Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí178 - 187další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémy školní zralosti.
HRUBÁ, Štěpánka
Bakalářská práce s názvem Problémy školní zralosti se zabývá problematikou ve vývoji dítěte předškolního věku. V teoretické části přináší bakalářská práce informace o současných pohledech na problematiku školní zralosti z hlediska psychologického, pedagogického a sociálního. Práce charakterizuje motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj dítěte předškolního věku. Setkáváme se s pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost, odklad školní docházky. Praktická část zachycuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, které jsou zpracovány v tabulkách. Využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí s odkladem školní docházky.
Diagnostika školní zralosti
KOMENDOVÁ, Vendula
Bakalářská práce s názvem Diagnostika školní zralosti je zaměřena na problematiku vývoje dítěte předškolního věku. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a jeho psychologickou problematiku. Věnuje se vymezení pojmu školní zralost, školní připravenost a jednotlivým složkám školní zralosti. Popisuje příčiny školní nezralosti a důvody k odkladu školní docházky. Praktická část se zabývá hodnocením dětí předškolního věku s využitím diagnostických testů školní zralosti. Obsahuje kazuistiky vybraných dětí (děti s loňským odklad školní docházky, děti s letošním navrhovaným odkladem). Součástí jsou grafy a tabulky vybraných dětí. V závěru bakalářské práce jsou shrnuty a popsány výsledky.
Školní zralost
KOJANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem Školní zralost se zabývá problematikou vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení optimální školní zralosti v předškolní řídě. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku , jeho motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj. Vymezuje pojmy školní zralost a její složky, školní připravenost, školní nezralost. Popisuje opatření pro školsky nezralé děti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí nastupujících do základní školy a dětí s odkladem školní docházky.
Příprava na zahájení školní docházky
PEKAŘOVÁ, Eva
V teoretické práci popíši pojetí primární školy, dále popíši zahájení školní docházky jako zlomovou událost a popíši dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie. V praktické části popíši, jak se připravují na zahájení školní docházky některé mateřské školy, s důrazem na spolupráci s rodiči a se základními školami. Použiji metodu dotazníku a rozhovoru.
Motivace ke škole u předškolních dětí
KEJVALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá motivací ke škole u předškolních dětí. Teoretická část začíná popisem předškolního věku dítěte. Dále se zaměřuje na změny související s nástupem do školy, na školní zralost a připravenost. Je zde také zahrnuto pojetí vzdělávání v mateřské škole a na prvním stupni základní a školy. V praktické části popisuji průběh a výsledky výzkumu, který měl za cíl zjistit, na co se děti do školy těší, co očekávají a čeho se obávají. Ve výzkumu jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a analýza kresby.
PŘÍPRAVA NA VSTUP DO ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je zjistit, jak jsou děti předškolního věku individuálně a systematicky připravovány na vstup do ZŠ. První část teoretická je zaměřena na porovnání pojetí předškolního a primárního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Druhá část je věnována popisu dítěte, které zahajuje školní docházku z pohledu vývojové psychologie. Pozornost se zde také soustřeďuje na školní zralost. Praktická část je zaměřena na to, jak mateřská škola může individuálně a systematicky připravovat dítě na zahájení školní docházky. Práce /bakalářská/ zkoumá, jakých oblastí se týká příprava dítěte na školní docházku a jaké konkrétní činnosti lze s dětmi realizovat.
Využití diagnostických metod při posuzování školní zralosti
STAŇKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je využívání diagnostických metod při posuzování školní zralosti. V teoretické části jsem vymezila pojem školní zralost, školní připravenost a znaky školní zralosti. Dále tato práce obsahuje určení pojmu odklad školní docházky. Porovnala jsem psychologické posuzování v pedagogicko-psychologické poradně a mateřských škol. Nabídla jsem přehled užívaných diagnostických metod a jednotlivě metody charakterizovala. V závěru jsme zhodnotila využívání nejčastějších jednotlivých diagnostických metod. V praktické části bylo mým úkolem zjistit používání jednotlivých diagnostických metod při posuzování školní zralosti. Výzkum probíhal formou dotazníku v regionu Jižních Čech. Dotazníkové šeření bylo v případě potřeby doplněno rozhovorem.
SPOLUPRÁCE ŠKOLY S RODIČI DĚTÍ ZAHAJUJÍCÍCH ŠKOLNÍ DOCHÁZKU
SLEPIČKOVÁ, Jana
Diplomová práce ?Spolupráce školy s rodiči začínajících školní docházku? popisuje konkrétní formy komunikace a spolupráce školy s rodiči dětí zahajujících školní docházku. Teoretické část je zaměřena na žáka prvního ročníku, školní zralost a připravenost, školní nezralost, zahájení školné docházky a vztah rodiny se školou. Praktická část se soustředí na konkrétní formy komunikace a spolupráce školy s rodiči, mírou využití této spolupráce a obsahem konkrétních forem spolupráce. Dále je v ní zařazen popis spolupráce školy s rodiči předškolních dětí. Tato diplomová práce popisuje také konkrétní požadavky školy na rodiče.
Adaptace dětí na ZŠ
MUDRUŇKOVÁ, Klára
Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí178 - 187další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.