Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,515 záznamů.  začátekpředchozí1504 - 1513další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola a dítě v náhradní rodinné péči
ČERMÁKOVÁ, Zuzana
Anotace Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na téma náhradní rodinná péče a následně dítě z náhradní rodinné péče v mateřské škole. V teoretické části jsou uvedeny informace z historie náhradní rodinné péče. Dále zde uvádím základní druhy náhradní rodinné péče, co musí žadatelé učinit pro to, aby mohli přijmout dítě do náhradní rodinné péče. Nakonec je zde stanovena spolupráce mateřské školy a rodičů s dětmi z náhradní rodinné péče na základě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část mé bakalářské práce je tvořena výslednými informacemi, které mi poskytli rodiče z náhradní rodinné péče. Informace jsou zaměřené na negativa a pozitiva návštěvy mateřských škol u dětí z náhradní rodinné péče. Tyto informace jsem získala díky rozhovoru, který byl veden s rodiči. V neposlední řadě tato část poskytuje informace získané od učitelek mateřských škol, které se vyjadřují k situaci dětí z náhradní rodinné péče v mateřské škole.
Efektivní komunikace v prostředí školy podporující zdraví
IRHOLCOVÁ, Alena
V teoretické části nastiňuji techniky žádoucí komunikace a hledám spojitosti mezi nimi a principy podpory zdraví v MŠ. Praktická část je orientována na komunikační dovednosti učitelek v MŠ podporující zdraví, v běžné MŠ a učitelek v 1. třídách ZŠ.
Spolupráce rodiny v předškolním vzdělávání
MARTÍNKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny v předškolním vzdělávání. Je složena ze tří částí. Část teoretická, praktická a část příloh. V části teoretické budu vycházet z práce s odbornou literaturou a pokusím se podrobněji popsat specifické rysy dítěte předškolního věku, úvahy rodičů o mateřské škole a specifika spolupráce rodiny a mateřské školy. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, jeho prezentací a výsledky, které je zaměřeno na spolupráci rodiny a mateřské školy. Výzkumným pracovištěm je Mateřská škola Dělnická 2 ve Znojmě.
Realizace pohybových činností v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá významem a realizací pohybu předškolního dítěte v současném způsobu života, především v současné mateřské škole. V teoretické části se nachází informace o pohybu obecně, jeho významu pro fyzickou a psychickou zdatnost, stručná charakteristika pohybového ústrojí a nervového řízení hybnosti, vše je zakončeno stručným vývojem motoriky. Následuje popis pohybových schopností a dovedností a charakteristika pohybových aktivit ve vztahu k současnému předškolnímu vzdělávání. Posledním bodem je tepová frekvence u dětí předškolního věku a jejich reakce na pohybové zátěže. Praktická část pojednává o měření zmíněné tepové frekvence u dětí předškolního věku a o reakci na vybrané druhy organizace pohybových činností. V závěru práce je seznámení s výsledky výzkumu a doporučení vhodných způsobů realizace pohybových činností v mateřské škole.
Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví
HYNKOVÁ, Jana
Autor: Jana HYNKOVÁ Název práce: Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví Druh práce: Bakalářská práce Vedoucí práce: MUDr. Marie Nosková Místo a rok vydání: České Budějovice 2008 Počet stran: 79 Klíčová slova: předškolní děti, zdravá výživa, rodiče, stravovací návyky, nadváha, mateřská škola
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.
PSYCHOHYGIENA DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU SE ZAMĚŘENÍM NA MEDIÁLNÍ VLIVY
KOLÁŘOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce pojednává o vzájemném propojení psychického a fyzického zdraví dětí předškolního věku. Kladen je důraz zejména na prevenci ve formě relaxačních metod, se změřením na muzikoterapii. Jsou zmíněny pokroky a vyspělost dnešní doby, které se konkrétně zabývají problematikou relaxačních metod a muzikoterapie. Je zde popsána konkrétní aplikace muzikoterapie ve školském zařízení, a její následné zhodnocení. Práce je doplněna výzkumným šetřením a grafy, zaměřenými na výsledky působení muzikoterapie u předškolních dětí.
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.
Formy spolupráce mateřské školy a rodiny
CHALOUPKOVÁ, Petra
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na alternativní mateřské školy, zejména na waldorfskou pedagogiku. Další pozornost směřovala k socializaci, a to jak k socializaci v rodině, tak i socializaci, která probíhá v mateřské škole. Rodina i mateřská škola jsou pro dítě jedny z prvních prostředí, kde k socializaci dochází. Praktickou část jsem zaměřila zejména na používané formy komunikace mezi rodinou a mateřskou školou, jak formální, tak neformální. Zvýšenou pozornost jsem věnovala komunikaci ve waldorfské mateřské škole. Vlastní výzkum je založen na dvou výsledcích a to na pozorování a dotazníkovém šetření. Výzkum pozorováním urči, jak nejčastěji rodiče s učitelkou komunikují. Dotazníkové šetření ukáže, jaké formy komunikace rodičům nejvíce vyhovují.
Webová prezentace jako součást public relations mateřské školy
HOCHMANOVÁ, Lucie
Současné financování školské instituce je do značné míry založeno na jejích výkonech, tedy na počtu dětí, žáků nebo studentů. Vzhledem k populační situaci se tak školy dostávají do {\clqq}konkurenčního boje`` a nezbytností v řízení se stává marketing školy. Tato práce se zabývá jak teorií, tak praxí v oblasti marketingu školy. Obsahem teoretické části je teorie marketingu školy s důrazem na vztah mateřské školy s veřejností. Praktická část je zaměřena na mapování aktuální situace, jak se mateřské školy prezentují na veřejnosti a jak k této prezentaci využívají internetu. Tento výzkum je proveden v Jihočeském kraji, ve třiceti mateřských školách a mezi devadesáti třemi rodiči. Poslední část práce je návrh internetových stránek pro Mateřskou školu Strmilov, který vychází z výsledků výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,515 záznamů.   začátekpředchozí1504 - 1513další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.