Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití individualizace a diferenciace v hodinách fyziky
GARABIK, Bohumil
Diplomová práce se věnuje individualizaci a diferenciaci v našem školství. Práce vysvětluje pojmy individualizace a diferenciace, jednotlivé způsoby diferenciace, jejich možná úskalí, historii a využití diferenciace a individualizace v alternativních školách. Součástí diplomové práce je rozhovor s učitelem fyziky, analýza výročních zpráv základní školy a experiment. V rámci experimentu byl připraven nestandardizovaný diferencovaný didaktický test a anketa.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Zapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školy
DEVETTEROVÁ, Marta
Práce se zabývá tématem zapojení dítěte s ADHD do běžné MŠ. Hlavním cílem práce je pozorování chlapce s ADHD. Sledováno bylo tím, jak se ve školce choval, jaké vztahy s vrstevníky navazoval, jak se zapojoval do skupinové činnosti a jak se toto vše proměňovalo v průběhu jednoho roku . Teoretická část je věnována diagnóze ADHD. Popisuje její příčiny, projevy, vyšetření, léčebná a výchovná opatření ADHD, relaxaci. Dále charakterizuje pedagogiku Franze Ketta, která je velmi vhodná pro práci s dětmi předškolního věku a v prostředí českých mateřských škol se využívá minimálně. V praktické části zachycuji své výstupy, které jsou inspirovány metodikou Franze Ketta a popisuji chování chlapce na jednotlivých sezeních, v průběhu jednoho roku v MŠ. Kromě závěrů plynoucích z pozorování chlapce byly vedeny rozhovory s jeho matkou a pedagogy. Výsledky jsou uvedeny v závěru.
Kvalitativní výzkum strategií navazování vztahů a odmítání druhých u dětí předškolního věku v mateřské škole
NÁPRAVNÍKOVÁ, Jana
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak děti předškolního věku navazují přátelství a naopak, proč jsou odmítáni. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu osobnost a na vývojové teorie, které se týkají dítěte (Sigmund Freud, Jean Piaget a Erik Erikson). Po vysvětlení klíčových pojmů těchto teorií se práce věnuje verbální a nonverbální komunikaci. Dále se zaměřuje na sociální interakci, která je nedílnou součástí mezilidských vztahů. Pozornost je věnována také emoční a interpersonální inteligenci, kde je mimo jiné vysvětlena sociální inkluze a exkluze. Metodologická část objasňuje, jaké výzkumné metody byly v práci použity. V praktické části jsou shrnuty výsledky prováděného pozorování, jehož cílem bylo zjistit důvody nezačlenění dětí do kolektivu. Ke zjištění potřebných informací byla využita metoda pozorování a rozhovorů. Doplňující informace byly získávány od kolegyň a rodičů dětí.
Využití projektové metody v mateřské škole
KODIMOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody, která obohacuje život v mnoha mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na její charakteristiku, původ a historii, seznamuje se znaky a strukturou projektu a upozorňuje na klady i zápory této metody. V praktické části je provedeno výzkumné šetření, které zkoumá současný názor pedagogů na využití projektů v mateřských školách pomocí dotazníku a vlastním pozorováním je vyhodnocován projekt v mateřské škole.
Identification of Soft Skills in Development Centre for Needs of Talent Management
Žárský, Václav ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o přístupech využívaných v identifikaci měkkých dovědností pracovníků. Těžištěm je rozvojové centrum, se zřetelem na selekci talentů a následnou využitelnost výstupu pro individuální rozvoj každého účastníka. Jednotlivé aspekty a úskalí výběru / rozvoje pracovníků popsané v teoretické části jsou aplikované v podmínkách rozvojového programu analyzované společnosti. Praktická část popisuje rozvojové centrum v rámci talent manažmentu jak z procesního hlediska, tak především z hlediska zkoumání jednotlivých projevů v chování účastníků a jeho propojení s kompetencemi. Výstupem práce je popis zvýšení úrovní daných kompetencí, které jsou klíčovými pro profil junior manažera.
