Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnost realizace Frommova pojetí svobody v Hayekově liberálním systému
Soukup, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato práce je čistě teoretickou úvahou a srovnáním dvou významných myšlenkových proudů, humanistického socialismu a liberální konkurence, které se střetávají v každodenním dění dnešního světa. Snažím se zde zvážit argumenty, které F.A.Hayek používá k obhájení své představy o fungování liberálního řádu, který podle něj zcela spontánně vytváří nejlepší možné prostředí pro uplatnění a rozvoj svobodného jedince a na tyto argumenty se následně snažím navázat humanistické myšlení Ericha Fromma s důrazem na jeho odlišné pojetí individuální, leč také spontánní, svobody a zanalyzovat, zda je možné, aby takovýto humanisticky orientovaný jedinec mohl nalézt plné uplatnění svých vnitřních potřeb a zároveň zůstat platným členem v právě takové společnosti, jakou nám Hayek předkládá. Cílem práce je zvážení všech objevených rozporů těchto dvou odlišných pojetí a zamyšlení se nad tím, zda jsou humanistické ideje pro liberální řád pouhou minulostí utopenou v sobeckém konkurenčním jednání, a nebo zda jsou stále aktuální, či snad dokonce mají možnost se v takovém řádu plně rozvíjet. Přínos práce považuji především v analýze sice ne zcela vyhledávaného ale přesto nesmírně aktuálního problému, a to zda je svobodný jedinec v průběhu času schopen spontánně vytvářet takový společenský řád, v němž se jeho individualita bude moci plně rozvíjet nebo zda zanikne v nevědomě vytvořené všeobjímající konformitě.
Reflexe krize autority z hlediska filosofie výchovy
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá analýzou krize autority ve výchově. První část práce se zabývá rozborem současné koncepce autority (definování jejich dimenzí: legitimita, moc, byrokracie, charizma, poslušnost k autoritám a autoritářství) a definováním krize autority ve společnosti. Druhá část práce zhodnocuje tyto poznatky, definuje krizi autority ve výchově, nabízí plán řešení této krize, hledá kořeny této krize v tradiční škole, upozorňuje na roli alternativních koncepcí výchovy v krizi autority. Poslední část práce se věnuje definování animace jako třetí dimenze výchovy (po formaci a edukaci) a definování možnému přínosu animace v otázce krize autority.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Elitářství v ošetřovatelství
KUČEROVÁ, Kateřina
Téma {\clqq}Elitářství v ošetřovatelství`` bylo zvoleno na základě zájmu autorky o tuto problematiku, která je považována za velmi atraktivní a poplatnou dnešní době, kdy ošetřovatelství prochází v naší zemi převratným vývojem. Sestry získávají nové kompetence a stávají se partnery lékařů, průběžně vstupují v platnost nové legislativní předpisy týkající se této profese, je snaha o zvýšení prestiže sester a tím i zvýšení jejich statusu v očích jak zdravotnické, tak laické veřejnosti. Jak již bylo výše zmíněno, celý obor ošetřovatelství, systém vzdělávání sester a celá sesterská profese u nás již nějaký čas prochází zásadní transformací, která klade vysoké požadavky na informovanost, celoživotní vzdělávání a možnost volného a bezbariérového přístupu sester k aktuálním informacím o dění nejen na naší, ale zejména pak na mezinárodní odborné scéně. Ošetřovatelství je oborem, který má více vrstev {--} od základní ošetřovatelské péče, která je v kompetenci všeobecných sester, až po specializovanou a superspecializovanou ošetřovatelskou péči, která díky pokrokům ve vědním oboru ošetřovatelství vyžaduje nejvyšší možný stupeň vzdělání. Chceme-li definovat elitu v ošetřovatelství, je nutné ji blíže specifikovat jako výlučnou sociální skupinu. Prostřednictvím této studie se pokusila autorka alespoň v trochu ucelené formě přiblížit problematiku elitářství v ošetřovatelství. Snahou bylo stručně charakterizovat současnou situaci, co se vztahů mezi jednotlivými skupinami sester týče a také polemizovat nad otázkou: {\clqq}Co dělá sestru sestrou?`` Znalost složité techniky nebo empatické otírání zpoceného čela pacienta? Nové století přivádí sestru k zamyšlení nad koncepcí rozšířených rolí v rámci ošetřovatelství, která by měla pomoci tomuto povolání pozdvihnout společenskou prestiž. Negativním rysem je, že při této snaze dochází k nenápadnému odvádění sestry od práce, pro kterou se staly sestrami, tedy od ošetřovatelské péče o pacienta, od péče o základní biologické a potřeby. Díky tomuto aspektu mnoho sester věří, že zvýšení prestiže ošetřovatelského povolání není slučitelné s tzv. {\clqq}špinavou`` prací ošetřovatelství. Z provedeného výzkumného šetření vyplynulo, že v českém ošetřovatelství existuje stav zvaný elitářství a že existují obory, které jsou vnímány jako výlučné, stejně tak se potvrdil existující vztah mezi profesionalizací a elitářstvím. Šetření zaznamenalo velký posun oproti letům minulým ve zlepšení komunikace sester s pacienty a autorka vyjadřuje naději, že i výraznější komunikace sester navzájem přispěje ke zlepšení vztahů na obou frontách, výlučné i tzv. obyčejné, neboť skutečně elitní {--} výjimečná sestra je ta, která má od každé kousek, vzdělanost i charakter.
