomocí metody dotazníkového šetření u 36-ti učitelů tělesné výchovy na středních školách v průběhu měsíce května 2006. Dotazník byl zaměřen na následující oblasti, které se dotýkají problematiky vyučování sportovních her na středních školách: Role sportovních her, obsah výuky sportovních her, didaktika výuky sportovních her a sociální interakce ve sportovních hrách. Výsledky Osvětlují výuku sportovních her na středních školách, mohou přispět k jejímu zkvalitnění a pomoci učitelům při zařazování sportovních her do programu. Mohou být základem pro návrh modifikace výuky sportovních her z hlediska hodnocení žáků, časové dotace vyučovací jednotky a dalších zkoumaných faktorů, a také mohou být prospěšné pro zkvalitnění přípravy budoucích pedagogů. Klíčová slova Didaktické inovace, dotazník, sportovní hry, školní TV, výuka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy
Schröpferová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název práce: Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy. Cíle práce: Diplomová práce se zabývá sociální dimenzí a rolí žáka ve školní tělesné výchově. V sociální dimenzi se zaměřuje zvláště na vztahy mezi jednotlivými žáky navzájem a mezi žákem a učitelem. V doplňující dimenzi role žáka zjišťujeme změny postavení žáka jako jednotlivce v hodině, jeho možnosti aktivního zapojení a rozhodování. Sledovaným souborem jsou žákyně základní školy, u nichž byly odučeny dvě různé hodiny. Hodina habituální (tradiční), na kterou byli žákyně i učitelé navyklí a druhou hodinou byla hodina progresivní (kreativní), více zaměřena na žáka, na jeho samostatnost, zapojování do řízení, sebehodnocení, ale i jeho vlastní volbu obtížnosti cvičení apod. Metodologie: Sledovaným soborem jsou žákyně 4. - 9. tříd (522 žákyň) základních škol v Praze, které jsme pro lepší porovnání rozdělili do dvou skupin: 4.-6. třída (261 žákyň) a 7.-9. třída (261 žákyň). Po absolvování habituální i progresivní vyučovací hodiny žákyně obdržely dotazník s 24 položkami, z nichž 4 se týkají sociální dimenze a 8 role žáka. Pro zpracování výsledků byly vytvořeny tabulky v programu Microsoft Excel a použity základní statistické metody. Výsledky: U mladších žákyň 4.-6. tříd v sociální dimenzi vyšly výsledky v habituální i progresivní vyučovací hodině...
Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační aktivity.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační pohybové aktivity Cíle práce: Cílem této práce je přinést nové poznatky o dopadu netradičních přístupů ve výuce tělesné výchovy na vztah žáků k pohybovým aktivitám, na míru spokojenosti s realizovanou náplní i na rozvoj individuálních schopností, dovedností, vědomostí i některých osobnostních rysů, tedy klíčových kompetencí ve smyslu reformy českého školství. Metoda: Výzkum porovnává dvě skupiny žáků, skupinu experimentální, ve které byly aplikovány kreativně kooperační pohybové aktivity a skupinu kontrolní, s tradiční výukou tělesné výchovy. K získání dat bylo využito pozorování, rozhovoru formou reflexe se žáky a dotazníkové metody. V dotazníku hodnotili žáci tradiční a inovované pojetí školní tělesné výchovy. Výsledky: Z vyhodnocení výsledků tohoto výzkumného šetření je patrné, že kreativně kooperační aktivity zvýšily zájem žákyň experimentální skupiny o školní i mimoškolní pohybové aktivity. Současně také podpořily rozvoj klíčových kompetencí žákyň - schopnosti přistupovat tvůrčím způsobem k řešení problémů. Uplatnění kooperace ve výuce pozitivně ovlivnilo školní klima a zlepšilo vztahy uvnitř kooperující skupiny. Klíčová slova: Tělesná výchova, žák, učitel, tvořivost, samostatnost, spolupráce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy
Friedbergerová, Lenka ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název práce: Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy Cíle práce: Hlavním problémem, kterým se zabývá diplomová práce, Je otázka zdravotního a vztahového přístupu žákyň základních škol ke školní tělesné výchově (TV) ve dvou odlišně provedených hodinách - habituální (tradiční) a progresivní (kreativní). Habituální hodina je vedená tak, jak jsou žákyně a vyučující zvyklí, do progresivní hodiny se vyučující snaží začlenit netradiční prvky (volný výběr činnosti z více nabízených možností, samostatná volba obtížnosti cvičení, větší sebediagnostika i hodnocení dívek navzájem, ...). Metodologie: Sledovaným souborem je 487 žákyň 4.- 9.tříd základních škol v Praze, které jsme pro potřeby diplomové práce rozřadili do dvou skupin - 4. - 6. třída (207 žákyň) a 7. - 9. třída (280 žákyň). Po absolvování každé hodiny TV z dvojice hodin habituální - progresivní, vyplňovaly dívky dotazník, který obsahuje otázky vztahující se ke zdravotní a vztahové dimenzi. Následným zpracováním odpovědí jsme vytvořili tabulky v programu MS Word a došli jsme k následujícím výsledkům. Výsledky: Celkové ocenění obou dimenzí (vztahové i zdravotní) žákyněmi 4. - 6. i 7. - 9. tříd vyšlo stejně, nebo hůře v kreativní hodině v porovnání s hodinou habituální. Výjimkou je hodnocení vztahové dimenze kreativní hodiny starší...
Didaktické inovace ve školní TV - spolupráce a sociální vztahy.
Schücková, Ivana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Název Didaktické inovace ve školní TV (spolupráce a sociální vztahy) Didactic inovations in physical education at school (cooperation and social relations) Úvod do problému V současné době prochází české školství zásadní reformou. Padají bariéry mezi předměty a posiluje se role žáka. Žák by se měl aktivně podílet na vyučovacím procesu, měl by být učitelovým spoluhráčem. Proto je třeba hledat nové vyučovací postupy a metody. Jednou z nich je kooperativní vyučování. Cíl práce Práce by měla ukázat, jak jsou žáci ochotni přijímat nové metody ve vyučování, zda kooperativní vyučování přispívá k lepším sociálním vztahům mezi žáky, naučí je vzájemné spolupráci, toleranci, zlepší jejich komunikaci a to nejen v rámci hodin tělesné výchovy. Metoda Ve výzkumu byly porovnávány dvě skupiny žáků (n=120). Do vyučovacích hodin tělesné výchovy v experimentální skupině (n=60) byly zařazovány nové metody kooperativního vyučování, ve skupině kontrolní (n=60) probíhaly tradičně vedené hodiny bez inovačních prvků. Data k analýze výsledků byla vybrána ze zadaného strukturovaného dotazníku. Dále k porovnání sloužilo pozorování a rozhovory formou reflexe. Výsledky Výzkum ukázal, že zavádění nových didaktických metod do výuky je jak pro žáky, tak pro učitele velice přínosné. Nové pojetí výuky vzbuzuje v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 259 záznamů.   začátekpředchozí250 - 259  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.