Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané možnosti hudebních aktivit ve školní družině pro mladší školní věk
VLAŽNÁ, Daniela
Práce se zabývá možnostmi hudebních aktivit ve školní družině se zaměřením na mladší školní věk. Charakterizuje základní pojmy jako volný čas, mladší školní věk, školní družina, vychovatel, hudba a hudební činnosti. Součástí práce jsou konkrétní návrhy postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít a jejich následná reflexe, díky které je lepší přehled dané hodiny. Dále je součástí i výzkum formou rozhovorů, k lepší představě o skutečných hudebních činnostech provozovaných ve vybraných školních družinách.
Rozvoj hudebních schopností a dovedností dětí předškolního věku hudebním dílem
KASKOUNOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji hudebních dovedností a schopností u dětí předškolního věku za pomoci hudebního díla. Cílem této práce je vzdělávací program, který představí možnosti rozvoje hudebních schopností a dovedností hudebním dílem - operou. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky na předškolní rámcový vzdělávací program, zaměřuje se na hudební činnosti v mateřské škole, rozdělení do jednotlivých kategorií a jejich popis. Dále teoretická část charakterizuje vývojové zvláštnosti předškolního dítěte se zřetelem na rozvoj hudebních dovedností a schopností. Následně je text věnován i tématu operní dílo a pohádka jako motivační činitel. Praktická část obsahuje vzdělávací program zaměřený na hudební činnosti, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové jsou motivovány hudebním dílem Rusalka od Antonína Dvořáka. Vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole. K vyhodnocení byly použity metody pozorování a analýzy edukačních činností.
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Lidová píseň jako prostředek rozvoje dramatických a sociálních dovedností dětí v předškolním věku.
KOKTAVÁ, Květoslava
Bakalářská práce se věnuje tématu Lidová píseň jako prostředek rozvoje dramatických a sociálních dovedností dětí vpředškolním věku. Vteoretické části se práce zabývá charakteristikou současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou a hudební výchovu, dramatickou výchovou a jejím vymezením, sociálním učením a prosociálním chováním dětí předškolního věku. Ve druhé části autorka popisuje hudební činnosti a píseň jako motivační činitel k rozvoji sociálních dovedností. V praktické části je vytvořený program postavený na práci s lidovou písní prostřednictvím metod dramatické výchovy, který podporuje rozvoj sociálních dovedností a prosociálního chování. V průběhu realizace činností a následné podrobné reflexe je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy každého dítěte.
Klavír, jako doprovodný nástroj v mateřské škole.
ŠERI, Martina
Tématem mé bakalářské práce je využití klavíru v doprovodné hře v mateřské škole. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, hudebnímu rozvoji a vlivu hudby na dítě. Dále pak hudebním činnostem, které se realizují v mateřské škole z hlediska hudební výchovy ve vzdělávací oblasti RVP PV. Praktická část se zaměřuje na to, v jakých oblastech hudebních činností učitelé realizují hru na klavír, jaké aktivity na klavír využívají a jak často s dětmi hrají na klavír při hudebních činnostech. Uskutečněný výzkum je smíšený, byly v něm použity metody pozorování při hudebních činnostech a rozhovory s učitelkami.
Seznamování dětí v mateřské škole s hrou na zobcovou flétnu, možnosti a vliv na rozvoj hudebních schopností a dovedností
POPELÍNSKÁ, Michaela
Tato bakalářská prace se zameruje na možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku při seznamování s hrou na flétnu a ověřování rozvoj hudebních schopností a dovedností. Teoreticka cast se věnuje soucasnemu pojeti hudebniho vzdelavani s ohledem na požadavky RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností, vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak vymezuje zásady výuky hry na flétnu, její přednosti a rizika. V praktické části je vytvořený program seznamování s hrou na flétnu propojený s hudebními činnostmi. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů.
Rozvoj hudebnosti u předškolních dětí autorskou tvorbou
KORITAR, Filip
Tato práce se zaměřuje na autorskou tvorbu písní a textů vhodných pro děti předškolního věku a podporu dětské tvořivosti při hudebních činnostech. Teoretická část popisuje současné pojetí hudebního vzdělávání předškolního dítěte a požadavky vycházející z RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností. Poté se zabývá dětskou tvořivostí a hudebními činnostmi. Poslední kapitoly patří autorské tvorbě vhodné pro děti předškolního věku. Práce zahrnuje i praktickou část, ve které je vytvořen metodický materiál, který obsahuje písně, texty a notové zápisy autorovy tvorby a metodické postupy činností podporující dětskou tvořivost a rozvoj hudebních schopností a dovedností při hudebních činnostech.
Hudební činnosti ve věkově heterogenní třídě mateřské školy
KÁZECKÁ, Eliška
Bakalářská práce má za cíl hledat možnosti, jak realizovat hudební činnosti ve věkově heterogenní třídě běžné mateřské školy, aby k nim děti získávaly pozitivní vztah a zároveň se rozvíjely jejich hudební schopnosti. Teoretická část se nejprve věnuje charakteristice současného předškolního vzdělávání a specifikům věkově heterogenních tříd mateřské školy, poté hudebním činnostem v předškolním vzdělávání a možnostmi jejich využití. V praktické části je vytvořen tříměsíční program hudebních činností pro konkrétní věkově heterogenní třídu mateřské školy, který je realizován a vyhodnocen.
Hudební činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu.
KLÍMOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební činnosti dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu. Cílem práce je poukázat na význam a možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu ve smyslu efektivního předškolního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí. Obsahem teoretické části je vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností a současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky RVP PV. Praktická část práce pojednává o programu hudebních činností, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové aktivity budou motivovány vždy jednou pohádkou či příběhem. Tento program je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení lekcí je využito pozorování dětí, rozhovorů a sebereflexe učitele po každé proběhlé lekci s dětmi. V průběhu realizace činností a následné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Metodický materiál je doplněn o zkušenosti a činnosti, které vyplynuly z realizace.
Význam a využití hudby ve volném čase
SOUKUPOVÁ, Andrea
Práce se zabývá významem hudby ve volném čase dětí a mládeže. V první části shrnuje historický vývoj hudby v jednotlivých etapách. Další část se věnuje pojmu volný čas, jeho definici a jednotlivým funkcím. Zmiňuje se i o životním stylu člověka, který ovlivňuje způsob trávení volného času. V další části popisuje vybrané možnosti využití hudby ve volném čase. Zaměřuje se na hudební činnosti, které jsou zároveň součástí všeobecného vzdělání a uvádí možné volnočasové aktivity v oblasti hudby. Závěrečná část pojednává o vlivu hudby na člověka. Pozornost věnuje především poslechu a vnímání hudby a poukazuje také na pozitivní účinek muzikoterapie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.