Odměna a trest v předškolním vzdělávání
HEJDOVÁ, Eva
Zvolené téma bakalářské práce naznačuje ústřední problematiku, kterou se práce zaobírá. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti předškolního vzdělávání. Jedná se především o pohledy současného pedagogického přístupu v porovnání s teologickým a společenským názorem na uvedenou problematiku. Praktická část mapuje oblast odměn a trestů tak, jak je ve společnosti akceptována a užívána. Výzkum, zaměřený do rodin věřících a ateistických, porovnáná vlastní zkušenosti rodičů v oblasti odměn a trestů a jejich požadavky ve vztahu k vlastním dětem. Cílem práce je prokázat vliv rodinné filosofie a vlastních zkušeností na užívání odměn a trestů ve výchově dětí. Závěr práce shrnuje zjištěné skutečnosti a vyvrací navrženou hypotézu.
Vliv organizovaných volnočasových aktivit na chování a kázeň žáků ve třídách primárního vzdělávání.
CERMANOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vlivem organizovaných volnočasových aktivit na kázeň a chování dětí ve třídě na základní škole. Aktivity, kterými se děti ve svém volném čase zabývají, mohou výchovně vzdělávací proces výrazně ovlivňovat a podporovat, ale za určitých okolností také oslabovat. Cílem práce je zjišťování různých projevů chování žáků na 1. stupni základní školy a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování a projevy žáků ve škole. Teoretická část vymezuje pojmy chování a kázeň. Charakterizuje pojmy volný čas, organizované i neorganizované volnočasové aktivity a poukazuje na různé projevy chování dětí. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření zjišťují a analyzují poznatky učitelů o různých projevech chování a jednání žáků. Mapují se zde také možnosti organizovaných volnočasových aktivit pro podporu vhodného chování a kázně žáků ve vyučování.
Význam informace a komunikace v procesu interakce reálného a virtuálního světa
Chaloupka, Jan ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Práce se zabývá významem informace a komunikace v procesu, kdy se virtuální svět stává reálným světem. Rozebírá tak význam lidského faktoru, vazeb mezi účastníky komunikace a význam přenosových médií. V souvislosti s tím je zmiňován i význam znaků či metody sdělování informací, které slouží k přeměně virtuálního světa v reálný. Na základě empirických údajů a teoretických poznatků pak autor určuje obecné faktory, které ovlivňují změnu virtuálního světa v reálný.
Použití elektronického podpisu v ČR
Janošek, Tomáš ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukašovská, Renáta (oponent)
Elektronický podpis je metoda zabezpečení a odstranění anonymity při elektronické komunikaci. Práce představuje elektronický podpis se všemi přednostmi i nedostatky, ukazuje jeho možnosti jak při komunikaci mezi přáteli tak zejména při komunikaci s orgány státní správy a soukromými společnostmi. Dala si za cíl poskytnout zájemcům konkrétní návod na získání dat pro tvorbu elektronického podpisu, podpisových i šifrovacích certifikátů, jejich integraci do operačního systému, webového prohlížeče i e-mailového klienta. V závěru navrhuje možné substituty pro placené služby certifikačních autorit jako např. zabezpečení komunikace pomocí OpenSSL, nebo OpenPGP.
Úloha Svatého stolce v mezinárodních politických vztazích po II. světové válce
Hořejší, Jaroslav ; Veselý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krines, Vlastimil (oponent)
Nejen v běžné publicistice a literatuře, ale často i v odborných statích se setkáváme s jistým hodnocením protagonistů světové politiky. Měřítka, podle kterých se síla toho či onoho subjektu určuje, podle mého názoru, nezabírají často celou škálu faktorů, podle kterých by se z mého pohledu měla míra vlivu na světové dění posuzovat. Není jistě sporu ani pochyb, že vedle bohatství nerostného, teritoriální rozlohy, velikosti armády, síly ekonomiky, je také hledisko duchovní. Moderní výklady dějin se ale více soustředí na neduchovní rozměr toho, čím je kormidlo dějin ovlivňováno. Nicméně stojí minimálně za širší zamyšlení, je-li tomu opravdu tak. Úloha Svatého stolce jako politického hráče byla v posledních desetiletích podceňována. Avšak pováleční papežové, především Jan XXIII. a Jan Pavel II., díky své autoritě, vrátili Svatý stolec zpět mezi důležité politické hráče. Apoštolská stolice však nemůže si do budoucna nemůže automaticky mezinárodní vliv nárokovat. Záleží především na jejím hlavním představiteli, jakým způsobem se svým postavením naloží a jaké ambice zasahovat do mezinárodních událostí bude mít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.