Předání služby jako zdroj informací pro ošetřovatelský proces
HRUŠKOVÁ, Nina
Předávání služby mezi sestrami probíhá za účelem zachování kontinuity poskytované ošetřovatelské péče. Práce sester probíhá ve směnném provozu, je tak zabezpečena ustavičná ošetřovatelská péče u nemocných. Pracovní směny se mají časově překrývat, aby sestry měly dostatek času na předávání služby. Každá nová směna je zahájena právě předáváním informací o pacientech. Cílem předávání služby je poskytnutí co nejkvalitnějších informacích o pacientovi, pro zajištění trvání ošetřovatelského procesu. Sestra, při předávání služby, informuje další směnu o stavu jednotlivých pacientů na oddělení. Předávání služby probíhá formou písemnou a ústní. V praktické části bakalářské práce byly určeny tři cíle. Cíl 1: Zmapovat nejčastější formu předávání služby mezi sestrami. Cíl 2: Zjistit spokojenost sester, s předanými informacemi o pacientech, při předávání služby. Cíl 3: Zjistit využití předaných informací při realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři cíle byly splněny. K dosažení cílů bakalářské práce byla použita kvantitativní výzkumná metoda dotazování, technikou dotazníků a pozorování. Dotazník byl určen sestrám standardních oddělení Fakultní nemocnice Hradec Králové a Nemocnice České Budějovice, a.s. K vyhodnocení výzkumné části byly použity grafy a tabulky. Byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza 1: Sestry při předávání informací využívají nejčastěji formu rozhovoru. Hypotéza 2: Sestry jsou spokojené s předanými informacemi o pacientech/klientech při předávání služby. Hypotéza 3: Sestry využívají informace získané při předání služby pro realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři hypotézy byly na základě šetření potvrzeny.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na základních školách na Budějovicku\\
BENEŠOVÁ, Jitka
Téma diplomové práce týkající se vyučovacích a výchovných činností učitele tělesné výchovy je velmi rozsáhlé, zahrnuje velké množství jevů, z důvodů toho se práce zaměřuje pouze na vyučovací a výchovné metody, které uplatňují učitelé tělesné výchovy ve výuce na základních školách na Budějovicku. Práce se zabývá z větší části kvantitativním vyjádřením sledovaných jevů. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 7 základních školách u celkem 20 učitelů na Budějovicku. Odpozorováno bylo 40 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
Vliv informovanosti na dodržování režimových opatření u pacientů s hlubokou žilní trombózou hospitalizovaných na interní JIP
HRSTKOVÁ, Pavla
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda má vliv informovanost pacientů s hlubokou žilní trombózou, hospitalizovaných na interní JIP, na dodržování režimových opatření. Práce je rozdělena na část teoretickou a část zaměřenou na výzkum. Teoretická část je zaměřena na údaje o onemocnění hluboká žilní trombóza {--} anatomické údaje, patofyziologii, příčiny, klinické příznaky, vyšetřovací metody, komplikace a léčbu. Režimová opatření jsou nedílnou součástí léčby. Jejich dodržování má vliv nejen na zmírnění potíží, ale brání vzniku rozvoje komplikací, které mohou končit smrtí pacienta. Pacient s hlubokou žilní trombózou bývá hospitalizován na JIP interního oddělení. Součástí práce je popis tohoto oddělení a popis příjmu pacienta na tomto oddělení. Edukace, rozhovor a pozorování jsou nedílnou součástí práce sestry. Proto jsem popsala základy edukace, edukačního procesu, pozorování. Pro práci byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkum byl prováděn na JIP interního oddělení v Českém Krumlově. Výzkumný soubor tvořilo 8 pacientů, z nichž byl každý druhý edukován {\clq}qnadstandardním`` způsobem. U všech pacientů byl proveden úvodní rozhovor. Cílem rozhovoru bylo zjistit, jestli pacient pochopil informace podané lékařem, zda ví o režimových opatřeních a jejich důvodech. Následně byla část pacientů {\clq}qnadstandardně`` edukována v průběhu celé hospitalizace. Pro tuto edukaci byl vytvořen edukační plán a informační brožura o onemocnění. Poté bylo prováděno pozorování všech 8 pacientů. Pozorování se dělilo na dvě části, byl vytvořen plán pro pozorování. V první části, zvané období imobilizace, byl prováděn záznam během prvních tří dní tohoto období. Tato část byla zaměřena na režimová opatření, která se týkala klidu pacienta na lůžku, hydratace, elevace postižené končetiny, přikládání studených obkladů a pohybové aktivity prováděné na lůžku. Druhé období, které se týkalo prvních tří dní, kdy již pacient směl opouštět lůžko, bylo sledováno, zda pacienti dodržují přikládání elastických obinadel před opuštěním lůžka, hydratace a pohybové aktivity dle doporučení lékaře. Cíl práce byl splněn. Výzkumná otázka byla směřována ke zjištění, zda má informovanost pacientů vliv na dodržování režimových opatření při onemocnění hluboká žilní trombóza. Výsledky dokázaly, že na dodržování režimových opatřená má značný vliv edukace pacientů. Tito pacienti se navíc vyptávají a zajímají o problematiku onemocnění. Na základě výsledků výzkumu byly stanoveny hypotézy pro další výzkum: H1: Edukace pacientů s hlubokou žilní trombózou positivně ovlivňuje dodržování režimových opatření v období imobilizace. H2: Edukace pacientů s hlubokou žilní trombózou zvyšuje jejich zájem o režimová opatření při propuštění do domácí péče. Výsledky výzkumu budou použity na odborném nemocničním semináři pro sestry. Na základě výzkumu vznikl edukační plán zaměřený na režimová opatření pacientů s hlubokou žilní trombózou a informační brožura pro pacienty. Tato brožura byla upravena a začala se používat při edukaci pacientů s hlubokou žilní trombózou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.